×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای حمایت از ایجاد فرصت های شغلی پایدار و سیاست های اشتغال زایی دولت، یک هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات بالغ بر هفت هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال در برنامه اشتغال فراگیر (تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور)  از ابتدای سال ۹۶ تاکنون پرداخت کرده است.

همچنین ۲۸ فقره تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی به ارزش ۱۰ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال در حوزه‌ احداث مجموعه خدماتی و درمانی، نیروگاه، پارک آبی، صنایع نساجی، کویل آلیاژهای آلومینیومی، احداث نیروگاه برق مقیاس کوچک گازی، احداث مجتمع اقامتی توریستی و خدمات بانکرینگ (سوخت رسانی دریایی)، تولید انواع مکمل های دارویی، تولید کابل برق و… مصوب شده است.

واگذاری ۲۸۳ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی از محل قانون بودجه سال ۹۶ طرح های ملی و استانی برای ۱۶۸ هزار و ۸۷۰ پیمانکار، واگذاری ۴۰۴ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال از این اسناد از محل قانون بودجه سال ۹۷ برای ۱۷۹ هزار و ۱۳۹ پیمانکار و واگذاری ۷۶ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال از اسناد خزانه اسلامی برای ۱۸ هزار و ۴۳۶ پیمانکار از دیگر اقدامات بانک ملی ایران بوده است.

از بانک ملی ایران «هدیه» بگیرید

«کارت هدیه» بهترین جایگزین برای پول نقد است؛ هم می توان با آن خرید حضوری انجام داد، هم قابلیت خرید اینترنتی دارد و هم در صورت نیاز می توان وجه آن را از خودپردازها به صورت نقدی برداشت کرد.

تازه ترین اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می دهد بیشترین «کارت هدیه» تراکنش دار شبکه بانکی متعلق به بانک ملی ایران است.

این نشان می دهد استقبال عموم مردم از کارت های هدیه بانک ملی ایران بسیار قابل توجه بوده که راز آن را می توان در سهولت صدور، تنوع کارت ها و امکان شخصی سازی این کارت ها دانست.

اکنون درخواست کنندگان کارت هدیه می توانند با مراجعه به شعب یا پایگاه های شبانه روزی اقدام به دریافت کارت هدیه نمایند و یا از طریق اپلیکیشن ۶۰ کارت هدیه مورد نظر خود را آماده کرده و از طریق کیوسک های بانک ملی ایران آن را دریافت کنند.

امکان تعیین مبلغ دلخواه، نوشتن متن های از پیش تعیین شده یا متن مورد نظر مشتری و نیز تعیین طرح روی کارت برای مشتریان کارت هدیه بانک ملی ایران فراهم است.

بانک ملی ایران برای رضایت بیشتر مشتریان خود جدیدا طرح های کارت ها را تنوع بخشیده و بسته بندی های خاصی نیز برای آنها طراحی نموده است.

این روزها کارت های هدیه بانک ملی ایران می توانند یک هدیه مناسب برای تقدیر از زحمات مادران و پدران باشند.

دیدار دکتر دژپسند با سفیر کشور استرالیا

خانم “لیندال ساکس” سفیر کشور استرالیا در تهران با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان دیدار کرد.

دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این دیدار که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با تبریک به مناسبت انتصاب سفیر جدید کشور استرالیا در کشورمان، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در دوره مسئولیت خانم ساکس به بالاترین سطح به لحاظ همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی- آموزشی توسعه یابد.

دژپسند با اشاره به روابط خوب فرهنگی-آموزشی ایران و استرالیا و حضور تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور، اظهار داشت: توسعه همکاری های تجاری دو کشور می تواند از طریق افزایش مناسبات فرهنگی و به عنوان مثال، توسعه گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به مزیت های نسبی و موقعیت ممتاز ایران برای سرمایه گذاری و نیز موقعیت ژئوپولتیک آن در منطقه، گفت: با وجود تنگنا های موجود، می توانیم با یک برنامه منسجم، سطح همکاری های متقابل ایران و استرالیا را ارتقاء دهیم.

دژپسند یادآور شد: البته برای ایجاد این جهش و توسعه همکاری ها باید سه توافق نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، همکاری های گمرکی و سرمایه گذاری خارجی بین دو کشور به امضا برسد که با توجه به جمعیت بالای ایرانیان در استرالیا، می توان توافقنامه همکاری های بیمه ای را نیز به آن افزود.

وزیر اقتصاد کشورمان همچنین برای برگزاری نشست مشترک بین سرمایه گذاران و تجار ایرانی و استرالیایی در کشور مان در آینده نزدیک اعلام آمادگی کرد.

این گزارش حاکی است، “لیندال ساکس” سفیر کشور استرالیا در تهران نیز طی سخنانی در این دیدار، برای توسعه همکاری های دو کشور ابراز آمادگی کرد.

