×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پیگیری توسعۀ بیش از پیش زیرساخت ارتباطی ایرانسل در گیلان

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، صبح امروز چهارشنبه، ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۰، با دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که در محل استانداری گیلان برگزار شد، مدیرعامل ایرانسل به سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی ایرانسل در استان گیلان تاکنون اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت‌های گوناگون، امسال، ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای شهر رشت، پیش‌بینی شده است.
عباسی‌آرند افزود: ایرانسل تاکنون ۹۰ درصد جمعیت استان گیلان را تحت پوشش خود قرار داده است که این پوشش جمعیتی، شامل ۱۵۰۰ روستای این استان است.
وی تأکید کرد: شیوع بیماری کرونا طی حدود دو سال اخیر، موجب رشد شدید تقاضای مصرف دیتا برای خدماتی مانند آموزش آنلاین و… شد و این رشد تقاضا، تفکر توسعۀ دولت الکترونیک و خدمات دیجیتال مانند هوشمندسازی ارائۀ خدمات عمومی را گسترش داد.
مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به راه‌اندازی خدمات شبکۀ نسل پنجم تلفن همراه، برای نخستین بار در ایران توسط ایرانسل و نصب سایت‌های نسل پنج و ارائۀ خدمات تجاری به عموم مردم در تهران و دیگر شهرهای ایران، ابراز امیدواری کرد به زودی سایت ۵G ایرانسل در شهر رشت نیز نصب و راه‌اندازی شود.
وی اجرای هر چه سریعتر پروژه‌های زیرساختی را مهم ارزیابی و اثر توسعۀ دسترسی به خدمات ارتباطی را در رشد اقتصاد دیجیتال، بسیار مهم برشمرد.

استاندار گیلان نیز در این دیدار، به استقبال نسل جوان و اقشار مختلف جامعه از ایرانسل و نقش اثرگذار آن طی دوران شیوع کرونا برای استفاده از بستر فضای مجازی در انتقال مفاهیم آموزشی و تغییر سبک زندگی مردم اشاره و آن را بسیار کمک‌کننده عنوان کرد.
وی با اشاره به نگاه اقشار مختلف مردم دنیا به جهان ارتباطات و پیوند مستمر زندگی امروزه با شبکه‌های ارتباطی گفت: سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومانی ایرانسل در گیلان، نشان از شناخت جامعه هدف دارد و با توجه به تراکم جمعیتی این استان و گردشگرپذیر بودن آن، توسعه زیرساخت‌ها مطالبه‌ای عمومی است.
زارع با اشاره به پوشش ۹۰ درصدی جمعیت این استان توسط ایرانسل، با بیان اینکه افزایش این شاخص رضایتمندی مردم را به دنبال دارد، افزود: در توسعۀ زیرساخت‌ها، علاوه بر جمعیت ثابت گیلان، باید حضور گردشگران و مسافران در بازه‌های زمانی مختلف را نیز در نظر گرفت.
وی همچنین تعامل دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها با ایرانسل و آمادگی مسؤولان استانی و محلی برای مشارکت در توسعۀ پروژه‌های شهر هوشمند را ضروری دانست و بر عملیاتی شدن دیگر طرح‌ها در این زمینه، تأکید کرد.

تأکید بر گسترش همکاری ایرانسل و شهرداری رشت در ارائۀ خدمات شهر هوشمند
امروز در دیدار مدیرعامل ایرانسل با شهردار رشت نیز، دو طرف بر گسترش همکاری‌ها در زمینۀ ارائۀ خدمات شهر هوشمند و توسعۀ پوشش ارتباطی در راستای تسریع در روند تحول دیجیتال در این شهر، تأکید کردند.
مدیرعامل ایرانسل در این دیدار، با اشاره به برنامۀ ایرانسل برای توسعۀ پوشش ارتباطی به شهروندان و مسافران شهر رشت، خواستار همکاری شهرداری برای تسریع در فرایندهای قانونی مربوطه شد.
مهندس سید محمد احمدی شهردار رشت نیز، با اشاره به ارائۀّ خدمات شهر هوشمند، خدمات سازمانی و خدمات دیتاسنتر و پردازش ابری توسط ایرانسل، خواستار گسترش ارائۀ این خدمات به شهرداری و دستگاه‌های اجرایی و مردم رشت شد.

رفع موانع موجود در اجرای پروژه‌های ارتباطی گیلان
همچنین طی دیدار مدیرعامل ایرانسل با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در محل این اداره‌کل، پروژه‌های در دست انجام ایرانسل در این استان بررسی و بر ضرورت رفع موانع موجود در اجرای هر چه سریعتر این پروژه‌ها تأکید شد.
مدیرعامل ایرانسل در این نشست، از همکاری‌های انجام شده توسط اداره‌کل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات گیلان برای پیشبرد پروژه‌های ارتباطی ایرانسل در این استان قدردانی کرد.
مهندس فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات گیلان نیز، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در گسترش پوشش ارتباطی استان، خواستار ارتقای هر چه بیشتر سطح خدمات ارتباطی ایرانسل در گیلان شد.