×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چین مفهوم استراتژیک جدید ناتو را “تفکر جنگ سرد” دانست

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال نخستین روز از نشست‌های آنلاین وزرای دفاع ناتو، ینس استولتنبرگ دبیرکل این نهاد نظامی تاکید کرد که مفهوم استراتژیک ائتلاف از سال ۲۰۱۰ نیازمند به روزرسانی است چرا که “فضای امنیتی به طور اساسی تغییر کرده است.” او خواستار بازنگری در موضع ناتو در خصوص ظهور چین و روابط وخیم با روسیه شد.
هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی مطبوعاتی گفت: من این اظهارات را یادآور تفکر جنگ سرد می‌دانم. چین به دنبال یک مفهوم توسعه مسالمت‌آمیز است. استراتژی نظامی ما تدافعی است. چین جزو سازندگان جهان بین‌المللی و حافظ نظم بین‌المللی به شمار می‌رود. ما در تلاش‌ها برای برقراری صلح جهانی مشارکت داشته‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. توسعه چین فرصت‌هایی را برای کل جهان فراهم می‌کند.   
این سخنگو تاکید کرد که چین به پیگیری توسعه مسالمت‌آمیز ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد که ناتو یک موضع عینی، مثبت و باز در قبال توسعه چین اتخاذ کند و همچنین مشارکت بیشتری در صلح و ثبات جهانی داشته باشد. او افزود: در جهان مدرن، تفکر جنگ سرد هیچ آینده‌ای ندارد.
ویدیو کنفرانس وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد. سه محور این نشست، بررسی توافق آمریکا – طالبان درباره خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان تا اول مه، برنامه ۲۰۳۰ ناتو و مفهوم استراتژیک جدید و افزایش بیشتر در هزینه‌های نظامی اعضای ائتلاف بود.
انتهای پیام

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.