×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خبرنگاران تخصصی خودرو، طراحی، قوای محرکه و قیمت را از مزایای رقابتی هایما ۸S از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو برشمردند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- روز گذشته سوم دی‌ماه، چهار محصول ایران خودرو شامل هایما ۷X، هایما ۸S و دو نسخه بنزینی و هیبریدی شاین مکس در اختیار رسانه‌های تخصصی خودرویی قرار گرفت و در میان این محصولات، هایما ۸S از منظر طراحی، قوای محرکه، کیفیت و قیمت رقابتی مورد توجه بود.
هایما ۸S دارای امکانات متعددی در بخش ایمنی است که می‌توان به سیستم اتوهلد یا ایستایی در سربالایی (Auto hold)، سامانه ترمز ضد قفل(ABS)، سامانه کمکی ترمز (BAS)، سامانه توزیع نیروی ترمز به صورت الکترونیکی (EBD)، کمکی حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، سیستم کنترل کشش(TCS)، ترمز پارک برقی(EPB) ، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEB) برای جلوگیری از برخورد با خودروها و عابر پیاده و ترمز کمکی اضطراری (EBA) اشاره کرد.
این محصول دارای شش کیسه ایمنی هوا، شامل کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای بوده و از فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله (Dual Zone) با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در میان داشبورد بهره می‌برد.
سیستم مالتی مدیای این خودرو مجهز به چهار بلندگو، بلوتوث، درگاه USB، میرورلینک (قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه هوشمند) و تنظیم صدا با سرعت خودرو بوده و دارای چراغ LED روشنایی در روز، مه‌شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل کابین، آیینه‌های جانبی برقی تاشونده و راهنما (LED)، پاور ویندوز و شیشه بالابر برقی جلو و عقب است.
این مدل از هایما در بخش تزیینات داخلی به منظور تمایز بیش‌تر نسبت به خودروهای مشابه، از روکش چرمی تک رنگ برای صندلی‌ها، غربیلک فرمان و دستگیره‌ها استفاده کرده و صندلی‌های ردیف جلو نیز طراحی اسپرت و در عین حال راحتی دارند.
از جمله ویژگی‌های ظاهری بارز هایما ۸S چراغ‌های دوتایی این خودرو در جلو مطابق جدیدترین سبک طراحی خودرو در دنیاست که چراغ‌های LED روشنایی روز در بالاترین قسمت و زیر کاپوت جانمایی شده‌اند و چراغ‌های مه شکن و چراغ های اصلی در داخل سپر قرار گرفته‌اند.
صندلی راننده هایما ۸S در هشت جهت به صورت برقی قابلیت تنظیم داشته و صندلی سرنشین نیز در چهار جهت به صورت برقی تنظیم می‌شود. هر دو صندلی جلو این خودرو دارای گرم‌کن بوده و صندلی عقب نیز به صورت دو تکه طراحی شده و امکان تاشدن برای افزایش حجم فضای بار را دارد.
سامانه اخطار باز ماندن درها، هشدار برخورد از جلو (FCW)، سیستم کمکی تثبیت خودرو بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی جابه‌جایی بین خطوط (LCA)، تشخیص نقاط کور (BSD)، سیستم هشدار خروج از خطوط (LDW)، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو، نمایش میزان باد لاستیک‌ها (TPMS)، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین ثبت وقایع، سانروف برقی پانورامیک، کروز کنترل تطبیقی (ACC) و سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای از دیگر امکانات این محصول است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.