×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
همکاری بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس برای ساخت ۲۷۰۰ مدرسه در کشور

برای برداشتن ۱۲۰۰ مدرسه کانکسی و ۳۰۰ مدرسه کپری در کشور بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس تصمیم گرفتند تا احداث ۲۷۰۰ مدرسه را در سراسر کشور در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش کیوسک خبر، مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۲۷۰۰ مدرسه توسط بنیاد برکت و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت : بنا شده از همه ایده‌ها و فناوری‌ها برای ساخت این مدارس استفاده کنیم.
محمد ترکمانه در در نشست خبری با اشاره به برگزاری نخستین رویداد ملی «مدارس آینده»،اظهار داشت : مجموعه های تحقیقاتی در حوزه مدارس وجود دارد و با همکاری آموزش و پرورش بنا شده از همه ایده ها و فناوری ها برای ساخت این مدارس استفاده کنیم.
وی افزود: سامانه مبتنی بر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و استفاده از اردوره های آموزشی، مدیریت سبز مدارس و…مد نظر است.
مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: طرح های ارسالی به دبیرخانه مورد حمایت بنیاد برکت قرار می گیرند تا در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: هر طرح نوآورانه در این رویداد قابل ارائه است.
رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۲ هزار مدرسه،گفت: همکاری خوبی با بنیاد برکت داریم و در سیل و زلزله اخیر نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به رویداد ملی مدارس آینده افزود: این کار با همکاری بنیاد برکت اجرا می شود و مجموع طرح های پژوهشی را پیش می بریم .
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه و رویداد مدارس ایرانی در اسفند بیان داشت: در رویداد ملی مدارس آینده به موضوع آموزش به شیوه نوین و خلاقیتهای آموزشی و توجه به معماری مدارس مورد توجه است.وی پیش بینی کرد:در خرداد ماه سال اجرایی شدن مدارس آینده عملیاتی شود.
رخشانی مهر در خصوص جمع آوری مدارس سنگی و کانکسی،گفت: با کمک بنیاد برکت تا مهر ۱۴۰۲ هزار مدرسه سنگی و کانکسی در کشور جمع آوری خواهد شد.
وی با اشاره به وجود ۱۲۰۰ مدرسه کانکسی در کشور،گفت:۱۷۰ مدرسه سنگی در کشور داریم ؛ضمن اینکه در چهار سال گذشته حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای جمع آورب بخاری نفتی و گازی هزینه شده است.
وی افزود: بخاری های نفتی و قدیمی در مدارس وجود ندارد و کمتر از ۲ هزار کلاس درس دارای بخاری های استاندارد قابل استفاده وجود دارد و مدارس به بخاری گازی و ….مجهز است.
معاون وزیر آموزش و پروش با اشاره به مدارس کپری، افزود: حدود ۳۰۰ کلاس درس کپری در کشور داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.