×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با حضور در محل پژوهشکده بیمه، ضمن بازدید از کتابخانه پژوهشکده بیمه با دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ و پس از بازدید از کتابخانه پژوهشکده بیمه با حضور معاونین و مدیران ارشد دو مجموعه برگزار شد، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه ضمن تبریک انتصاب دکتر محسن پورکیانی به سمت دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران، به سابقه ۸۵ ساله سندیکای بیمه‌گران ایران و نقش اثرگذار آن به عنوان تنها مرجع اجرایی صنعت بیمه کشور و همچنین تفاهم‌نامه منعقد شده میان پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه‌گران ایران اشاره و آمادگی پژوهشکده بیمه را برای هرگونه همکاری با این نهاد اعلام کرد.
دکتر عسگری با اشاره به مشارکت فعال مدیران پژوهشکده بیمه در کارگروه‌های تخصصی سندیکای بیمه‌گران ایران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی صنعت بیمه، آمادگی پژوهشکده بیمه را برای چاپ و انتشار آثار علمی سندیکای بیمه‌گران ایران اعلام کرد و افزود؛ نشریه گزارش موردی پژوهشکده بیمه که به صورت دو ماهنامه الکترونیکی بر روی تارنمای پژوهشکده بیمه منتشر می‌گردد، مشتمل بر مقالات ترجمه و تالیفیِ مرجع در صنعت بیمه و حاوی مباحث روز حوزه بیمه است و پژوهشکده بیمه در زمینه انتشار آثار سندیکا در این نشریه نیز آمادگی کامل خود را اعلام می‌دارد.
دکتر عسگری با اشاره به گسترش تعاملات بین‌المللی پژوهشکده بیمه و تبیین پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیا به ویژه در حوزه بیمه رایج و تکافل ابراز امیدواری کرد با همکاری سندیکای بیمه‌گران ایران به خصوص در زمینه تبلیغات، بستر لازم برای برگزاری مجدد دوره‌های آموزشی چارتر برای صنعت بیمه کشور فراهم گردد.
رئیس پژوهشکده بیمه، فعالیت‌های سندیکای بیمه‌گران ایران از آغاز تاسیس در سال ۱۳۱۶ به ویژه در سطح بین‌المللی را نشان دهنده نقش بسیار مهم سندیکای بیمه‌گران در صنعت بیمه ایران دانست و آمادگی پژوهشکده بیمه را برای مشارکت در فعالیت‌های بین‌المللی این مجموعه اعلام نمود.
در ادامه این نشست معاونین و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه به معرفی ساختار، عملکرد، اهداف و ماموریت‌های واحدهای تحت سرپرستی خود و تشریح ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری مشترک میان دو مجموعه پرداختند.
پس از آن آقای محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، پژوهشکده بیمه را از ارکان مهم صنعت بیمه برشمرد و افزود؛ اگرچه یکی از مشکلات اساسی کشور، عدم برخورداری از پژوهش‌ها و اتاق فکر مناسب است اما فعالیت‌های پژوهشکده بیمه به عنوان مجموعه دانشی اثرگذار و دارای جایگاه ویژه‌ در میان مراکز پژوهشی کشور، نسبت به دوره‌های گذشته به لحاظ کمی و کیفی گسترش یافته است.
آقای پورکیانی با اشاره به بازدید خود از مجموعه کتابخانه پژوهشکده بیمه قبل از آغاز نشست، بر اهمیت انجام پژوهش‌های کاربردی و نظریه‌پردازی‌ها توسط پژوهشکده بیمه تاکید و خاطرنشان کرد، مجموعه آثار کاربردیِ موردی که پیشتر به صورت فیزیکی و اکنون به صورت الکترونیکی از طریق تارنمای پژوهشکده بیمه منتشر می‌گردد مجموعه‌های مفیدی هستند که از گذشته مورد استفاده و بهره‌برداری فعالان صنعت بیمه قرار گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم عملگرایی، حسن نیت و تلاش صادقانه را نخستین گام در جهت ارتقای صنعت  بیمه دانست و با قدردانی از پژوهشکده بیمه، موارد مطرح شده در این نشست را بسیار مفید ارزیابی کرد.
دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران ابراز امیدواری کرد همایش‌ها، پژوهش‌ها و رویدادهای علمی در جهت رفع چالش‌های اساسی صورت پذیرد و در پرتو تعامل و همکاری‌های مشترک و استفاده بهینه از دانش و امکانات طرفین، گام‌های موثری در راستای بهبود وضعیت صنعت بیمه کشور برداشته شود.
آقای پورکیانی همچنین پیشنهاد کرد به منظور آشنایی پژوهشکده بیمه با مشکلات کف بازار صنعت بیمه به تفکیک رشته‌های بیمه، نمایندگان پژوهشکده بیمه در تمامی کارگروه‌های تخصصی سندیکای بیمه‌گران ایران حضور داشته باشند. وی با بیان اهمیت گزارش‌های حسابرسی در اصلاح فرایندها، رفع چالش‌ها و جلوگیری از بروز مجدد مشکلات صنعت بیمه، بر اهمیت تهیه گزارش‌های کاربردی توسط پژوهشکده بیمه تاکید کرد.
دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران، یکی از مشکلات جدی کشور را توسعه نیافتگی صنعت بیمه برشمرد که از عوامل مختلف بیرونی و درونی نشات گرفته است. وی تصریح کرد اگرچه عوامل بیرونی از کنترل صنعت بیمه خارج است اما با بهره‌مندی از تفکر نظام‌مند، تعامل و هم‌افزایی سایر ارکان صنعت بیمه می‌توان اقداماتی را در جهت رفع موانع و مشکلات درونی انجام داد.
وی توسعه صنعت بیمه را در گرو انجام وظایف ارکان اصلی پایین‌دستی صنعت بیمه شامل بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه و سندیکای بیمه‌گران ایران دانست و افزود، با رعایت این نکته توسط ارکان اصلی و با همراهی پژوهشکده بیمه به عنوان یک نهاد پژوهشی توسعه‌یافته، زمینه توسعه بیش از پیش صنعت بیمه فراهم خواهد شد.
آقای پورکیانی ضمن اعلام آمادگی سندیکای بیمه‌گران ایران برای همکاری همه‌جانبه با پژوهشکده بیمه ابراز امیدواری کرد در دوره جدید مدیریت پژوهشکده، شاهد ارتقاء بیش از پیش جایگاه این مجموعه در صنعت بیمه باشیم.
در بخش پایانی این نشست نیز رئیس پژوهشکده بیمه ضمن قدردانی از حضور دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران ابراز امیدواری کرد پژوهشکده بیمه بتواند در کنار ارکان اصلی بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران ایران و در راستای وظایف پیش‌بینی شده در اساسنامه خود، گام‌های موثری را در جهت رشد و توسعه صنعت بیمه بردارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.