×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
وضعیت آبی ۱۲۵ روستای استان مرکزی بحرانی است

به گزارش کیوسک خبر، یوسف عرفانی نسب در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: هم اکنون ۲۵ روستای استان مرکزی از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند، که از این تعداد ۱۳ روستا صرفاً به دلیل مشکل کیفی آب و ۱۲ روستا نیز به دلیل کمبود آب با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که در ایام تابستان امسال ۱۲۵ روستای استان با بحران و کمبود آب مواجه شوند که در این زمینه پیش بینی های لازم برای خدمات رسانی به این تعداد روستاها صورت گرفته است.
مدیر عامل آبفای استان مرکزی، ادامه داد امسال با توجه به کاهش بارندگی در بخش روستایی به ویژه در روستاهای کوهستانی استان نظیر بخش خرقان زرندیه، تفرش، دلیجان و شازند تامین آب سخت خواهد بود.
مدیر عامل شرکت آبفای استان مرکزی، مشکل کمبود آب در روستای «قیزقلعه» از توابع شهرستان ساوه و «کاظم آباد» از توابع شهرستان خمین را با انجام اقداماتی شامل احداث خطوط انتقال جدید و لایروبی قنوات بر طرف شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۹۰ در صد جمعیت روستایی استان مرکزی تحت پوشش خدمات شرکت آبفای استان مرکزی قراردارند. وشاخص بهره مندی روستائیان استان ازآب آشامیدنی سالم وبهداشتی به ۸۵.۴ درصد رسیده و در مقایسه با شاخص ونرم کشوری ۸۰ درصد است.     به گفته عرفان نسب، یکی از دلایل کمبود آب در روستاها افزایش بار جمعیتی در تعطیلات آخر هفته خصوصاً در تابستان است. که بعضاً جمعیت ساکن روستاها بیش از ۴ تا ۵ برابر افزایش می یابد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.