×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس مجتمع پتروشیمی اروند گفت: ما با همکاری با ۵۰ شرکت‌ دانش‌بنیان توانستیم در زمینه‌های مختلف از جمله کاتالیست، تجهیزات، ماشین‌آلات و مواد اولیه، پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم. علاوه بر آن، این همکاری‌ها منجر به افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت محصولات شده است.

ب گزارش کیوسک خبر به نقل از آرمان ملی آنلاین، «تولید سانتریفیوژ PVC، یکی از محصولاتی است که توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی برای پتروشیمی اروند انجام می شود و این شرکت را از واردات این محصول از شرکت های آلمانی یا آمریکایی بی نیاز کرده است.» این سخنی است که محمدرضا خسروی، رئیس مجتمع پتروشیمی اروند گفت و ادامه داد: ما با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم در زمینه‌های مختلف از جمله کاتالیست، تجهیزات، ماشین‌آلات و مواد اولیه، پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم. این همکاری‌ها منجر به افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت محصولات شده است.

جزئیات همکاری پتروشیمی اروند با دانش بنیان ها

رئیس مجتمع پتروشیمی اروند با اشاره به همکاری این شرکت با شرکت های دانش بنیان گفت: با بیشتر از ۵۰ شرکت دانش بنیان در ارتباط هستیم و با ۱۲ شرکت دانش بنیان قرارداد بلندمدت داریم.

مهندس خسروی در مورد جزئیات همکاری با برخی از این شرکت ها گفت: با همکاری شرکت دانش بنیان «همگام صنعت» سانتریفیوژ اصلی مان را که برای PVC است، ساختیم و این شرکت را به پتروشیمی های بندر امام و دهدشت معرفی کردیم و آنها هم با این شرکت قرارداد بستند. یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان که با ما همکاری داشتند شرکت «لوله سازی برنا صنعت» بود که شیرفلکه های خاص برای ما تولید می کرد. همچنین قطعات الکترولایزرهای ما را شرکت «آتیه پردازان شریف» تولید می کند که سالی ۶۰۰ آند کاتد برای ما می سازد.

تحریم ها را دور زدیم!

رئیس مجتمع پتروشیمی اروند در پاسخ به این سوال که همکاری با شرکت های دانش بنیان بر دور زدن تحریم ها اثر داشته است یا خیر؟ گفت: هر واحد کلرآلکالی، دو میز و هر میز ۱۲ الکترولایزر دارد و هر کدام از آن ها، ۱۶۸ سلول المنت هم آند و هم کاتد دارد که توسط شرکت آتیه پردازان شریف برای پتروشیمی اروند ساخته می شود و در این زمینه توانستیم تحریم ها را دور بزنیم.

مهندس خسروی ادامه داد: مهم تر از همه اینکه شرکت پیشگام صنعت توانسته است سانتریفیوژ PVC را تولید و ما را از واردات آن از شرکت های آلمانی یا آمریکایی بی نیاز سازد. همچنین این شرکت در حال حاضر، قطعات آن را هم برای ما تولید می کند. دو مورد اصلی در بخش PVC و CA که در ابتدا و انتهای حلقه تولید ماست را از طریق قراردادهایی که با این شرکت ها داریم، توانستیم تأمین کرده و تحریم ها را دور بزنیم.

گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت پتروشیمی اروند

رئیس مجتمع پتروشیمی اروند در مورد فعالیت های زیست محیطی و سبز این شرکت گفت: از شرکت های دانش بنیان زیست محیطی دعوت کرده ایم تا نشست های مشترکی داشته باشیم و ان شاء الله در سال جاری و یا سال آینده وارد همکاری با آنها شویم.

مهندس خسروی در مورد انجام مسئولیت های اجتماعی در شرکت پتروشیمی اروند گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس، برای شهر ماهشهر، به صورت ماهیانه مبالغی را در اختیار واحد عملیات غیرصنعتی قرار می دهد تا در این خصوص اقدام کند. همچنان قرار شد تا از طریق فرمانداری، چند پروژه نیمه تمام در اختیار مجتمع قرار گیرد تا تکمیل شود.

