×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
واحدهای احیا مستقیم مقصر غیراقتصادی بودن القایی‌ها نیستند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اخبارفلزات، محمد محیاپور مدیرعامل توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با بیان اینکه در تابستان به دلیل قطعی برق و در زمستان به دلیل قطعی گاز و برق به طور همزمان توقف تولید داشتیم، اظهار داشت: این مساله باعث شده تولید شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر ۷۰ درصد کاهش یابد. در حالی که هزینه‌های ثابت سر جای خود باقی‌مانده است.

وی افزود: قطعی‌های مکرر برق و گاز علاوه بر اینکه باعث شده کارخانه‌ها چند ماه از سال را از دست داده و نتوانند تعهدات مشتریان خود را پاسخ دهند، آسیب زیادی نیز به تجهیزات واحدها وارد کرده است. در این راستا متاسفانه توقفات اجباری بازار را برهم می‌ریزد.

مدیرعامل توسعه آهن و فولاد گل‌گهر ضمن اشاره به اعتراض واحدهای القایی به افزایش قیمت آهن‌اسفنجی، گفت: توقف پی در پی تولید، زنجیره را بهم می‌ریزد. به این معنا است که توقف تولید، عرضه و تقاضا را از حالت تعادل خارج می‌کند و سبب می‌شود واحدهای تولیدی از ظرفیت تولیدشان کاشته شده کما اینکه شاهد هستیم برخی واحدهای فولادی که مصرف برق بالایی داشتند چند ماهی کاملا تعطیل بوده‌اند. لذا چون تفاوت قیمت محصول میانی و محصولات بالادستی کاهش یافته، القایی‌ها اعلام می‌کنند که تولیدشان مقرون به صرفه نیست.

محیاپور بیان کرد: حرف واحدهای القایی از این جهت که تولیدشان اقتصادی نیست درست است، اما اینکه مقصر غیر اقتصادی بودن آن‌ها واحدهای احیا مستقیم و تولیدکنندگان آهن‌اسفنجی باشد خیر؛ چراکه این واحدها نیز خود یک بنگاه اقتصادی هستند و مانند دیگر واحدها شاهد افزایش چندین برابری هزینه گاز و برق و توقف تولید بوده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه این وضعیت ادامه یابد باید شاهد تعطیلی واحدهای آهن‌اسفنجی نیز بود؛ چراکه حاشیه سود به شدت کاهش یافته و به نقطه سر به سر رسیده‌ایم. حاشیه سود توسعه آهن و فولاد گل‌گهر نسبت به سال گذشته کاهش حداقل ۱۵ درصدی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.