×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز ادعا کرد: «پوتین» هیچ نشانه ای از تمایل به مذاکره با اوکراین نشان نداده است!

به گزارش کیوسک خبر، «جان کربی» هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در سخنانی ادعا کرد: «پوتین» هیچ نشانه ای از تمایل به مذاکره (با اوکراین) نشان نداده است!

هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره اضافه کرد: طرف‌ های روسی و اوکراینی باید بتوانند با هم بنشینند، مذاکره کنند و راهی برای خروج از آن به صورت مسالمت آمیز و دیپلماتیک بیابند.

وی در ادامه افزود: به پیونگ یانگ اطلاع داده ایم که آماده هستیم بدون پیش شرط با پیونگ یانگ بر سر میز مذاکره بنشینیم. ما می خواهیم شاهد خلع سلاح اتمی همه جانبه و قابل راستی آزمایی شبه جزیره کره باشیم.

در ارتباط با عملیات ویژه روسیه در اوکراین و ادعای واشنگتن برای تسهیل گفتگو میان کی یف و مسکو، کاخ ریاست جمهوری آمریکا دوشنبه پیش با تاکید بر رویکرد جنگ افروزانه خود اعلام کرده بود: ما به حمایت از اوکراینی‌ ها ادامه خواهیم داد تا برای پیروزی در نبرد به آنها کمک کنیم. زیرا آنها به سختی در حال نبرد هستند تا سرزمین‌های خود را بازپس بگیرند.

پیرامون پیونگ یانگ، کره شمالی روز گذشته ضمن دفاع از آزمایش‌ های موشکی پی در پی اخیر خود اعلام کرد این نوع آزمایش‌ ها اقدامات دفاعی مشورع هستند که برای مقابله با تهدیدهای نظامی پایدار آمریکا در منطقه انجام می‌ شوند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز شنبه به نقل از مقامات دولتی و هوانوردی این کشور افزود: آزمایش‌های موشکی اخیر به ایمنی هوانوردی غیرنظامی آسیبی وارد نکردند و یا تهدیدی برای کشورهای همسایه نبودند.

این بیانیه مقامات کره شمالی پاسخی است به انتقادهای مقامات «سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری» بابت ۶ آزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ در یک دوره ۱۲ روزه و همچنین عبور یکی از موشک‌های بالستیک میان‌برد کره شمالی از فراز آسمان کشور ژاپن.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، به گفته این مقامات کره شمالی «آزمایش‌ های موشکی کره شمالی اقدامی معمولی و برنامه‌ ریزی‌ شده برای دفاع از امنیت کشور و صلح منطقه بودند در برابر تهدیدهای نظامی مستقیم آمریکا که بیش از نیم‌قرن است که در برابر کره شمالی قرار دارند».

کره شمالی در پی رزمایش مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه در پاسخ به این اقدام، روز پنجشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.