×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

سخنگوی صنعت برق از رایگان شدن هشت میلیون قبض خبر داد و گفت: ۱۸ درصد مشترکان پرمصرف به محدوده الگوی مصرف بازگشتند و در بین مشترکانی که کمتر از ۱۰۰ کیلووات در ماه مصرف داشتند حدودا ۱۰ درصد افزایش مصرف داشته‌اند.

به گزارش کیوسک خبر، مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه، امسال میزان مصرف در بخش خانگی با کاهش چشمگیری مواجه بود، اظهار کرد: معمولا رشد مصرف برق خانگی در بخش خانگی بیش از پنج درصد است اما امسال تا مردادماه نسبت به سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش مصرف برق نسبت به رشد متعارف در بخش خانگی داشتیم و کاهش مصرف ۱۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه ۵۶ میلیون قبض برق صادر شده که از این تعداد بیش از ۲۲ میلیون قبض شامل پاداش خوش مصرفی شده‌اند، گفت: از این تعداد ۸ میلیون قبض رایگان یا بستانکار ثبت شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در مجموع ۱۳۵۷ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی در بخش خانگی ثبت شده است، گفت: همچنین در بخش اداری در مجموع ۶۵۰ مگاوات و در بخش خانگی ۱۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در دوره گرم سال بیش از ٨۵ درصد مشترکان خانگی به زیر الگوی مصرف رسیدند، اظهار کرد: با اجرای طرح تشویق مشترکان میزان کاهش مصرف برق بیش از ۱۵۰۰ مگاوات تخمین زده شده است، برای تامین این میزان اگر قرار به ساخت نیروگاه و شبکه های مورد نیاز بود، حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان بایستی سرمایه گذاری می کردیم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه همچنان درخواست ما از همه مشترکان مدیریت مصرف برق و انرژی است، اظهار کرد: با راهکارهایی که در تابستان در سمت مصرف کار گرفتیم، توانستیم ١۵ درصد بیشتر برق صنایع انرژی بر را تامین کنیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه امسال از ۶۳۰ هزار مگاوات برق مورد نیاز صنعت برق در کشور تنها ۱۰ درصد مشمول محدودیت ها و طرحهای مدیریت مصرف شد، گفت: طبق برنامه ریزی وزارت نیرو، افزایش ظرفیت نیروگاهی به میزان ۳۵ هزار مگاوات و توزیع شبکه انتقال به میزان ۹۸ هزار کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.