×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بررسی روند یکساله حمایت بانک مسکن از سیل زدگان فروردین ماه سال ۹۸ در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و سایر عقود حاکی از آن است که بانک مسکن از مجموع ۳۷ هزار و ۶۱۸ متقاضی اخذ تسهیلات ویژه سیل زدگان تا پایان فروردین ماه امسال که از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی به مدیریت شعب سراسر کشور معرفی شده اند به ۳۷ هزار و ۴۲۰ متقاضی تسهیلات پرداخت کرده است. به این معناکه این بانک توانسته در راستای حمایت و تسهیل شرایط سیل زدگان برای بازگشت به وضعیت قابل قبول برای زندگی، تا پایان فروردین ماه امسال به ۹۹.۵ درصد از متقاضیان پاسخ گویی مناسب در قالب پرداخت سریع و آسان تسهیلات داشته باشد.
براساس گزارش ارائه شده از سوی مدیریت شعب بانک مسکن در استان های آسیب دیده، بیشترین تقاضا برای اخذ تسهیلات در حوزه تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی بوده به طوریکه از ابتدای به جریان افتادن روند پرداخت تسهیلات در سال گذشته تا پایان فروردین امسال، ۱۵ هزار و ۹۵۹ فقره تسهیلات برای بازسازی اماکن روستایی و شهری اعطا شده است. در عین حال، حجم تسهیلات پرداختی برای بازسازی واحدهایی که به طور کامل تخریب شده اند در مناطق شهری معادل یک هزار و ۲۸۰ فقره و در مناطق روستایی معادل ۱۰ هزار و ۵۲۵ فقره بوده است. نکته جالب آنکه بانک مسکن حوزه امور معیشتی و خرید لوازم ضروری زندگی نیز به پرداخت ۹ هزار و ۶۵۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه و سایر عقود اقدام کرده است.
این بانک برای پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال ۹۸ که در سه قالب بازسازی واحدهای مسکونی، تعمیر واحدهای مسکونی و همچنین تامین مایحتاج ضروری زندگی پیش بینی شده، اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان به شعب استان های آسیب دیده ابلاغ شده است. جزییات عملکرد مدیریت شعب بانک مسکن در ۲۲ استان سیل زده نشان می دهد ارزش کل تسهیلات پرداخت شده به سیل زدگان تا روزهای پایانی فروردین ماه امسال ۸۰۲ میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معادل ۸۴ درصد اعتبار ابلاغی بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.