×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیام تسلیت نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی به مناسبت درگذشت مرحوم حیدرقلی عمرانی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در پیام صادر شده از سوی دکتر علی حیدری آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون»
دریافت خبر درگذشت جناب آقای دکتر حیدرقلی عمرانی از پایه گذاران سازمان تامین اجتماعی و تدوین کنندگان قانون تامین اجتماعی سال ۱۳۵۴ که در دهه ۵۰ دو بار بعنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خدمت نموده بود، موجب تأسف و تأثر گردید.
فردی که از پائین ترین رده های شغلی سازمان تامین اجتماعی شروع بکار نمود و مدارج تجربی را تا سطح مدیرعاملی و مدارج تحصیلی را تا سطح دکترا به پایان رسانید و در علوم مختلف (حقوق، اقتصاد، ادبیات و …) صاحب نظر و صاحب اثر بود و دغدغه مندی و دلسوزی دیرپایی نسبت به سرنوشت سازمان تامین اجتماعی داشت و علیرغم کهولت سن و دوری ۴۰ ساله از کشور و اقامت در غربت، کماکان ازطریق دوستان خود بویژه مرحوم دکتر مهدوی، کتب، نشریات و گزارشات مربوط به سازمان تامین اجتماعی را مطالعه و شرایط سازمان را رصد می نمود.
کتاب “مقدمه ای بر بیمه های اجتماعی از دید توسعه اقتصاد و اجتماعی” (دهه چهل)، “انقلاب چین و پیامدهای آن” (۱۳۸۹)، ۴ جلد کتاب خاطرات “یادمانده های گفتنی” (سال ۱۳۷۷‏- سانتامونیکا‏- کالیفرنیا) از جمله آثار و تالیفات این همکار فرهیخته و اندیشمند سازمان تامین اجتماعی است که نشانگر وسعت و عمق علمی و مطالعاتی او بوده است. او همچنین در حوزه های حمایتی و امدادی و بطور کلی مباحث رفاه و تامین اجتماعی دارای تجربیات گرانسنگی بود و در اواخر دهه ۵۰ بر روی پروژه فقرزدایی جنوب تهران متمرکز گردیده بود و خدمات شایان توجهی در این حوزه به انجام رسانید.
ضایعه فقدان این انسان فرهیخته را به خانواده محترم و سایر بازماندگان گرامی آن عزیز از دست رفته تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای روح سترگ او، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم. روحش شاد و یاد و نامش گرامی باد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.