×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

بهزاد شیری مدیر عامل بانک صبح امروز ۱۵ شهریور ماه در جلسه امضا تفاهم‌نامه با کانون صرافان ایران با اشاره به دلایل تاسیس پست بانک ایران، واگذاری سهام بانک و دلایل توقف این واگذاری گفت: پست بانک ایران، با شش هزار باجه بانکی روستایی و بیش از ۴۰۰ شعبه، بانکی مدرن و رو به توسعه است و به عنوان گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور در اغلب مبادلات پولی و بانکی حضور داریم و این حضور دائمی در رشد درآمدهای بانک و سوددهی آن مشهود است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با تاکید بر عضویت پست بانک ایران در اتحادیه جهانی پست (UPU) خاطرنشان کرد: این عضویت فرصت بی نظیری برای بانک فراهم کرده است تا بتواند از طریق نظام مالی بین المللی (IFS) مبادلات مالی را با کشورهای عضو این اتحادیه انجام دهد و از این ظرفیت مبادلات مالی با هزینه کمتر بهره‌برداری کند.
بالاترین مقام اجرایی بانک به اینکه ۵۱ درصد سهام بانک در دست دولت است و ۴۹ درصد در دست سهام داران حقیقی و حقوقی قرار دارد، تصریح کرد: واگذاری سهام بانک با تصمیم قانون‌گذار متوقف شد تا پست بانک ایران شکل دولتی خود را حفظ کند و بتواند مطابق اساسنامه، در مناطق کم‌تر برخوردار خدمات مالی و بانکی به روستاییان ارائه دهد.
مدیر عامل بانک ادامه داد: در کنار ماموریت پست بانک ایران در مناطق روستایی و کم‌تر برخوردار، از سال ۱۳۹۵ ماموریت جدیدی به بانک محول شد تا به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور خدمات پولی و بانکی ارائه کند.
وی با بیان اینکه برای انجام هر دو ماموریت، سند راهبردی و نقشه راه بانکداری دیجیتال پست بانک ایران در افق پنجساله تدوین شده است، افزود: بانک از همه ظرفیت‌ها برای انجام این دو ماموریت استفاده می‌کند.
شیری با اشاره به اینکه پست بانک ایران، با شش هزار باجه بانکی روستایی و بیش از ۴۰۰ شعبه بانکی مدرن و رو به توسعه است، تصریح کرد: به عنوان گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور در اغلب مبادلات پولی و بانکی حضور داریم و این حضور دائمی در رشد درآمدهای بانک و سوددهی آن مشهود است.
کامران سلطان زاده دبیر کل شورای عالی کانون صرافان ایرانیان در ادامه جلسه پیشنهاد جلسات مشترک کاری و شناسایی راهکارهایی برای توسعه همکاری های مشترک را مطرح کرد.
بر اساس این گزارش، پست بانک ایران و کانون صرافان ایرانیان با هدف تعامل و همکاری فیمابین برای ارائه خدمات مالی و بانکی (ارزی و ریالی)، استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین و تمرکز حساب‌های کانون نزد بانک تفاهم‌نامه همکاری یکساله امضا کردند.
با امضای این تفاهم‌نامه پست بانک ایران انواع خدمات ارزی و ریالی را به کانون و صرافان عضو آن بر اساس ضوابط، مقررات پولی، بانکی، سیاست‌ها و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌دهد.
همچنین کانون صرافان ایرانیان، تمهیدات لازم برای تمرکز حساب های ارزی و ریالی کانون و اعضا و نیز واریز حقوق کارکنان را نزد شعبه مجری و سایر شعب بانک در کل کشور اتخاذ و اعضای خود را برای دریافت ضمانت‌نامه حسن انجام تعهدات به پست بانک ایران معرفی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.