×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ونزوئلا به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی در صنعت نفت است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از تمایل کاراکاس برای مذاکره با واشینگتن به‌منظور لغو تحریم‌های نفتی و جذب سرمایه‌های خارجی خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر از پایگاه خبری اویل پرایس، نیکولاس مادورو در مصاحبه‌ای تلویزیونی با بلومبرگ اعلام کرد که منتظر مذاکره با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای کاهش تحریم‌های ونزوئلاست که بزرگ‌ترین ذخایر نفت جهان را دارد.

صنعت نفت ونزوئلا در سال‌های اخیر به‌دلیل بحران داخلی و تحریم‌های آمریکا فروپاشیده است. فشار حداکثری ایالات متحده بر منابع درآمدی مادورو – که نفت منبع اصلی آن است – صادرات نفت ونزوئلا را در اوایل سال ۲۰۱۹ فلج کرد.

افزون بر این، نبود سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، سال‌ها سوءمدیریت و فساد و تورم شدید در ونزوئلا مشکلات صنعت نفت این کشور را دوچندان و شیوع ویروس کرونا هم بیشتر فعالیت اقتصادی این کشور را فلج کرده است.

مادورو امیدوار است مذاکره با آمریکا سرمایه‌های خارجی به ویژه در صنعت نفت را به این کشور بازگرداند.

وی به بلومبرگ گفت: هیچ نشانه مثبتی دریافت نکردیم. هیچ.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا افزود: اگر ونزوئلا نتواند نفت تولید کند و بفروشد، نتواند طلا تولید کند و بفروشد، نتواند بوکسیت تولید کند و بفروشد، نتواند آهن و… تولید کند و در بازار بین‌المللی درآمد کسب کند، چگونه قرار است سود دارندگان اوراق قرضه ونزوئلا را پرداخت کند؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.