×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیشنهاد اتحادیه عرب به حزب‌الله لبنان و امل همزمان با درخواست برای برکناری قرداحی

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه المیادین، بیروت پیام ریاض مبنی بر اخراج بخشی از لبنانی‌ها از اراضی عربستان در صورت شکست ماموریت حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب را دریافت کرده است.
المیادین به نقل از منابع دولتی لبنان نوشت: «حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب، به عنوان مقدمه حل بحران لبنان و عربستان، خواستار برکناری جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان شد».
منابع لبنانی تأکید کردند که زکی از ارائه هرگونی تضمین برای عقب‎نشینی ریاض از اقداماتش در قبال لبنان پس از استعفای قرداحی خودداری کرد.
منابع به المیادین گفتند، هیئت اتحادیه عرب با مسؤولان حزب‌الله لبنان نیز تماس برقرار کرد.
این منابع افزودند: زکی پیشنهاد کرد،‌ وزیران نزدیک به حزب‌الله لبنان و امل به نشست‌های دولت بازگردند.
به گفته این منابع، زکی مطرح کرد وزیران وابسته به حزب‌الله و امل علیه برکناری قرداحی رای دهند؛ اما حزب‌الله طرح زکی را رد کرد زیرا تحریم دولت اساسا با پرونده قاضی بیطار، قاضی پرونده انفجار بندر بیروت مرتبط است.
زکی امروز، دوشنبه گفت، برخی پیشرفت‌ها به سمت حل بحران دیپلماتیک بین لبنان و شورای همکاری وجود دارد؛ یعنی می‌توانیم از شکاف به وجود آمده در دیوار عبور کنیم.
بحران دیپلماتیک بین عربستان و لبنان دو هفته گذشته پس از انتشار اظهارات رسانه‌ای «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی که در آن جنگ یمن را «بیهوده» توصیف کرد، آغاز شد.
عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اخیرا سفیران لبنان را به دلیل اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که از مداخله نظامی به رهبری عربستان در یمن انتقاد کرده بود، اخراج کردند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.