×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کارکنان فجر انرژی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷۵ پیشنهاد در نظام خلاقیت و نوآوری ثبت کرده‌اند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس، این شرکت از دهه ۸۰ و با به کارگیری روش‌های مختلف نظام خلاقیت را در این شرکت پیاده کرده است.
با پیاده‌سازی و بهبود این نظام در سال‌های اخیر مشارکت در نظام خلاقیت رشد چشمگیری داشته است بطوریکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷۵ پیشنهاد توسط ۱۵۴ نفر از کارکنان فجر ثبت و این در صورتی است که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۷ پیشنهاد توسط ۸۳ نفر می‌رسید.
عمده ایده‌های ثبت شده در زمینه اصلاح فرآیندها بوده است.
همچنین برای ایده‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۱ بیش ۱۵۰۰ میلیون ریال پاداش پرداخت شده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.
به عنوان نمونه در جدیدترین مورد، کارکنان فجر انرژی با ارائه طرحی از غشاهای مستعمل در واحد آب مجددا استفاده کرده و باعث کاهش مصرف مواد شیمیایی و صرفه جویی ۳۹۰ میلیاردی تنها در ۶ ماه شده است.
اجرای پروژه مذکور فقط در بخش تولید آب DM واحد آب ناحیه۱ طی شش ماه گذشته، باعث شده تعداد احیاء فیلترهای رزینی، ۹۲ درصد کاهش یافته، همچنین کاهش ۵۲ درصدی در مصرف اسید سولفوریک و ۷۷ درصدی در مصرف کاستیک شده که در کنارحمایت از محیط زیست، صرفه جویی ۳۹۰ میلیارد ریالی به همراه داشته است.
گفتنی است، نظام خلاقیت روش و ابزاری است که می‌توان از فکر و ایده‌های خلاقانه کارکنان برای حل مسائل، بهبود روند کار، ایجاد فرصت‌های جدید و بهبود وضعیت سازمان استفاده کرد.
نظام خلاقیت فقط بیان مشکلات، گله و انتقاد نیست، بلکه راه کار‌های نوآورانه‌ای به کمک این ابزار ارائه می‌شود.
نظام خلاقیت و کارکنان سازمان دو بازوی عملی جهت اجرای مدیریت مشارکتی، هم فکری و بهبود روابط در سازمان هستند.
پیاده‌سازی نظام پذیرش ایده‌ها و بررسی آن‌ها در یک سازمان باعث می‌شود تا کارکنان خود را موثرتر در سازمان احساس کنند و در حل چالش‌ها و ارائه ایده‌های خلاقانه خود را مسئول بدانند.
به این ترتیب مشارکت در سازمان افزایش می‌یابد و انگیزه و خلاقیت کارکنان نیز بیشتر می‌شود و سازمان به فرصت‌های جدیدی دست پیدا می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.