داخلی سازی در پتروشیمی اروند

رئیس مجتمع پتروشیمی اروند در مورد کیفیت مواد اولیه تولیدی شرکت های دانش بنیان که در شرکت پتروشیمی اروند مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: مواد اولیه تولیدشده توسط شرکت های دانش بنیان جوابگوی نیاز ما هست. به طور مثال، فعال کننده هایی (اکتیواتورها) که در PVC کاربرد دارند، تولید شرکت مهرتاش سپاهان است که جوابگوی نیاز ما هست و کیفیتی مشابه محصول خارجی را دارد.

مهندس خسروی در پاسخ به این سوال که از نظر هزینه چه تفاوت هایی این دو مواد داخلی و خارجی وجود دارد؟ گفت: قیمت محصولات برخی از شرکت های دانش بنیان کمتر از نمونه های خارجی است.

مشکلات تحریم برای ساخت داخل

رئیس مجتمع پتروشیمی اروند در مورد داخلی سازی محصولات این شرکت گفت: در پتروشیمی اروند، ۸۵ درصد مواد شیمیایی لازم را داخلی سازی کردیم و ۱۵ درصد کاتالیست و مواد شیمیایی را از خارج از کشور وارد می کنیم. کاتالیست راکتور اکسی کلریناسیون و هم کاتالیست راکتور EDC داخلی سازی شده است. در بخش PVC قسمت سوسپانسیون، تمام مواد شیمیایی آن، کاملاً در داخل کشور ساخته شده است. در بخش EPVC هم ۹۰ درصد مواد داخلی سازی و مابقی وارد می شود.

مهندس خسروی در مورد مشکلات تحریم برای این شرکت گفت: با آغاز تحریم ها، مواد گران شد و گاهاً به موادی نیاز داشتیم که در دسترس نبود و فشاری زیادی به دلیل نیازها و درخواست ها بر روی نیروها وارد می شد، ولی در حال حاضر به دلیل داخلی سازی بسیاری از این مواد، مشکل تأمین ماده اولیه را نداریم.

صادرات ۵۰ هزار تنی محصولات پتروشیمی اروند به اوراسیا

رئیس مجتمع پتروشیمی اروند در مورد صادرات این شرکت گفت: براساس قوانین موجود، محصولی را می توان صادر کرد که ابتدا بازار داخلی را تأمین کند و مازاد آن قابل صادر کردن است. در حال حاضر هیچ مدلی از PVC ( S و E) صادر نمی شود، ولی کاستیک (هیدورکسید سدیم) در ماه گذشته حدود ۵۰ هزار تن به کشورهای اوراسیا و هند و چین صادر شده است.

مهندس خسروی در پاسخ به این سوال که برنامه شرکت پتروشیمی اروند در جهت توسعه نوآورانه چیست؟ گفت: ۸۵ درصد مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز را از شرکت های داخلی تأمین کرده ایم. همچنین شرکت «فوکاپارت» تجهیزات دوار و کمپرسورهای لازم را برای ما ساخته است و تاکنون دو کمپرسور برای پتروشیمی ساخته و قرارداد ساخت موارد بعدی نیز با این شرکت منعقد شده است. سانتریفیوژ نیز از طریق شرکت «پیشگام صنعت» تأمین شده است و امیدواریم تا سال آینده، تا ۸۰ درصد تجهیزات دوار داخلی سازی شود.

اشتغالزایی ۲۷۰۰ نفری شرکت پتروشیمی اروند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، رئیس مجتمع پتروشیمی اروند در مورد اشتغال زایی این مجتمع خاطرنشان کرد: ما به صورت ثابت نیروهای کار خود را داریم. حدود ۲۱۰۰ نفر نیروی کار اعم از کارگر پیمانکار، رسمی، معین و موقت در شرکت مشغول هستند. با توجه به طرح توسعه شرکت که راه اندازی پی وی سی دو است، حدود ۶۰۰ نیروی جدید نیاز داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.