×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
چادرملو بدنبال دستیابی به ۵ طرح دانش بنیان

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با هدف ساخت و تامین برخی تجهیزات و به روز رسانی فناوری های مدرن معدنی و صنعتی با تکیه بر توان داخلی، در سال گذشته اقدام به عقد تفاهمنامه همکاری با شرکت ماشین سازی اراک نمود و با تاسیس شرکت مدیریت توسعه فن‌آوری صنایع کانسار فعالیت عملی خود را برای محقق سازی این هدف آغاز کرد.

کیوسک خبر ـ مهندس داود آبادی مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه فن آوری صنایع کانسار در گفت و گویی با اشاره به اهداف این شرکت در بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین و ساخت ماشین آلات صنعتی و معدنی گفت : این شرکت بدنبال ایجاد تحول بزرگ در زمینه دستیابی به فناوری‌های نوین در ساخت ماشین‌آلات داخلی با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و مهمتر از همه قطع وابستگی به خارج از کشور و تثبیت ارتباط میان تولیدکنندگان، صنعتگران و مراکز علمی است .
وی افزود : شرکت صنایع کانسار با پشتوانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت ماشین سازی اراک تکیه بر نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از فناوری‌های روز و مدیریت اصولی، در چالش برانگیزترین حوزه‌های اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی، با بومی‌سازی حساس‌ترین حوزه‌های دانش مربوط به تجهیزات صنایع معدنی و تولیدی مرتبط، در کنار مدیریت ساخت و استفاده از ظرفیتهای داخلی و بطور خلاصه ساخت و تولید ماشین‌آلات و تجهیزات، و توانمندسازی سازندگان داخلی را در دستور کار خود قرار داده است.
داودآبادی تصریح کرد : بر اساس اولویتهای اصلی تبیین شده از سوی مدیر عامل چادرملو در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین،۵ طرح دانش بنیان شامل، طراحی و ساخت تجهیزات معدنکاری نوین IPCC – ساخت پنل های خورشیدی – ساخت ماشین آلات و تجهیزات حفاری تا عمق ۲۵۰۰ متر- ساخت گلوله های آسیاب واحدهای فرآوری و ساخت واگن‌‌‌های باری لبه بلند در دستور کار قرار گرفت و تا کنون به نتایج قابل قبولی دست یافته ایم .
مدیر عامل کانسار همچنین با تاکید بر اهمیت داخلی‌‌‌سازی قطعات و تجهیزات پرکاربرد مورد استفاده در صنایع معدنی کشور با بهره‌‌‌مندی از ظرفیت فنی و مهندسی موجود در بستر دانشگاه‌‌‌ها، موسسات علمی-پژوهشی و شرکت‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان داخلی از یکسو و انتقال دانش ساخت تجهیزات و ماشین‌‌‌آلات با فناوری ساخت بالا از شرکت‌‌‌های پیشگام خارجی در چارچوب همکاری‌‌‌های مشترک گفت : رسالت دانش‌‌‌بنیان تعریف شده برای این شرکت گامی مهم در مسیر تعالی دانش خانواده بزرگ چادرملو و توسعه پایدار ایران اسلامی از طریق داخلی‌‌‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته صنایع معدنی است به نحوی‌‌‌که با توجه به شرایط تحریمی حاکم بر کشور ناشی از تروریسم اقتصادی ابرقدرت‌‌‌ها، تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای واحدهای در حال بهره‌‌‌برداری و پروژه‌های توسعه چادرملو با تکیه بر ظرفیت‌‌‌ دانشی و زیرساخت‌‌‌های سازندگان داخلی در زمان مقرر و با جلوگیری از خروج ارز از کشور و بدون وابستگی به خارج تأمین می شوند.
وی مهم‌‌‌ترین چالش در مسیر افزایش اکتشاف ذخایر پنهان کشور و عدم امکان افزایش ظرفیت تولید فولاد مطابق با اهداف برنامه افق ۱۴۰۴ را عدم دسترسی به تکنولوژی‌های جدید اکتشاف عمیق دانست و افزود: بخش عمده‌‌‌ اکتشافات فعلی معادن به دلیل استفاده از ماشین‌‌‌آلات حفاری قدیمی، به-صورت سطحی می‌‌‌باشند. از این‌‌‌رو، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تأمین ۸ دستگاه ماشین آلات‌‌‌ حفاری تا عمق ۲۵۰۰ گامی مهم برای اکتشافات گسترده در فلات مرکزی و به‌‌‌طور کلی در سراسر ایران برداشته است. با این‌‌‌حال این تعداد ماشین به هیچ‌‌‌وجه پاسخگوی نیاز طرح های اکتشافی معادن نیست و کمبود چنین ماشین‌‌‌آلاتی با فناوری ساخت بالا، کشور را با یک چالش اساسی رو‌‌‌به‌‌‌ور خواهد کرد. از این رو مرحله طراحی و تولید ساخت ماشین حفاری عمیق در این شرکت آغاز شده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.