×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیشنهاد رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیلی دو هفته‌ای در کل کشور است/ نباید تعطیلات به مسافرت ختم شود

معاون کل وزیر بهداشت گفت: تعطیلی دو هفته‌ای تهران باید در کل کشور انجام شود و نباید این تعطیلات دو هفته‌ای به مسافرت ختم شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت درباره پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای در تهران گفت: ۶۵ نفر از روسای دانشگاه‌ها که فرماندهان جان برکف مقابله با کرونا هستند و در خط مقدم در حال فعالیت هستند و اکثر آن‌ها هم خودشان و هم معاونانشان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، طی یک نامه‌ای به وزیر بهداشت که فرماندهی مقابله با بیماری کرونا را برعهده دارند درخواست کرده‌اند که این تعطیلی‌ها در تمام کشور انجام شود نه فقط تهران. 

وی ادامه داد: قاعدتا به مطالب این بزرگواران توجه خواهد شد اما باید این نکته را عرض کنم که من در بازدیدهایی که در جامعه داشتم دیدم برخی از افراد می‌گویند این دو هفته که تعطیل شود فرصت دارند برای مسافرت و رفت و آمد و گردش و دورهمی‌های خانوادگی. من خواهش می‌کنم و تقاضا می‌کنم هر گونه تعطیلی ساعتی یا غیره اتفاق می‌افتد ما باید وظایف فردی خودمان را مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه انجام دهیم و این موضوعات را به جد رعایت کنیم. 

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: خدود ۳۰ درصد از موارد مرگ یعنی یک نفر از سه نفر از افرادی که فوت می‌شوند به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و آیا روزی ۴۵۰ فوت شده کافی نیست که خیلی از افراد بخواهند رفتار خود را تغییر داده و از ماسک استفاده کنند و مسافرت و دورهمی‌های خانگی شرکت نکنیم. همین دورهمی‌های خانوادگی عامل ۳۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا ست و در برخی از استان‌ها نیز عامل ۵۰ درصد موارد اتبلای جدید است. 

وی تاکید کرد: متاسفانه پاییز ما از رنگ قرمز به سیاهی کشیده شده است و باید تلاش کنیم با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌ها زمستان‌مان را سفید کرده و در سیاهی مرگ و میر ناشی از کرونا قرار نگیریم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.