×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیش‌بینی بازار طلا و سکه؛ آینده طلا چه می‌شود؟

همزمان با ثبات قیمت دلار در بازار، قیمت طلا و سکه هم ثابت مانده و تغییر قابل توجهی‌ نداشت. اما بازار در ادامه به چه سمتی‌ می‌رود؟
به گزارش کیوسک خبر، همزمان با ثبات قیمت دلار در بازار، قیمت طلا و سکه هم ثابت مانده و تغییر قابل توجهی‌ نداشت. اما بازار در ادامه به چه سمتی‌ می‌رود؟

قیمت طلا امروز ۲۴ آذر ۱۴۰۲ گرمی دو میلیون و۴۸۲ هزار تومان بود. قیمت سکه هم بدون تغییر خاصی در محدوده پیشین خود نوسان اندکی را ثبت کرد.

قیمت سکه امام ۲۵ میلیون ۵۹۹ هزار تومان بود. قیمت سکه بهار آزادی ۲۶ میلیون تومان بود. نیم سکه۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود وسکه گرمی هم ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد.

بازار به کدام سو می‌روند

علی طباطبایی کارشناس اقتصادی با اشاره به تبعیت بیشتر قیمت طلا و سکه از قیمت دلار نسبت به طلای جهانی گفت: «قیمت سکه‌ در سالیان گذشته همیشه با حباب همراه بوده است؛ بنابراین افزایش نرخ جهانی طلا نمی‌تواند تاثیر شگرفی بر رشدبازار طلا در داخل کشور بگذارد.»

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت دلار می‌تواند ارزش بازارسکه را صعودی کند، افزود: «اگر در سیستم اقتصادی وسیاسی کشور رخداد قابل توجهی پیش نیاید، روندبازارهای مالی باثبات خواهد بود.»

این کارشناس اقتصادی در خصوص روند قیمت طلا وسکه تا پایان سال ادامه داد: «هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم رشد کالاهای سرمایه‌ای اعم از سکه وطلا استارت می‌خورد. همچنین جریان نقدینگی، بین بازارها نقدشونده‌تر که شامل اقلام سرمایه‌گذاری وبازارهای مورد اشاره است، اتفاق می‌افتد.»

وی گفت: «تلاش سیاست‌گذار تثبیت قیمت دلار است و متعاقبا این موضوعمستقیما با آرامش در بازار طلا ارتباط دارد. با این وجود امکان پیش‌بینی قیمتطلا و سکه در کوتاه‌مدت شدنی نیست.»

همزمان با ثبات قیمت دلار در بازار، قیمت طلا و سکه هم ثابت مانده و تغییر قابل‌توجهی‌ نداشت. اما بازار در ادامه به چه سمتی‌ می‌رود؟

قیمت طلا امروز ۲۴ آذر ۱۴۰۲ گرمی دو میلیون و ۴۸۲هزار تومان بود. قیمت سکه هم بدون تغییر خاصی در محدوده پیشین خود نوساناندکی را ثبت کرد.

قیمت سکه امام ۲۵ میلیون ۵۹۹ هزار تومان بود. قیمت سکه بهار آزادی ۲۶میلیون تومان بود. نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و سکه گرمی هم ۵ میلیون و۸۰۰ هزار تومان شد.

اما روند قیمت طلا در روزهای‌ آینده به چه سمتی می‌رود؟

علی طباطبایی کارشناس اقتصادی با اشاره به تبعیت بیشتر قیمت طلا و سکه ازقیمت دلار نسبت به طلای جهانی گفت: «قیمت سکه‌ در سالیان گذشته همیشه با حباب همراه بوده است؛ بنابراین افزایش نرخ جهانی طلانمی‌تواند تاثیر شگرفی بر رشد بازار طلا در داخل کشور بگذارد.»

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت دلار می‌تواند ارزش بازار سکه را صعودی کند،افزود: «اگر در سیستم اقتصادی و سیاسی کشور رخداد قابل توجهی پیشنیاید، روند بازارهای مالی باثبات خواهد بود.»

وی گفت: «تلاش سیاست‌گذار تثبیت قیمت دلار است و متعاقبا این موضوع مستقیما با آرامش در بازار طلا ارتباط دارد. با این وجود امکان پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت شدنی نیست.»

منبع: تجارت نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.