×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت نیرپارس با دریافت ابلاغ برنده مناقصه عملیات پالایشگا‌ه‌های سوم (فاز۴و۵ پارس‌جنوبی) و هفتم (فاز ۱۷و۱۸) پارس جنوبی‌‌، به عرصه کاهش و جمع آوری گاز‌های مشعل (فلرینگ) وارد شد.
طبق این قرارداد، شرکت نیرپارس در پالایشگاه سوم متعهد به ارائه خدمات مهندسی، تامین، اجرا و راه‌اندازی پکیج ودانه‌بندی گوگرد با بهره‌وری بالا شده است.

عملیات خرید و تعمیرات قطعات داخلی مستعمل واحد بازیافت گوگرد (۱۰۸)، انجام بخشی از خرید و عملیات راه‌اندازی کامل ردیف ۳و۴ واحد بازیافت گوگرد (۱۰۸)، انجام عملیات راه‌اندازی سامانه انتهایی تصفیه گاز خروجی واحد ۱۰۸ (TGTU) و انجام عملیات خرید، مهندسی و تعمیرات و راه‌اندازی کمپرسورهای گازهای مازاد (OFF GAS Compressor) واحد ۱۰۳ به همراه تامین و تعویض لوله‌های ارتباطی و استوانه جداسازی ذرات و ناخالصی‌ها (Knock Out DRUM) مربوطه از دیگر تعهدات شرکت نیرپارس در این قرارداد خواهد بود.

مشکلات موجود درکمپرسورهای off-gas پایداری بهره‌برداری از واحد بازیافت سولفور و مشکل پایداری بهره‌برداری از واحد جامدسازی گوگرد از مهم ترین عوامل مشعل سوزی در پارس جنوبی و نیز آلودگی محیط زیست است که به دلیل رفع این مشکلات و تجربه قابل اتکای نیرپارس در اجرای موفق واحدهای بازیافت سولفور و بهره برداری پایدار جامدسازی گوگرد در فاز ۱۳ پارس جنوبی، پروژه‌های مذکور به این شرکت واگذار شده است.

گفتنی است فلرینگ ازمعضلات بسیار مهم در مجتمع‌گاز پارس جنوبی، وزارت نفت و سازمان محیط ‌زیست است که علاوه بر آلودگی محیط ‌زیست و اتلاف سرمایه ملی، سبب کاهش سهم گاز در بخش خانگی وصنعتی نظیر نیروگاه‌ها، کارخانه‌های فولاد و خوراک پتروشیمی‌ها (که بر مبنای گاز بنا نهاده شده‌اند) می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.