×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
همراهی با روز جهانی محیط زیست، با اندکی پلاستیک کمتر

کیوسک خبر ـ پلاستیک بخشی ذاتی از زندگی مدرن امروزی است و تقریباً در تمام محصولات مصرفی صنعتی می‌توان ردپای آن را یافت. پلاستیک زمانی به یک معضل بدل می‌شود که عمر مفید خود را پشت سر گذاشته باشد و باعث افزایش مشکل جهانی آلودگی پلاستیک شود. تنها در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۳۰ میلیون تن پلاستیک یک‌بارمصرف دور ریخته شده که بیشتر آن را در محل دفن زباله ریخته، سوزانده‌اند یا اینکه به آبراهه‌های جهان ریخته‌اند.۱

پلاستیک‌ها اغلب از مواد شیمیایی برپایه سوخت‌های فسیلی تولید می‌شوند و می‌توانند سموم مضری را در چرخه زندگی خود آزاد کنند که به محیط زیست آسیب رسانده و هم‌زمان خطرات جدی برای سلامتی انسان و سایر موجودات ایجاد کند. بدون تغییرات چشمگیر در تولید، مصرف و مدیریت پسماند، میزان مواد پلاستیکی واردشده به اقیانوس‌های جهان تا سال ۲۰۴۰ تقریباً به ۳۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.۲ تغییرات گسترده سیستمی در ارتباط ما با پلاستیک مدت‌ها است که به تعویق افتاده، اما برای این امر دولت‌ها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان همگی باید نقش خود را به‌درستی بازی کنند.

ال‌جی الکترونیکس قبل از این کارش را شروع کرده

۱۸ مدل از تلویزیون‌های OLED ال‌جی در سال ۲۰۲۱ به لطف ساختار منحصربه‌فرد عدم نیاز به نور پس‌زمینه، اجزای کمتری نسبت به تلویزیون‌های LCD معمولی دارند، که این به معنی استفاده کمتر از پلاستیک در فرآیند تولید است. به‌عنوان‌مثال تلویزیون ۶۵ اینچی OLED ال‌جی مدل ۶۵G1 تنها به ۳۰ درصد پلاستیک مورداستفاده در LCD هم‌اندازه خود (مدل  65UP75) نیاز دارد. انتظار می‌رود که باعرضه تعداد بیشتری تلویزیون OLED نسبت به LCD، ال‌جی امسال میزان مصرف پلاستیک سالیانه خود را تا ۱۰ هزار تن کاهش دهد.

ال‌جی همچنین در حال گسترش استفاده از مواد بازیافت شده و قابل بازیافت، مانند کاربرد فلز بیشتر در بدنه بیرونی تلویزیون‌های OLED سری ۲۰۲۱ است؛ و برخلاف تلویزیون‌های LCD، پنل‌های OLED به مواد مضری مانند کادمیوم و ایندیوم نیازی ندارند که این باعث می‌شود OLED برای مشتریان آگاه به محیط زیست، به یک انتخاب طبیعی تبدیل شود. در مقایسه با تلویزیون‌های LCD با پیچیدگی ساخت بیشتر و مصرف منابع بیشتر، تلویزیون‌های OLED ال‌جی بهره‌وری عالی منابع، حتی در پایان چرخه عمر خود امکان بازیافت بالاتری را ارائه می‌کنند. علاوه بر این، ال‌جی در حال برنامه‌ریزی برای گسترش استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در مدل‌های خاصی از تلویزیون‌های LCD سری ۲۰۲۱ همچون QNED Mini LED است و تنها در سال جاری بیش از ۷۵۰ تن پلاستیک بازیافتی مصرف خواهد شد.

افزایش استفاده از مواد بازیافتی به خط تولید ساندبارهای ۲۰۲۱ ال‌جی هم گسترش‌یافته است. بدنه بیرونی تمامی مدل‌های ساندبار ۲۰۲۱ ال‌جی از پلاستیک‌های بازیافتی و درعین‌حال جذاب و بادوام تولید می‌شود.۳ این شرکت قصد دارد تا پایان سال تقریباً ۳۰۰ تن از زباله‌های پلاستیکی در محل‌های دفن زباله کاسته و آن‌ها را در ساندبارهای ال‌جی مجدداً مورداستفاده قرار دهد. همچنین در برخی ساندبارها از پارچه پلی‌استر جرسی دارای تأییدیه Global Recycled Standard استفاده می‌شود که از بطری‌های PET بازیافتی تولید می‌شود و درنتیجه بیش از ۱.۵ میلیون بطری PET نیم لیتری از زباله‌های سالیانه کاسته خواهد شد.۴ گذشته از این، ال‌جی با استفاده از کاغذهای بازیافتی قالب‌گیری شده و کاهش قابل‌توجه استفاده از فوم‌ها و پلاستیک‌های پلی استایرن، بسته‌بندی تمیزتر و سبزتری را برای تمامی ساندبارهای خود در نظر گرفته است.

و با طراحی جعبه‌های ساندبار به شکل حرف L، ال‌جی توانسته ردپای کربن کمتری در فرآیند حمل‌ونقل بر جای گذاشته و مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌ها را کاهش دهد. این بسته‌بندی منحصربه‌فرد، یک کامیون حمل‌ونقل معمولی را قادر می‌سازد تا ۵۸ درصد جعبه بیشتری را درون خود جای دهد.۵ و ازآنجایی‌که شکل L فضای خالی میان جعبه‌ها را کاهش می‌دهد، میزان فیلتر و حائل کمتری لازم است و این به معنی تولید زباله کمتر توسط مصرف‌کنندگان خواهد بود. تلویزیون OLED و ساندبار ال‌جی، اولین تلویزیون OLED و محصول صوتی هستند که گواهینامه SGS Eco-Product را از سوی SGS Société Générale de Surveillance SA سوئیس دریافت کرده‌اند.۶

ال‌جی با انجام‌وظیفه خود در جهت کمک به کاهش مشکل آلودگی پلاستیک، با تعهد در قبال کره زمین و مصرف‌کنندگان و کمک به زمینه‌سازی آینده‌ای پایدار به خود می‌بالد.

###

# # #

درباره ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و کالاهای مصرفی است که با نیروی کار گستره ۷۴ هزارنفری تقریباً در تمام کشورهای دنیا حضور دارد. ال‌جی از پنج شرکت تهویه مطبوع و لوازم‌خانگی، سرگرمی‌های خانگی، ارتباطات موبایل، راهکارهای قطعات اتومبیل و راهکارهای تجاری تشکیل‌شده است. با فروش بین‌المللی ۵۳ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۹، ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشرو با دامنه وسیع محصولات از تلویزیون، ماشین لباسشویی، یخچال‌ها، دستگاه‌های تهویه مطبوع تا ابزارهای موبایل، دیجیتال ساینیج و قطعات اتومبیل است. ال‌جی همچنین با برند اعلای LG SIGNATURE و برند پیشرفته LG ThinQ شناخته می‌شود که دربرگیرنده تکنولوژی هوش مصنوعی این شرکت هستند. برای اخبار بیشتر درباره ال‌جی به LGnewsroom.com مراجعه کنید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

 شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com