×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، بیمه درمان تکمیلی را بزرگترین چالش امروز صنعت بیمه خوانده، اما عملکرد شرکت تحت مدیریتش نشان می دهد که فروش این رشته در سال گذشته نسبت به سال قبل بیش از ۸۵ درصد افزایش یافته است. اکنون این سوال مطرح می شود که اگر این رشته به گفته یونس مظلومی چنان نامطلوب است که «شرکت‌های بیمه به شکل فاجعه باری دچار زیان مالی از این حیث شده‌اند»، پس چرا فروش آن در بیمه تعاون با چنین ضریب رشدی ادامه دارد؟
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، نگاهی به عمکلرد شرکت بیمه تعاون نشان می دهد علیرغم افزایش ۸۵ درصدی فروش بیمه درمان در این شرکت، میزان خسارت پرداختی از محل این بیمه نامه تنها ۱۷ درصد بیشتر شده است. این بدان معناست که بیمه تعاون با وجود داشتن دست کم نیم میلیون بیمه شده که بخش قابل توجهی از آنها را بیمه شدگان درمان تشکیل می دهند، توانسته خسارت این رشته را به درستی مدیریت کند.

یکی از مسائل مبتلابه بیمه های درمان، گران بودن حق بیمه آنها و در نتیجه کاهش قدرت خرید عموم بیمه گزاران است. با این حال، مطالعه ای در حوزه طرح های مختلف بیمه درمان تکمیلی شرکت بیمه تعاون نشان می دهد که اتفاقا گران ترین طرح درمان تکمیلی این شرکت، پرفروش ترین آنهاست!

بیمه درمان خانواده این شرکت در قالب شش طرح برنا، کوشا، رسا، دارا، پارسا و والا ارائه می شود که طرح بیمه ای «والا»، بیشترین حق بیمه را به خود اختصاص داده است، به گونه ای که حق بیمه آن تا ۷۹ میلیون ریال در سال می رسد؛ اما راز پرفروش شدن این طرح چیست؟

رزا سعیدی مدیر بیمه های درمان شرکت بیمه تعاون در این باره به خبرنگار ما گفت: طرح «والا»، بیشترین سقف تعهدات را در صنعت بیمه به خود اختصاص داده و از این جهت با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شده، در نتیجه بیشترین فروش درمان انفرادی بیمه تعاون را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که افزایش فروش بیمه درمان انفرادی، حاصل تحقیقات دقیق و تمرکز ویژه بر این محصول است، ادامه داد: با توجه به هزینه های سرسام آور درمان در بیمارستان ها، این طرح توانسته به خوبی بخش قابل توجهی از نیاز مشتریان را جبران کند.

به گفته او، ارزیابی ها نشان می دهد که بیش از ۸۵ درصد بیمه شدگان از خدمات بیمه درمان تکمیلی شرکت بیمه تعاون رضایت دارند و این حاکی از طراحی محصولات درست، خدمات رسانی سریع و نیازسنجی صحیح از بازار است.

منبع: خرد و کلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.