×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیش بینی افزایش دو هزار مگاواتی مصرف برق در روزهای آینده

رجبی مشهدی گفت: افزایش دمای قابل توجهی برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه پیش بینی شده که ممکن است مصرف برق به ۶۸ هزار مگاوات برسد.

به گزارش کیوسک خبر، مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مصرف برق در روز گذشته تقریباً با روز چهارشنبه یکسان است، گفت: مصرف برق در روز گذشته نزدیک به ۶۵ هزار مگاوات بود که معادل روز چهارشنبه ۳۱ خرداد بود.

وی در پاسخ به این سوال که قطعی برق برخی از استان‌ها ممکن است به دلیل ناترازی برق باشد، گفت: وضعیت سراسری شبکه برق در وضعیت پایدار است و در هیچ کجا کمبود برق ناشی از کمبود تولید و خوشبختانه تا کنون کمبود برق نداشته ایم.

رجبی مشهدی اضافه کرد: با توجه به افزایش دما در کشور مصرف ۶۸ هزار مگاواتی برق در روز چهارشنبه پیش بینی می‌شود که عدد قابل توجهی است یعنی افزایش ۲ هزار مگاواتی برق نسبت به روز شنبه پیش بینی می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که آیا افزایش مصرف برق ممکن است منجر به محدودیت صنایع و یا قطعی برق شود، خاطر نشان کرد: چنین مسائلی پیش بینی شده است و در تأمین برق صنایع و شبکه خانگی مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی روز گذشته و چهارشنبه تقریباً در یک دما قرار داشتند. اما در هفته جاری برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هوای بسیار گرم پیش بینی می‌شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: از تمامی هموطنان خواهشمندیم در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه مدیریت مصرف بیشتری داشته باشند تا به تأمین برق تمامی مشترکان کمک کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.