×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان؛ امید جهان نژادیان گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته با خرید تضمینی بیش از۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران خوزستانی توانستیم صدر نشتین تولید و خرید تضمینی گندم در کشور باشیم.

جهان نژادیان به ظرفیت بالای کشاورزی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۶ هزار تن گندم و ۶۷ هزار تن کلزا در استان خریداری کرده ایم

وی با اعلام اینکه آغاز فصل برداشت وخرید تضمینی محصولات کشاورزی دراستان مصادف شد با واردات عمده کالا در بندرامام خمینی (ره ) و همچنین شیوع ویروس کرونا گفت:  این تلاقی و تقارن در بازه زمانی خرید گندم موجب ایجاد چالش هایی شد.

جهان نژادیان  با  تاکید بر اینکه امنیت غذایی کشور موضوع مهمی است  که با ید مدنظر قرار گرفته شود   گفت: امسال با وجود مشکلاتی همانند  ویروس کرونا  با سعی و تلاش شبانه روزی توانستیم در انجام وظایف  خرید، حمل، انتقال کلزا و گندم همچنین کالاهای وارداتی  با موفقیت روبرو شویم.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان به  پرداخت به موقع  وجه کشاورزان در سال جاری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضربیش از ۹۹ درصد از مطالبات کشاورزان خوزستانی پرداخت شده است و با تامین اعتبار جدید  اندک  وجوه کشاورزان نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان همچنین در خصوص حمل وجابجایی  محصولات کشاورزی کلزا و گندم گفت:  محصول کلزا  به محض تحویل  از کشاورز به  سرعت  به کارخانجات روغن کشی ارسال می گردد.

وی  ضمن تشکر ازهمکاری سازمان تعاون روستایی که سهم بسزایی در خرید محصولات کشاورزی داشته است گفت: از آنجا که بیشتر مراکز خرید مباشرین روباز است انتظار می رود سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید غله وخدمات بازرگانی استان  نسبت به آماده سازی  فضای استاندارد جهت ذخیره سازی طولانی مدت گندم خریداری شده از کشاورزان در سالیان آتی ، اقدامات لازم را انجام دهد.

جهان نژادیان گفت: امسال نیزهمانند سال گذشته توانستیم با فعالیت مستمر، تمامی  گندم های دپو شده درمراکز مباشررا  تا پایان خرداد ماه به سیلوهای استاندارد دولتی و خصوصی حمل و ذخیره سازی کنیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سالیانه ی  گندم استان خوزستان ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار تن است از حمل  بیش از ۳۴۹ هزار تن از گندم استان از طریق خطوط ریلی و جاده ای به سایر استان ها خبر داد.

وی گفت: گندم مازاد بر نیاز استان دریک بازه زمانی معین و با حمایت همکاران ما در شرکت بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های کشور  انتقال داده می شود.

جهان نژادیان اظهارداشت: طی دو سال گذشته توانستیم تمام محمولات مراکز خرید روباز تعاون روستایی را در مدت زمان بسیار کوتاهی به سیلوهای مکانیزه و استاندارد انتقال دهیم  که این مهم در سال جاری با سرعت و دقت بیشتری نسبت به سال گذشته انجام شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در پایان گفت: با اینکه عملا خرید در خوزستان به پایان رسیده اما در برخی نقاط کماکان  کشاورزان گندم خود را به  مراکز خرید تحویل می دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.