×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سعید معادی معاون شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست تخصصی جهش تولید در ساختمان میرداماد بانک ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: تعاون در مقاطع گوناگون تاریخی، کارکردهای متنوع اقتصادی و اجتماعی داشته است و باور به ویژگی‌ها و خصوصیات کارگشای بخش تعاون می‌تواند در پیشرفت اقتصادی مؤثر واقع شود.

معادی با اشاره به ابعاد و زوایای مختلف سیستم‌های تعاونی گفت: مبانی علمی و مزیت‌های اقتصادی تعاون موجب ایفای نقش تعاونگران در اقتصادهای دنیا گردیده است و سهم مهمی از اقتصادهای پیشرفته منوط به تلاش اقتصادی تعاونگران می‌باشد.

وی هدف‌گذاری سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی برای بخش تعاون کشور را اقدامی هوشمندانه و راهبردی توسط قانون‌گذار عنوان نمود و افزود: نهادسازی مناسبی در همین راستا انجام شد و مؤسسات مالی، بانکی و اعتباری بخش به صحنه آمدند و مسئولیت خدمات توسعه‌ای بخش را عهده‌دار گردیدند، درصورتی‌که از این ظرفیت‌های توسعه‌ای استفاده گردد و منابع اعتباری با رویکرد توسعه‌ای در اختیار بانک توسعه تعاون قرار گیرد، شرایط و بستر مناسبی برای حمایت بیشتر از تعاونگران و رونق تعاون فراهم خواهد گردید.

معادی عاملیت بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی را بهره‌برداری هوشمندانه از فرصت‌ها عنوان نمود و افزود: ذینفعان مستقیم طرح‌های ملی کارآفرینان و تعاونگران و اشتغال آفرینان هستند و ذینفعان غیرمستقیم عموم مردم می‌باشند، ازاین‌رو اختصاص منابع اشتغال‌زا چه به کارآفرینان بخش تعاون و چه کارآفرینان غیر تعاون، بسیاری از اهداف راهبردی کشور از قبیل جهش تولید و حفظ و ایجاد اشتغال را محقق خواهد نمود.

وی خاطرنشان کرد: همواره اطلاع‌رسانی شفاف و گسترده‌ای برای انجام طرح‌های ملی صورت گرفته است و این طرح‌ها امکان و بستر ممتازی برای حمایت از تعاونگران نیز مهیا کرده است.

هادی بخت یار سرپرست اداره کل راهبری و پشتیبانی استان‌ها و شعب در این جلسه گفت: مبحث تولید فراتر از فرآیند فعلی تولید است و چنانچه تولید علم و فناوری نیز به شکل مناسبی انجام شود، فرآیندهای تولید در مسیر کارآمدتری قرار می‌گیرد و زمینه‌های جهش تولید فراهم خواهد شد.

وی فراهم‌سازی مکانیزم‌های تشویقی و ارائه تسهیلات یارانه دار را از مهم‌ترین مصادیق حمایت از تعاون اعلام نمود و گفت: تعاونگران در صورت توجه، ظرفیت‌های ویژه‌ای را در اقتصاد ملی ایجاد می‌کنند.

عباس ایارده سرپرست اداره کل حسابداری ارزی و مدیریت وجوه نیز در این جلسه انجام طرح‌های ملی را از زوایای مثبت فعالیت توسعه‌ای عنوان نمود و گفت: چنانچه در طرح‌های ملی و تسهیلات توسعه‌ای شرایطی فراهم گردد که تعاونگران به میدان آمده و نقش‌آفرینی نمایند، اهداف کمی و کیفی بخش تعاون با ضریب بهتری قابل‌دستیابی است.

وی اتخاذ رویکرد مطالعات جامع و آمایش سرزمین را در اجرای طرح‌های ملی تأثیرگذار دانست و گفت: هر طرح و اقدام از سوی دولت یا بخش خصوصی مبتنی بر ملاحظات آمایشی صورت پذیرفته، اثربخشی مناسبی بجا گذاشته است و چنانچه طرح‌ها به لحاظ ابعاد مختلف علمی و واقع‌نگری از پشتوانه کافی برخوردار نباشد، نتایج مطلوبی حاصل نخواهد گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.