×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

سهیلا شرفی، دبیر کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران ایران در گفتگو اختصاصی با سندیکای بیمه گران ایران، درباره وضعیت خاص بیمه‌های باربری صحبت کرده است که در این مطلب بدان پرداخته می شود.
کیوسک خبر ـ به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از سندیکای بیمه گران ایران، سهیلا شرفی، مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت که دبیری کارگروه بیمه های باربری سندیکای بیمه گران ایران را نیز بر عهده دارد در گفتگویی پیرامون وضعیت بیمه های باربری اظهار داشته است: در بیمه‌های باربری الزاما باید مجموعه ای از قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی رعایت شود و به همین نسبت نیز قوانین و مقررات داخلی نیاز به رعایت دارد یکی از تفاوت های فنی این رشته با سایر رشته‌ها هم دقیقا همین است که علاوه بر مقررات داخلی، باید قوانین خارجی نیز در نظر گرفته شود.

دبیر کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران ایران ادامه داد: در بیمه‌های باربری مسائلی مانند قوانین حمل کالا، قانون پرچم، قوانین کشور صادر کننده و وارد کننده، نوع و حجم کالا، جنس محموله ونوع وسیله حمل و غیر آن مطرح است که در مباحث صدور و یا خسارت اهمیت ویژه ای پیدا می کنند و بیمه‌گر می‌بایست در زمان صدور به میزان کافی از این اطلاعات بهره‌مند باشد تا بیمه نامه مناسبی را صادر نماید به همین علت افشاء اطلاعات در زمان صدور بسیار اهمیت دارد.

شرفی با اشاره به ضرورت اصلاح برخی مواد آیین‌نامه‌ایی مربوط به بیمه‌های باربری اظهار کرد: برای آیین‌نامه شماره ۷۹ بیمه اصلاحاتی در کارگروه تخصصی بیمه های باربری سندیکای بیمه گران ایران به تایید اعضا رسیده که به شفاف سازی بیشتر و تسهیل عملیات بیمه‌گری کمک می‌کند. این موارد برای بیمه مرکزی ارسال شده که پس از طی مراحل و با تایید بیمه مرکزی، باعث می‌شود تا بیمه‌گزار و بیمه‌گر با شفافیت بیشتری با هم همکاری داشته باشند و حقوق طرفین محفوظ بماند.

مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه تعاون اضافه کرد: در بخش بیمه‌های باربری داخلی به وضع مقررات و تعیین شرایط بیمه‌های باربری داخلی مبادرت شد، کار فنی توسط اعضا کارگروه باربری انجام و حاصل تلاش‌های چند ساله این اعضا و سایر اجزاء سندیکای بیمه‌گران پس از تصویب توسط کمیسیون فنی به بیمه مرکزی ارسال شده است . شرایط عمومی بیمه باربری داخلی باعث تنظیم روابط بیمه‌گر و بیمه‌گزار و تعیین کننده حدود مسئولیت ها و تعهدات طرفین در بخش بیمه های باربری داخلی می‌باشد.

دبیر کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران ایران همچنین درباره ضرورت دسترسی به داده‌های بیمه‌ای در رشته بیمه باربری اظهار کرد: از آنجایی که بنیان عملیات بیمه‌گری فنی بر تحلیل داده‌ها و اعداد و ارقام استوار است، دسترسی بیمه‌گران به اطلاعات کلی بیمه‌گزاران رشته باربری مانند آمارهای خسارت، پرداخت‌ها و مانند آن باعث ارزیابی بهتر از وضعیت بیمه‌گذار و تعیین نرخ‌های منطقی‌تر خواهد شد. این مساله مخصوصا در حوزه بیمه‌های مربوط به کشتی‌ها و هواپیما نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

شرفی ادامه داد: این گونه اطلاعات باعث می‌شود تا برای مثال بیمه‌گزارانی که ضریب خسارت پایین تری داشته‌اند مشمول تخفیف‌های بیمه ای بیشتری شوند. همچنین هزینه‌های بیمه‌گری نیز در بخش واگذاری ریسک‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین باعث ایجاد سود برای بیمه‌گذار و بیمه‌گر و عملیات بیمه‌گری فنی با کیفیت‌تر خواهد شد.

مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه تعاون همچنین درباره وظایف کارگروه‌های تخصصی در سندیکای بیمه‌گران ایران نیز اظهار کرد: کاری که کارگروه‌های تخصصی در سندیکای بیمه‌گران در حال حاضر انجام می‌شود حل و فصل مسائل فنی روز صنعت بیمه از جمله مسائل بیمه‌گران و بیمه‌گزاران برای تسهیل فرایند خدمت رسانی در رشته‌های بیمه‌های باربری کشتی و هواپیما است.

دبیر کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران ایران همچنین درباره اهمیت شبکه فروش در توسعه بیمه‌های باربری نیز بیان کرد: کیفیت شبکه فروش در کلیت صنعت بیمه و مخصوصا در حوزه بیمه‌های باربری اهمیت ویژه‌ای دارد. هرچقدر این شبکه توانمندتر باشد کیفیت و کمیت تولید حق بیمه نیز به مراتب بهتر و بیشتر و ارتباط بین بیمه گر و بیمه گذار که توسط این شبکه شکل می گیرد نیز مطلوب تر خواهد بود.

شرفی با تاکید بر امکان توسعه بین‌المللی بیمه‌های باربری اظهار کرد: علیرغم تحریم‌های ظالمانه، توسعه بیمه‌های باربری به دلیل وجود مراودات و ارتباطات بین‌المللی توسط شبکه فروش امکان وقوع دارد. این مساله به کلیت فعالیت شبکه فروش، آموزش صنعت بیمه و مخصوصا کارگزاران بیمه‌ای بستگی دارد.

وی ادامه داد: کارگزاران بیمه‌ای به دلیل نوع و مدل فعالیت و ارتباطات گسترده‌تر در ابعاد مختلف از جمله ارتباطات بین المللی و حقوقی و غیره، ساختار فعالیت متفاوت‌تری دارند و می‌توانند در سطوح مختلفی مانند عرصه‌های بین‌المللی به گسترش فعالیت موفق‌تر و بیشتر بپردازند. دربخش نمایندگی‌های بیمه نیز به نظر می‌رسد شرکتها می‌بایست بر مبحث آموزش تمرکز ویژه‌ای داشته باشند زیرا نمایندگی‌ها بخش قابل توجهی از شبکه فروش را تشکیل می دهند که سهم قابل توجهی از فروش را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه تعاون تاکید کرد: بنابراین هر چه شبکه فروش توانمند‌تر باشد کیفیت فروش بیمه‌نامه‌ها به همان میزان بهتر خواهد بود و این موضوع یعنی فروش بیمه‌نامه‌های فنی‌تر، رضایت بیشتر بیمه‌گذاران و بیمه‌گران که قطعا سبب پاسخگویی بهتر در زمان خسارت نیز خواهد شد.

دبیر کارگروه بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران ایران اضافه کرد: باربری به دلیل تخصصی بودن و نیاز به استفاده از زبان انگلیسی وتنوع نوع کالا و نوع خسارات و… پیچیدگی بیشتری نسبت به سایر حوزه‌های بیمه‌ای دارد، با این حال اگر علاقمندی و آموزش مناسب وجود داشته باشد عملکرد موفق‌ خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.