×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ورود ستاد اجرایی فرمان امام برای حل مشکل آب ۷۰۲ روستای بحران‌زده خوزستان ازطریق طرح‌های آبرسانی/ دستور مخبر برای اعزام فوری ۲۰۰  تانکر و مخزن آب و اهدای دام به منظور رفع موقت مشکلات مردم

کیوسک خبر ـ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز به همراه جمعی از مدیران ومعاونان این مجموعه با سفر به خوزستان وحضور در برخی روستاها و مناطق بحران‌زده، ضمن بازدید با مردم این شهرستانها و روستاها به گفتگو پرداخت.

محمد مخبر درحاشیه این سفر با اشاره به تصمیمات ستاد اجرایی فرمان امام برای حل سریع‌تر معضلات خوزستان گفت:در خوزستان ۷۰۲ روستا وجود دارد که با بحران و تنش آبی روبرو است. در روزهای اخیر تصمیم گرفته بودیم که مشکل آب ۴۷۱ روستا را با کمک آبفای استان حل کنیم.

وی افزود: امروز و درجریان بازدیدی که ازاین مناطق داشتم دیدم اوضاع واقعا برای مردم قابل تحمل نیست و تصمیم گرفتیم که برای حل مشکل تأمین آب تمام ۷۰۲ روستا ، ستاد اجرایی فرمان امام ورود کند و جمعا ۳۵۰ میلیارد تومان برای حل این مشکلات اعتبار با مشارکت آبفا اختصاص یابد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مدت زمان با اشاره به زمان‌بر بودن اجرای این طرح‌ها گفت: تمام این طرح‌ها ظرف ۴-۵ ماه و نهایتا تا پایان سال به اجرا درمی‌آیند اما برای حل موقت مشکل مردم تصمیم گرفتیم که ۱۰۰ دستگاه تانکر آب و ۱۰۰ عدد منبع آب به این روستاهای دچار تنش آبی اعزام کنیم که تا این لحظه ۵۰ دستگاه تانکر مستقر شده‌اند.

مخبر خاطرنشان کرد: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک به دامدارانی که دراین بحران ، دام‌های سنگین خود رااز دست داده‌اند نیز دام سنگین اهدا خواهد کرد که جزئیات آن را پس از جلسه امروز با مقامات استان و اعلام دقیق آمار استانداری ، متعاقبا به اطلاع مردم خواهیم رساند.