×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

دارنده مدال برنز کاتای جهان گفت: برای حضور در سوپر لیگ کاراته به پول فکر نکردم و به خاطر دوستانی مانند سجاد گنج‌زاده از این موضوع استقبال کردم.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، علی صوفو اوغلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تصمیم به حضور در سوپر لیگ کاراته ایران اظهار داشت: در گذشته نیز در ایران حضور داشتم و این بار نیز به دعوت باشگاه بیمه تعاون برای مسابقه به ایران آمدم و از حضور در سوپر لیگ استقبال کردم.

وی در خصوص سطح سوپر لیگ کاراته ایران عنوان کرد: سطح لیگ ایران خیلی بالا است و این باعث می‌شود که سطح بازیکنان نیز بالا برود. متاسفانه این امکان در ترکیه وجود ندارد و خیلی دوست دارم تو ترکیه نیز این اتفاق بیفتد. از طرفی سطح کومیته ایران در کاراته دنیا بسیار بالا و یکی از کشورهای قدرتمند است.

دارنده سه مدال کاتای قهرمانی جهان در مورد عملکرد کاتای ایران گفت: کاتا ایران در گذشته سطح بالاتری نسبت به ترکیه داشت، اما در سالیان اخیر ترکیه عملکرد بهتری داشته و سطح کاتای ما بهتر از ایران شده است. ابوالفضل شهرجردی حریفم در تیم دانشگاه آزاد را می‌شناسم و امیدوارم مقابل او عملکرد خوبی داشته باشم و به پیروزی برسم.

صوفو اوغلو در خصوص انگیزه‌های خود بعد از کسب مدال برنز المپیک توکیو، ۴ مدال طلای اروپا، ۲ مدال طلای کشورهای اسلامی و ۳ مدال جهانی گفت: طبیعی است بعد از عبور از یک سنی و کسب موفقیت‌هایی انگیزه پایین بیاید، اما کاری که انجام می‌دهم را دوست دارم و تلاش می‌کنم تا همواره در این کار بهترین باشم. موضوعی که باعث می‌شود همچنان انگیزه حضور در مسابقات را داشته باشم.

وی در خصوص تفاوت سطح کاتای ژاپن با دیگر کشورها برخلاف رقابت نزدیک در کومیته و پیشرفت کشورها گفت: کاراته برای ما یک ورزش است، اما برای ژاپنی‌ها یک سنت و فرهنگ است. برای ورزشکاری که روزی ۴، ۵ ساعت تمرین می‌کند رقابت با ژاپنی‌ها سخت است. از طرفی سطح بالای ژاپنی‌ها باعث شده که آنها در چشم داوران باشد و ما نیز باید بیشترین تمرین کنیم و تکنیک‌های درست اجرا کنیم تا به ژاپنی‌ها نزدیک شویم.

ملی‌پوش کاتای ترکیه تصریح کرد: تا سال ۲۰۱۷ کاتاروهای ژاپنی در هر رویدادی که شرکت می‌کردند به راحتی همه ورزشکاران را شکست می‌دادند، اما رفته رفته در سالیان اخیر و به خصوص بعد از المپیک ۲۰۲۲ توکیو رقابت بسیار نزدیک شده است و فقط نفر اول ژاپن است که این امکان را دارد تا همه ورزشکاران را شکست دهد. مطمئن هستم اگر همه این روند ادامه داشته باشد حتی می‌توانیم امیدوار به شکست نفر اول ژاپن نیز باشیم.

صوفو اوغلو در خصوص دلایل افت جایگاه کاراته در دنیا باوجود قدمتش و خارج شدن از المپیک پاریس پس از حضور در توکیو گفت: یکی از دلایل این اتفاق این است که مسابقات کاراته‌ در دنیا از حمایت مالی برخوردار نیست و جوایزی که به نفرات برتر نیز داده می‌شود برخلاف بسیاری از رشته‌ها بسیار کم است و همین موضوع انگیزه ورزشکاران را کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل این است که مسابقات کاراته از جنبه بصری خوبی برخوردار نیست و فدراسیون جهانی باید توجه بیشتری نسبت به سالن‌های برگزاری مسابقات، نورپردازی، فیلمبرداری و پخش تلویزیونی داشته باشد تا باعث جلب توجه بینندگان شود.

کاتاروی تیم بیمه تعاون در مورد مشکلات داوری کاراته و عملکرد ضعیف مسئولان فدراسیون جهانی این رشته در خروج کاراته از المپیک گفت: متاسفانه واقعیت ورزش ما این است که نظر داوران خیلی در تعیین برنده تاثیر گذار است و مانند رشته دوومیدانی نیست که رکوردی باشد. تنها چاره ما این است که سطح خود را به قدری بالا ببریم که داوران به اجرای خوب امتیازات مناسب را بدهند.

صوفو اوغلو در خصوص اینکه از قرارداد خود برای حضور در ایران راضی است، تاکید کرد: زمانی که بار اول از من دعوت شد که در سوپر لیگ کاراته ایران بازی کنم اصلاً در خصوص پول سوال نکردم و بعداً متوجه شدم. پول مهم است، اما من دوستان زیادی مانند سجاد گنج‌زاده در ایران دارم و اینجا را خیلی دوست دارم و این از همه چیز مهمتر است.

وی در مورد بهترین‌های ورزشکاران کومیته و کاتا حال حاضر دنیا گفت: در کاتا ساندرا سانچز و ریو کیونا را انتخاب می‌کنم. دلیل این انتخاب فقط دستاوردهای مدالی و قهرمانی‌ نیست و آنها تفاوت‌ها و تجربیاتی با دیگران دارند. در کومیته با توجه به اوزان مختلف یک مقدار انتخاب سخت و نیاز به فکر کردن دارد، اما قطعاً ایران یکی از قدرت‌های مهم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.