×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
واحد فولادسازی مجتمع فولاد قاینات ۶۸ درصد پیشرفت دارد

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه از مجتمع فولاد قاینات که واحد احیای آهن اسفنجی این کارخانه به صورت آزمایشی فعال است و واحد فولادسازی آن ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.

به گزارش کیوسک خبر، جواد قناعت امروز دومین سفر شهرستانی خود را بعد از نهبندان به قاینات اختصاص داد و به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استان و شهرستان از نزدیک روند اجرای این طرح بزرگ فولادی را مورد بررسی قرار داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این بازدید گفت: عملیات اجرایی مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و ۴۵۰ هزار مترمربع زیربنای کل در زمینی به مساحت ۶۰۰ هکتار در سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

عباس جرجانی افزود: واحد احیای آهن اسفنجی این کارخانه در سال جاری با اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم چهار هزار نفر به صورت آزمایشی راه اندازی شد و واحد فولادسازی مجتمع فولاد قاینات نیز ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: واحد فولادسازی بعد از راه اندازی برای ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و پنج هزار نفر اشتغال غیرمستقیم به همراه دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: میزان سرمایه گذاری بخش احیای این مجتمع، مبلغ ۱۱۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری بخش فولادسازی آن ۱۸۰ میلیون یورو است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با هدف بررسی روند اجرای کار و وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه در حال احداث پادگان غدیر قاین از این مجموعه بازدید کرد.

موضوع نیاز شهرستان قاینات به پادگان در سال ۱۳۷۸ و سفر مقام معظم رهبری به این منطقه مطرح شد و دفتر فرماندهی کل قوا نیز موافقت خود با استقرار یگان نظامی در قاین را اعلام کرد.

سال ۱۳۷۸ زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در غرب شهر قاین که متعلق به ۱۱۴ نفر مالک حقیقی و حقوقی بود، برای احداث پادگان جانمایی شد و عملیات اجرایی این پروژه کلید خورد.

در حال حاضر علاوه بر تامین خدمات زیربنایی، فضای پاسدارخانه به مساحت ۵۰۰ مترمربع و ۶ سوله احداث شده و ۳ هزار مترمربع زیربنای اداری در حال ساخت است.

این بازدیدها با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و تعدادی از مسوولان شهرستان قاینات انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی بدو ورود به قاینات با حضور در گلزار شهدای شهر نیمبلوک به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

پنج تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در گلزار شهدای گمنام جبل النور قاین دفن شده اند.

استاندار خراسان جنوبی هفته گذشته در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان مرزی نهبندان رفت.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند است.