×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سامسونگ الکترونیکس در اواخر ماه ژانویه سال جاری، رویدادی را با عنوان Galaxy of Impacts در شهر سانفرانسیسکو برگزار کرد.

در این رویداد، مدیران واحدهای مختلف شرکت سامسونگ و رهبران سازمان‌ها و شرکای این شرکت، ضمن تشریح پیشرفت‌ها و تلاش‌های انجام شده برای گسترش مفهوم پایداری، در مورد برنامه‌ها و اهداف آینده به بحث و گفت‌وگو پرداختند. بخشی از این رویداد به بحث در مورد ویژگی‌های جدید و متمایز سری گلکسی S23 اختصاص داشت که نمادی تازه از تلاش‌های سامسونگ برای گسترش مفهوم پایداری در کل چرخه عمر طراحی و تولید محصول به شمار می‌رود.

تاکید بر اهمیت همکاری سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نوآورانه، موضوع دیگری بود که در رویداد Galaxy of Impact مورد توجه حاضران و سخنرانان قرار داشت. مدیران سازمان‌هایی که در زمینه‌‌های اجتماعی و زیست محیطی با شرکت سامسونگ در حال همکاری مشترک هستند، پیرامون چالش‌ها، راهکارها و اهداف جهانی گفت‌وگو کردند. از جمله این سازمان‌ها، برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) است که پروژه‌های مشترکی را در بخش رهبری جوانان (GENERATION17) و تمرکز بر اهداف جهانی (اپلیکیشن Samsung Global Goals) با سامسونگ آغاز کرده است.

سامسونگ و رویکردهای محیط‌زیستی در طراحی گلکسی S23

در بخش نخست این رویداد تلاش‌های سامسونگ در سری گلکسی S23 برای ارائه یک سبک زندگی پایدار به کاربران این محصولات تشریح شد. سری گلکسی S23 با به حداقل رساندن تاثیر بر محیط زیست، بالاترین میزان از بهره‌وری را ارائه می‌دهد تا ترکیبی از قدرت، نوآوری و پایداری باشد.               

وون جون چوی، مدیر بخش تحقیق و توسعه واحد تجربه موبایل سامسونگ در این مورد گفت : «برای سامسونگ، پیشرفت در پایداری می‌تواند معادل پیشرفت‌هایی در عملکرد باشد. هدف ما ایجاد تجربه‌ای است که در آن شما به عنوان کاربر مجبور نباشید چیزهایی را که دوست دارید قربانی کنید تا یک مصرف‌کننده دوستدار محیط زیست باشید. سری گلکسی S23 بدون اینکه از تعهدات زیست محیطی خود چشم‌پوشی کند، کاربران را قادر می‌سازد تا در عین لذت بردن از یک تجربه عالی موبایل، تاثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشند. سامسونگ با معرفی این سری، دستگاهی با عملکرد بالا ارائه می‌کند که بالاترین استانداردهای کیفیت را دارد و در عین حال از مواد بازیافتی بیشتری نسبت به هر گوشی هوشمند گلکسی دیگری تا به امروز استفاده می‌کند. سامسونگ میزان مواد بازیافتی را از  6قطعه داخلی در گلکسی S22 Ultra به ۱۲ قطعه داخلی و خارجی در گلکسی S23 Ultra افزایش داده است».  

مواد بازیافتی استفاده شده در سری گلکسی S23 شامل آلومینیوم و شیشه بازیافتی در مبدا، پلاسیتک بازیافتی در مقصد از تورهای ماهیگیری، بشکه‌های آب و بطری‌های پلی‌اتیلن ترفتالیت (PET) می‌شود. پرچمداران جدید سری S23 سامسونگ، نخستین محصولاتی به شمار می‌روند که با شیشه Corning Gorilla Glass Victus 2 به بازار عرضه می‌شود و با استفاده از ۲۲ درصد مواد بازیافتی بیشتر، ماندگاری آن در استفاده‌های طولانی مدت، افزایش پیدا می‌کند. این گوشی‌های جدید با جعبه‌هایی عرضه شده که بصورت کامل با کاغذ ۱۰۰% حاصل از مواد بازیافتی تهیه شده ‌است.

