×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سلمان طاهری، مدیر پروژه کارخانه گلوله‌سازی آتیه فولاد سنگان، در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی فولاد سنگان اعلام کرد: این شرکت به زودی کارخانه گلوله‌سازی با ظرفیت تولید سالیانه ۱۵ هزار تن گلوله را در مجتمع کارخانجات این شرکت راه‌اندازی خواهد کرد.

وی گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه پانزده هزار تن برای ۳۳۰ روز کاری به صورت تک شیفت ساخته شده که مدت زمان فعالیت روزانه آن قابلیت ارتقاء به دو شیفت کاری را دارد. طاهری در ادامه با اشاره به تأمین مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه از کارخانجات فولاد آلیاژی داخلی گفت: با توجه به فناوری مورد استفاده در ساخت کارخانه گلوله‌سازی آتیه فولاد سنگان، مواد اولیه مناسبی در دسترس است که با راه‌اندازی این کارخانه، گلوله با کیفیت مورد نیاز کارخانجات کنسانتره‌سازی فولاد سنگان و سایر شرکتهای منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به نقش گلوله های این کارخانه در خردایش سنگ به منظور تولید کنسانتره با کیفیت گفت: تامین به موقع گلوله مورد نیاز، باعث افزایش سرعت و کیفیت کنسانتره تولیدی در این شرکت خواهد شد.

مدیر پروژه کارخانه گلوله‌سازی افزود: میزان سرمایه‌گذاری این کارخانه ۱۷۰ میلیارد تومان می‌باشد و طرح اولیه آن بر مبنای تامین قطعات از داخل کشور بود و تنها بخشی از قطعات و تجهیزات آن از خارج کشور تأمین شده است.

طاهری در خصوص طرح اولیه کارخانه گفت: طرح اولیه این کارخانه شامل دو کوره‌ القایی و گازی بود که با توجه به عملکرد و قابلیت تعمیرات، نگهداری و عملکرد بهتر کوره القایی، نسبت به بازطراحی کارخانه اقدام شد و پس از اخذ مجوزات فنی لازم فرآیند ساخت کارخانه شروع گردید که با این تغییرات قابلیت تولید گلوله در اندازه‌های ( ۲۵- ۴۰ -۶۰- ۸۰ – ۱۲۵) میلی متر را داریم.

مدیر پروژه احداث کارخانه گلوله‌سازی شرکت آتیه فولاد سنگان در خصوص تکنولوژی بکار رفته در ساخت این کارخانه افزود: از ویژگی‌های استفاده از کوره القایی، توانایی افزایش یا کاهش دمای کوره در مدت زمان کم و سهولت شات دان است وکارخانه گلوله‌سازی فولاد شامل دستگاه‌ها و کوره‌های خاص بوده که البته مجری طرح شرکتی دانش‌بنیان داخلی است که با تکیه بر دانش بومی و توان مهندسین داخلی کشور، بسیاری از قسمت‌های مختلف کارخانه را باز طراحی و بومی‌سازی نموده است.

وی در خصوص ساخت این کارخانه در منطقه سنگان گفت: گلوله ماده مصرفی بسیار عمده در کارخانه کنسانتره‌سازی است که به ازای هر تن سنگ ورودی به کارخانه کنسانتره، حدود یک کیلوگرم گلوله مصرف می‌شود، لذا برای کارخانه پنج میلیون تنی کنسانتره فولاد سنگان، حدود ۱۰ هزار تن گلوله نیاز است که عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه هدف ما تولید پایدار کنسانتره است، با بررسی مزیت ها و ضرورت ساخت کارخانه توسط مدیران سازمان، تصمیم به ساخت این کارخانه گرفته شد.

وی در پایان گفت: با توجه به میزان تولید و مصرف گلوله در شرکت فولاد سنگان، ۵۰۰۰ تن مازاد تولید این کارخانه می‌تواند بخشی از نیازهای شرکت های منطقه را نیز تأمین نماید و در صورت اضافه شدن شیفت های کاری دیگر میزان تولید کارخانه رشد قابل توجهی خواهد داشت که این امر با توجه به نیاز داخلی کشور گامی مهم در توسعه صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.