×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پرهیز از حضور در رستوران ها

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: توصیه ما به مردم این است که به طور کلی سعی کنند به رستوران نروند و از مراکزی که طبخ غذای بیرون بر دارند، سفارش غذا بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت درباره با چگونگی استفاده از غذاهای رستورانی گفت: همانطور که می‌دانید در ایام همه گیری بیماری کرونا در کشور لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی رستوران‌ها و مراکز پخت غذا از اهمیت زیادی برخوردار بوده است، بنابراین توصیه ما به مردم این است که به طور کلی سعی کنند به رستوران نروند و از مراکزی که طبخ غذای بیرون بر دارد سفارش غذا بگیرند.

وی ادامه داد: افراد با بیماری‌های زمینه‌ای جداً از رفتن به رستوران خودداری کنند و همچنین افراد از حضور در رستوران‌هایی که بیش از ظرفیت ۵۰ درصدی خود استفاده می‌کند و یا دارای سیستم تهویه نامناسب هستند، اجتناب کنند.

لاری افزود: از میزهای غذاخوری که پوشش یکبار مصرف دارد استفاده شود، شستشو و ضدعفونی دست‌ها را قبل و بعد از صرف غذا فراموش نکنید، برای سفارش نوشیدنی در کنار غذا حتماً از نوشیدنی‌های بسته بندی شده سفارش دهید، از نی‌های بسته بندی شده و لیوان یک بار مصرف استفاده کنید.

وی ادامه داد: دقت کنید نمک، فلفل و سماق در بسته‌بندی‌های یکبار مصرف صرف باشد، در صورت تمایل به سفارش سالاد و سبزی، حتما دارای بسته بندی یکبار مصرف و دارای مجوز باشد و همچنین از پرداخت وجه نقد به طور جدی خودداری شود، به جای آن از دستگاه کارتخوان استفاده شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.