×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
همه چیز درباره «پنیر کره‌ای» محصول جدید پگاه

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه)، شواهدی وجود دارد که کره در کشورهای مختلف بیش از چهار هزار سال مورد استفاده قرار می‌گرفته است. هر چند در دهه‌های اخیر، تغییری در عقیده ها ایجاد شده که منجر به بدنامی آن شده و مردم در حال چرخش به سمت هر ماده جایگزین فرآوری شده و شیمیایی به جای کره هستند که باعث می‌شود تمامی فوایدی که کره می تواند به زندگی ما بدهد از بین برود!

ارزش غذایی کره
کره حاوی ویتامین‌های A، D، E و K و همچنین مواد معدنی ضروری همچون منگنز، کروم، ید، روی، مس، سلنیوم و … است. کره عمدتا با چربی ها ادغام شده است اما نه با چربی‌های مضر، بلکه با چربی‌هایی که برای سلامتی انسان ضروری هستند.

نیروگاه ویتامین!
ویتامین‌های A، D، E و K موجود در کره همگی می‌توانند به جلوگیری از اثرات پوسیدگی دندان کمک کنند. علاوه بر آن این ویتامین‌ها به بهبود بینایی، درخشان نگه داشتن پوست کمک می‌کنند.

ذخایر مواد معدنی
مواد معدنی مهمی مانند روی، مس و منگنز در کره است. این‌ها آنتی اکسیدان های قوی هستند که به مقابله با رادیکال‌های آزاد خطرناک کمک می‌کنند.

حدود ۳ تا ۴ درصد کره از بوتیریت تشکیل شده است. این ماده مسئول عملکرد صحیح روده است.
مقدار زیادی کلسیم در کره وجود دارد که برای استخوان ها و دندان‌ها ضروری است.
اسید چرب های امگا ۳ و ۶ موجود در کره برای عملکرد مغز و سلامت پوست ضروری هستند.
سطح کامل کلسترول خوب درون کره، برای تثبیت عملکرد صحیح سلولی با اهمیت است. علاوه بر آن، این ماده نقش مهمی در رشد سیستم عصبی دارد.
کره مقدار زیادی بتا و ویتامین آ دارد که به جلوگیری از سرطان پروستات و انتهای روده بزرگ شناخته می‌شوند.
بیشتر بیماری‌های مرتبط با تیروئید به علت کمبود ویتامین آ است. کره حاوی مقدار زیادی ویتامین آ است و می تواند از بدن در قبال بیماری‌های تیروئید مراقبت کند.
بتا کاروتن، که به مقدار زیادی در کره یافت می‌شود، از مدت ها پیش به عنوان تقویت کننده سلامت چشم شناخته می‌شود. این ماده در مراقبت از چشم، رشد سلولی، مهار آب مروارید و کاهش احتمال انحطاط لکه زرد، مشارکت دارد.
کره طبیعی حاوی مقدار زیادی کاروتن یک ماده غیر طبیعی اما ضروری برای انسان ها است. کاروتن به سلامت انسان در دو حالت کمک می‌کند. داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و تبدیلش به ویتامین آ.

پنیر (cheese) یکی از پر استفاده ترین مواد غذایی محبوب نقاط مختلف جهان خصوصا ایرانیان است. پنیر از خانواده لبنیات است و از شیر حیوانات و دلمه شدن و بستن آن تهیه می‌شود و سرشار از کلسیم است. پنیر علاوه بر وعده غذایی صبحانه در دیگر وعده‌ها به صورت‌های مختلف نیز سرو می‌شود. گیاه‌خواران می‌توانند با مصرف پنیر به جای گوشت، پروتئین لازم بدن خود را دریافت کنند. این پروتئین‌ها به همراه کربوهیدرات‌های موجود به سلامت بدن انسان منجر می‌شود و انرژی لازم را به فرد می‌بخشد.

