×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اساتید اعزامی دانشگاه مرمره ترکیه به همایش کیش اینوکس ۲۰۲۳، ضمن برگزاری پنل تخصصی پژوهشکده بیمه در این رویداد با عنوان «رویکردهای نوین در صنعت بیمه»، با حضور در جمع رئیس و مدیران پژوهشکده بیمه و اعضای کارگروه تکافل به سوالات مطرح شده از سوی حاضران در خصوص بیمه، تکافل و مالی اسلامی پاسخ دادند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که روز پنج شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه برگزار گردید، پروفسور صائم کیادیبی[۱] استاد تمام دانشکده علوم اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه و دکتر مراد یاس استادیار [۲]دانشکده اقتصاد و مالی اسلامی این دانشگاه، با حضور در پژوهشکده بیمه به پرسش‌های مطرح شده از سوی معاونین و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه و اعضای کارگروه تکافل پیرامون بیمه، تکافل و مالی اسلامی پاسخ دادند.
در بخش ابتدایی این نشست دکتر محمدمهدی عسگری ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از حضور نمایندگان دانشگاه مرمره در پژوهشکده بیمه، از اساتید موسسه اقتصاد و مالی اسلامی این دانشگاه به جهت برگزاری موفقیت‌آمیز پنل تخصصی با عنوان «رویکردهای نوین در صنعت بیمه» در رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۳ قدردانی کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه پس از معرفی میهمانان و ارائه خلاصه‌ای از سابقه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی آن‌ها، به نشست‌های کاری خود با رئیس و مدیران ارشد موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه(MUISEF) [3] اشاره و خاطرنشان کرد، طی حضور هیئت اعزامی پژوهشکده در کشور ترکیه و برگزاری جلسات حضوری با دانشگاه‌ها و موسسات بیمه، تکافل و مالی اسلامی این کشور، پیشنهاد همکاری در زمینه‌های مختلف به ویژه سرمایه‌گذاری مشترک برای راه‌اندازی شرکت تخصصی تکافل در این کشور مطرح گردید و با توجه به حمایت ویژه رئیس جمهور ترکیه از مالی اسلامی و تکافل، در آینده نزدیک نیز گام‌های عملی در راستای تحقق این هدف برداشته خواهد شد.
رئیس پژوهشکده بیمه تصریح کرد رئیس و مدیران ارشد موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه آمادگی خود را برای حضور در تهران به منظور مشارکت علمی در همایش بیمه و توسعه سال ۱۴۰۲ و انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشکده بیمه اعلام داشته‌اند و پس از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه مرمره برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک به ویژه دوره‌های فرصت مطالعاتی برای هیئت علمی پژوهشکده بیمه، به صورت عملی آغاز خواهد شد. با توجه به پذیرش دانشجویان مختلف از سرتاسر جهان در دانشگاه مرمره، دانشجویان ایرانی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز پس از انعقاد تفاهم‌نامه به این دانشگاه اعزام می‌گردند.
دکتر عسگری در تشریح روند راه‌اندازی تکافل در ایران، به تاسیس کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه و شورای فقهی صنعت بیمه و ارائه مجوز عرضه محصولات تکافل به ۹ شرکت بیمه ایرانی اشاره کرد و افزود ارتباط علمی با دانشگاه مرمره در حوزه اجرایی‌سازی تکافل در ایران نیز راهگشا خواهد بود.
در ادامه این دیدار، پروفسور صائم کیادیبی استاد تمام دانشکده علوم اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه با تشکر از رئیس پژوهشکده بیمه به جهت بازدید از موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره، سفر به کشور ایران، شرکت در نمایشگاه بورس، بانک بیمه و دیدار با فعالان صنعت بیمه ایران و همچنین حضور در جمع رئیس و مدیران پژوهشکده بیمه را تجربه‌ای متفاوت، فراتر از انتظار و موجب خرسندی عنوان کرد.
وی ضمن تشریح روند انتخاب خود برای ارائه سخنرانی علمی در همایش کیش اینوکس ۲۰۲۳ به تشابهات فرهنگی و اجتماعی ایران و ترکیه اشاره و ابراز امیدواری کرد با رفع تحریم‌ها علیه کشور ایران و افزایش تعاملات بین‌المللی با صنعت بیمه دنیا به ویژه کشورهای مسلمان، توان علمی و اجرایی کشور ایران به خصوص در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی بیش از پیش تقویت گردد.
دکتر مراد یاس استادیار دانشکده اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره نیز با قدردانی ویژه از پژوهشکده بیمه برای دعوت از اساتید دانشگاه مرمره به رویداد کیش اینوکس و ابراز خرسندی از حضور در پژوهشکده بیمه، رویداد کیش اینوکس را به لحاظ علمی و اجرایی بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود، مرکز مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره با حمایت ریاست جمهوری ترکیه و با هدف توسعه اقتصاد و مالی اسلامی در کشور توسعه راه‌اندازی شد و طی چهار سال فعالیت خود، پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است به طوری که اعضای هیئت علمی دانشگاه مرمره موفق به راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی دانشگاهی در این موسسه شدند. در حال حاضر این موسسه دوره‌های کارشناسی ارشد را در رشته‌های اقتصاد، مالی اسلامی و بیمه اسلامی ارائه می‌نماید و در سال جاری نیز اولین برنامه دکتری آغاز گردیده است.
