×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیش‌بینی انعقاد ۲ میلیارد دلار قرارداد و موافقتنامه در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود که بین یک تا ۲ میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران منعقد شود.

به گزارش کیوسک خبر، علیرضا پیمان پاک امروز در حاشیه برگزاری‌ پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور ‌مبنی بر توسعه تجارت خارجی و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و در راستای توسعه روابط تجاری و فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مستقل و کشورهای هدف صادراتی در منطقه برنامه های متعددی تعریف شده است که یکی از این برنامه‌ها با هدف ایجاد شناخت از ظرفیت‌های بزرگ صادراتی و توانمندی های صنعتی ایران برای تجار، مقامات و اتاق های بازرگانی و مقامات مرتبط با حوزه تجارت خارجی مقصد بود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بنابراین وزارت صمت با همکاری وزارت خارجه از چند ماه گذشته برنامه گسترده‌ای را تعریف کردند و طی این چند ماه توانستند بیش از هزار و ۲۵۰ نفر تجار، فعالان اقتصادی و وزرا و معاونان وزیر و مقامات مختلف تجاری بیش از ۶۵ کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی مانند آلمان، بلژیک، صربستان از کشورهای آمریکای لاتین مانند مکزیک، ونزوئلا، برزیل، کشورهای آفریقایی، تمام کشورهای منطقه مانند امارات، عربستان، عمان، قطر و کشورهای حوزه اوراسیا و همچنین هند و چین برای بازدید از این نمایشگاه بزرگ دعوت کنند.

وی با بیان اینکه هیات‌های مختلف از کشورهای مختلف دنیا در این نمایشگاه حضور خواهد داشت، افزود: این افراد از توانمندی بیش از ۷۰۰ شرکت صادراتی ایرانی بازدید می کنند و نشست های مختلفی دارند و در طی ۳ روز برگزاری نمایشگاه بیش از ۶۰۰ نشست تخصصی مختلف برگزار خواهد شد.

پیمان پاک اظهار داشت: بخش خصوصی برای برگزاری این نمایشگاه تلاش های فراوانی کرده است و اتاق های بازرگانی فعالانه با سازمان توسعه تجارت همکاری کرده اند و پیش بینی می‌کنیم که بین یک تا دو میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری در این نمایشگاه منعقد خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکید ما این بود که حوزه های کمتر شناخته شده از جمله حوزه های پیلمر، دانش بنیان، تجهیزات پزشکی، صنایع پوشاک، لوازم خانگی در نمایشگاه حضور داشته باشند و ظرفیت های این حوزه ها را نمایش دهیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: همچنین یکی از برنامه های ما بازدید از کارخانجات و شرکت های صنعتی برند است که دیروز وزیر صنعت عمان از سه مجموعه بزرگ کشور بازدید کردند و برای آنها جای تعجب بود که با وجود تحریم ها ایران توانسته به این حد از صنعت دست یابد.

وی اظهار داشت: بنابراین برگزاری چنین رویدادهای در ایجاد شناخت موثر است و قطعا در حوزه تجارت بین المللی موثر است.

پیمان پاک اظهار داشت: یک هیئت تجاری از عربستان نیز برای بازدید از این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش فارس صبح امروز یکشنبه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۳ با حضور مهدی نیازی‌ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و ‌علیرضا پیمان پاک، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران افتتاح شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از فارس، پنجمین دوره این رویداد پس از چند سال وقفه برای عرضه دستاوردهای صادراتی برگزار می‌شود و تجار خارجی به طور رسمی برای حضور در نمایشگاه دعوت شده‌اند تا با بازدید از محصولات ارائه شده، نسبت به توافق خرید کالاها اقدام کنند.

۱۲ گروه کالایی در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، دانش بنیان، تجهیزات پزشکی، ساختمان، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی و کشاورزی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.