ارزش غذایی پنیر
افرادی که به مزه شیر علاقه‌ای ندارند می‌توانند با مصرف پنیر در وعده صبحانه، میزان لازمی از کلسیم مورد نیاز بدن خود را دریافت کنند. پنیرها بر حسب نوع و تهیه، ارزش غذایی مختلفی پیدا می‌کنند. فسفر، روی، آهن، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و کلسیم از ارزش‌های غذایی پنیر محسوب می‌شوند که منجر به کاهش فشار خون، انرژی لازم روزانه، سلامتی دندان و چشم‌ها در مصرف کننده می‌شود.

خواص پنیر
درمان آب مروارید، تقویت بینایی، درمان اوتیسم، کاهش دردهای میگرنی، بهبود عملکرد متابولیسم مغز، کاهش استرس و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی از خواص مهم این ماده غذایی است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف پنیر
پنیر صبحانه از فرد در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. روی موجود در این ماده غذایی باعث افزایش سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود و با مصرف آن می‌توان از آنفولانزا، تب و سرفه پیشگیری کرد. روی با تولید هورمون در بدن به سلامتی فرد منجر می‌شود.

پنیر، ماده‌ای ضد سرطانی
اسید لینولئیک و سلنیوم از موادی هستند که وجود آنها در مواد غذایی می‌توانند خاصیت ضد سرطانی ایجاد کنند. همچنین وجود ویتامین B علاوه بر آنکه بدن را از بیماری‌ها حفظ می‌کند می‌تواند به بدن در پیشگیری از سرطان کمک بسیاری کند.

پنیر، ضد دیابت
حفظ سطح انسولین بدن انسان در پیشگیری افراد به دیابت بسیار مفید است. پنیر با بوتیرات فراوانی که در خود دارد به بدن اجازه می‌دهد تا سطح انسولین را در سطح مطلوبی حفظ کند و این تعادل فرد را از بیماری دیابت نجات می‌دهد. سلنیوم کمک دهنده برای مبارزه با دیابت است که در این ماده غذایی به وفور یافت می‌شود.

تضمین سلامت قلب و کاهش فشار خون با مصرف پنیر
برای رهایی از گرفتگی عضلات بهتر است به مصرف پنیر به میزان لازم در وعده صبحانه اقدام کنید. علاوه بر آنکه پنیر می‌تواند با سدیم موجود به رفع گرفتگی عضلات کمک کند، سلامت قلب را نیز با کنترل فشار خون تضمین می‌کند. مصرف روزانه پنیر به دلیل پروتئین بسیاری که در آن وجود دارد در کاهش فشار خون لازم است. این ماده غذایی دارای ویتامین B کافی است که در کاهش کلسترول بالا و فشار خون مفید است.

سلامت پوست و مو با مصرف پنیر
ویتامین B موجود در پنیر کمک زیادی به سلامت پوست انسان می‌کند. گنجاندن این ویتامین در برنامه غذایی باعث می‌شود که رشد موهای فرد به درستی انجام گیرد. همچنین مصرف پنیر باعث می‌شود که لکه‌ها و اختلالات پوستی مانند خارش و جوش در فرد درمان شود و در نهایت انسان پوست درخشانی را برای خود به وجود آورد.

پنیر کره‌ای از نظر ارزش غذایی همانند سایر پنیرها و کره، منبع غنی از پروتئین، کلسیم، فسفر و انواع ویتامینهاست.
این محصول توسط پگاه و برای اولین بار در کشور تولید و بسته بندی شد. این محصول دارای بافتی مالش پذیر همانند پنیر خامه‌ای و رنگ زرد ملایم مشابه کره پاستوریزه به عطر و طعم تلفیقی از پنیر و کره است.
پنیر کره‌ای به عنوان صبحانه، طعم دهنده انواع پیش غذا، اسنک‌ها، دسرها، غذاهای اصلی، شیرینی و کیک‌های خانگی کاربرد دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.