دکتر مراد یاس ضمن تشریح برنامه‌های دانشگاهی این موسسه به زبان‌های ترکی، انگلیسی و عربی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری تصریح کرد، موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه علاوه بر همکاری با کشورهای مالزی، اندونزی، قطر، کویت، عمان، پاکستان و … تلاش دارد تا تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی خود را با سایر کشورها گسترش دهد لذا از حضور دانشجویان، اساتید و کارشناسان ایرانی در موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه استقبال کرده و امیدواریم در آینده نزدیک بستر لازم برای برگزاری همایش‌ها، سمینارها و وبینارهای بین‌المللی مشترک با همکاری پژوهشکده بیمه فراهم گردد.
در بخش دوم این دیدار، معاونین و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه، اعضای کارگروه تکافل، اعضای هیئت علمی و مدیران گروه‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه ضمن معرفی ساختار و فعالیت‌های واحدهای تحت سرپرستی خود، سوالاتی را پیرامون چگونگی صدور بیمه نامه برای افراد خارجی در کشور ترکیه، دانش عملی مانند حسابداری، ارزیابی ریسک، قیمتگذاری حوزه تکافل، نرم افزار رایانه‌ای مورد نیاز برای تکافل، ساختار تکافل از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری در شرکت بیمه، دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه، دوره‌های حرفه‌ای در حوزه بیمه اسلامی، ارتباط بین زنجیره بلوکی و محصولات تکافل و … مطرح و پروفسور صائم کیادیبی و دکتر مراد یاس نیز توضیحات تخصصی خود را در پاسخ به این سوالات ارائه نمودند.
دکتر عسگری در پخش پایانی این نشست با قدردانی مجدد از اساتید موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه ابراز امیدواری کرد با حضور مدیران و اساتید ارشد این موسسه در همایش بیمه و توسعه سال ۱۴۰۲ و برگزاری سخنرانی‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی، ضمن بهره‌مندی از دانش و تخصص ایشان در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی، تفاهم‌‌نامه همکاری با دانشگاه مرمره ترکیه منعقد و همکاری‌های مشترک دو مجموعه در حوزه برگزاری همایش‌های علمی، وبینار‌های تخصصی، فرصت مطالعاتی و انجام طرح‌های پژوهشی مشترک آغاز گردد.
گفتنی است پروفسور صائم کیادیبی دارای درجه دکتری در رشته حقوق اسلامی از دانشگاه دورهام و استاد تمام دانشگاه مرمره ترکیه، سخنرانی با موضوع «ارزشیابی الگوی بیمه مبتنی بر مشارکت ترکیه، تکافل و طرح گواهی بازنشستگی خصوصی در چارچوب نظریه قرارداد» را در پنل پژوهشکده بیمه در همایش کیش اینوکس ارائه کرده است. وی سابقه تدریس در دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه مالایا[۴] مالزی، دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) [5] و دانشگاه اینسیف مالزی را در کارنامه خود دارد. وی علاوه بر همکاری با سازمان‌های علمی و حرفه‌ای، به عنوان رئیس کمیته استانداردهای حلال اتحادیه اروپا، معاون رئیس دانشکده ارتباطات بین‌المللی دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی، مدیر مدرسه آموزش حرفه‌ای علوم اجتماعی [۶]رئیس دانشکده بانکداری و مالی دانشگاه کارابوک [۷] ترکیه و رئیس دانشکده علوم اسلامی این دانشگاه فعالیت داشته است. همچنین چندین کتاب و مقاله به زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی منتشر نموده و تعهد مستمر وی به پژوهش و نگارش در حوزه‌های مرتبط به پیشبرد دانش مالی و اقتصاد اسلامی کمک نموده است.
دکتر مراد یاس دارای درجه دکتری مالی اسلامی از دانشگاه اینسیف مالزی و استادیار دانشکده اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره نیز سخنرانی علمی با موضوع «بیمه بازنشستگی خصوصی – مشارکت خودکار و تجربه ترکیه» را ارائه نموده است. وی دارای گواهینامه مالی اسلامی از دانشگاه دورهام انگلیس می‌باشد که علاوه بر عضویت در کمیته علمی اولین کنفرانس سالیانه مالی اسلامی در ایالات متحده (NASIF) و یازدهمین کارگاه اقتصاد اسلامی زیست‌محیطی و اقتصاد اسلامی ترکیه، سمت‌هایی چون عضو هیات تحریریه در نشریات مختلف در کشور ترکیه، اجرای طرح‌های پژوهشی، تالیف کتب در زمینه‌های مختلف و ارائه مقالات علمی در همایش‌ها را در سابقه علمی خود دارد.

۱۴۰۲۰۸۱۷ ۰۷٫jpg

۱۴۰۲۰۸۱۷ ۰۸٫jpg

۱۴۰۲۰۸۱۷ ۱۰٫jpg

۱۴۰۲۰۸۱۷ ۱۳٫jpg

۱۴۰۲۰۸۱۷ ۱۹٫jpg

۱۴۰۲۰۸۱۷ ۲۳٫jpg

۱۴۰۲۰۸۱۷ ۱۸٫jpg

[۱] Saim Kayadibi

[۲] Murat Yaş

[۳] Islam Ekonomisi ve Finansı Enstitüsü – Institute of Islamic Economics and Finance

[۴] University of Malaya (UM), Faculty of Akademi Pengajian Islam

[۵] International Islamic University of Malaysia

[۶] Vocational School of Social Sciences

[۷] Karabuk University

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.