در ادامه این رویداد، حاضران در پنل به بحث در مورد عملکرد سامسونگ برای دستیابی به اهداف زیست محیطی این شرکت پرداختند. سامسونگ اخیرا استراتژی پایدار زیست‌محیطی خود را در حمایت از تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی معرفی کرد. در این راهبرد جدید کاهش اثرات زیست محیطی محصولات سامسونگ در اولویت قرار گرفته و هدف نهایی آن به صفر رسیدن اثرات مستقیم و غیرمستقیم محصولات بر محیط زیست تا سال ۲۰۵۰ است. برای پیاده‌سازی این راهبرد، سامسونگ فناوری‌های نوآورانه‌ خود را از دل فرایندهای تولید، چرخه عمر محصول و سایر بخش‌ها به کار می‌گیرد.  

اینهی چانگ، معاون مرکز پایداری سازمانی شرکت سامسونگ با اشاره به این راهبرد جدید گفت: «یکی از اصلی‌ترین اهداف این راهبرد جدید به صفر رساندن کربن در همه فعالیت‌های بخش محصولات آن هم تا سال ۲۰۳۰ است که در این زمینه واحد تجربه موبایل نقش موثری را ایفا می‌کند. براین اساس در نظر داریم تا سال ۲۰۲۵ در بخش موبایل با بهره‌مندی از مواد بازیافتی در تمامی محصولات، میزان پسماند را به صفر برسانیم».

مشارکت سامسونگ با UNDP و تلاش های مشترک آنها برای دستیابی به اهداف جهانی

سامسونگ و برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) با هم برنامه اهداف جهانی سامسونگ را ایجاد کردند که برای پروژه‌های برنامه توسعه ملل متحد، بودجه جمع‌آوری می‌کند و تلاش‌های مربوط به گروه Generation17 را تقویت می‌کند. گروه Generation17 متشکل از ۱۴ رهبر جوان از کشورهای مختلف در سراسر جهان است که در راستای اهداف جهانی کار می‌کنند و جوانان را برای انجام همین کار تشویق می‌کنند.

بوعز پالدی، مدیر ارشد خلاقیت در UNDP  با اشاره به همکاری این سازمان با شرکت سامسونگ گفت : «سامسونگ و برنامه توسعه سازمان ملل از سال ۲۰۱۹ همکاری مشترکی را آغاز کردند که طی آن دستگاه‌های گلکسی از طریق اپلیکیشن Samsung Global Goals به پیشبرد اهداف جهانی کمک کند. این یک اپلیکیشن موبایلی مبتنی بر آموزش و کمک مالی است که مردم را در مورد اهداف جهانی آگاه می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا فقط با استفاده از گوشی هوشمند خود فعالیت کنند. امروزه این اپلیکیشن بر روی نزدیک به ۳۰۰ میلیون دستگاه گلکسی در سراسر جهان از پیش نصب شده است. و به لطف فداکاری و اشتیاق جامعه جهانی گلکسی، ما توانسته‌ایم بیش از ۱۰ میلیون دلار برای پیشبرد برنامه‌ها و ابتکارات جهانی UNDP جمع‌آوری کنیم».

در ادامه سرگئی لاسو، خالق اپلیکیشن Samsung Global Goals و مدیر ارشد بخش مدیریت پروژه سامسونگ، در مورد این برنامه گفت : «ما همیشه دوست داشته‌ایم تا جهان را به مکان بهتری برای زندگی همه تبدیل کنیم، برای همین تصمیم گرفتیم تا مرکزی را برای بهینه‌سازی تاثیرات اجتماعی در گوشی‌های گلکسی ایجاد کنیم».

در رویداد Galaxy of Impact پیشرفت‌های سامسونگ در گسترش هر چه بیشتر مفهوم پایداری در تمامی بخش‌ها و مسیر چالش‌برانگیز سامسونگ برای رسیدن به اهداف راهبردی، تشریح و تبیین شد.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.