بخش سی تی آنژیوگرافی قلب و سامانه هوشمند بیمارستانآنلاین بانک ملی ایران افتتاح شد

بخش سی تی آنژیوگرافی قلب و سامانه هوشمند بیمارستان آنلاین بانک ملی ایران با حضور دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل این بانک به بهره برداری رسیدند.

بخش سی تی آنژیوگرافی قلب، سامانه مدیریت هوشمند بیمارستان آنلاین، بخش های نوسازی و بازسازی شده سی سی یو، بخش قلب و لابی بیمارستان از جمله بخش هایی است که با حضور مدیرعامل، محمود شایان و مسعود خاتونی اعضای هیات مدیره، حبیب الله رشید ارده معاون منابع انسانی، سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، سایر مدیران امور، روسای ادارات و روسای شعب مستقل بانک، دکتر محمد حسین ماندگار از پزشکان صاحب نام در جراحی های قلبی و عروقی، مدیران، پزشکان و پرستاران بیمارستان افتتاح شدند.

دکتر محمدرضا حسین زاده در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان بیمارستان این بانک با اشاره به بهره برداری از دستگاه سی تی آنژیوگرافی گفت: شاهد بهره برداری از یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاه ها در بیمارستان بانک ملی ایران هستیم که آخرین نسخه در ایران و سومین دستگاه در خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه امروز بیمارستان بانک ملی ایران به یکی از بهترین بیمارستان های کشور و آبروی بانک ملی ایران تبدیل شده است؛ گفت: البته این امر تنها مختص به ساختمان و تجهیزات نیست بلکه به کادر نیروی انسانی، پزشکان حاذق و پرستاران توانمند ما نیز مربوط می شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن قدردانی از صبوری همکاران بیمارستان و مراجعین و بیماران برای انجام بازسازی بخش ها بیان کرد: اجرای این تغییرات در زمانی که بیمارستان در حال خدمت رسانی به سر می برد، بسیار سخت بود و همه این تلاش ها برای خدمت رسانی بهتر و شایسته تر به بیماران و مردم عزیز صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه زمانی که بحث خدمت رسانی و حمایت از معیشت بیماران در هیات مدیره بانک مطرح می شود، همه در جهت حمایت بر می آیند که اگر این حمایت ها نبود، امروز شاهد این عظمت و پیشرفت در بیمارستان بانک ملی ایران نبودیم.

حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک نیز در این مراسم بهره برداری از بخش سی تی آنژیوگرافی قلب را گامی اساسی و مهم در درمان بیماران عنوان و اضافه کرد: برای اینکه امروز بتوانیم دستگاه سی تی آنژیوگرافی را در بیمارستان بانک داشته باشیم، زحمات بسیار زیادی کشیده شده است و در صدد هستیم با ایجاد زیر ساخت های لازم، بخش های پیشرفته تر و مجهزتری در بیمارستان ایجاد شود.

سخندان با بیان اینکه آمار بستری بیمار در بیمارستان بانک ملی ایران از ۶۰ درصد در سال ۹۶ به ۹۵ درصد در سال جاری رسیده است، اظهار کرد: در حال برنامه ریزی برای انجام نخستین پیوند قلب مصنوعی کشور در بیمارستان بانک ملی ایران توسط پروفسور ماندگار هستیم که نشان از پیشرفت، نوآوری و پیشتازی این بیمارستان دارد.

همچنین دکتر منتظر ریاست بیمارستان بانک ملی ایران نیز با تاکید بر اینکه این بیمارستان امروز از کیفیت خوب به سمت عالی پیش رفته است، گفت: اکنون پرچم بیمارستان بانک ملی ایران با همت و حمایت های مدیرعامل بانک برافراشته است.

در پایان این مراسم نیز از تلاش های سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک با اهدای لوحی بعنوان مدیر جهادی، توسط دکتر حسین زاده قدردانی شد.

گفتنی است، بیمارستان بانک ملی ایران از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان بیمارستان سبز و دوست دار محیط زیست در کشور انتخاب و موفق به اخذ ایزو ۲۰۱۴ شده است.

پیش از این محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از بخش های مختلف بیمارستان بانک ملی ایران از جمله بخش آنژیوگرافی، خدمات ارزنده این بیمارستان را نمادی از مردم سالاری عنوان و ابراز امیدواری کرده بود بیمارستان بانک ملی ایران الگویی برای دستگاه های خدمت رسان به مردم باشد.

لازم به ذکر است، با افتتاح بخش سی تی آنژیوگرافی بیمارستان بانک ملی ایران انواع سی تی آنژیو، سی تی اسکن سه بعدی و… انجام و بسیاری از دغدغه های بیماران نیازمند اسکن از جمله بیماران قلبی عروقی، بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه، بیماران کلیوی، نقرس و… رفع می شود.

لازم به ذکر است، با افتتاح سامانه هوشمند بیمارستان آنلاین در بیمارستان بانک ملی ایران نیز اطلاعات بالینی افراد،بیمار،پزشک و سازمان به صورت لحظه ای در دسترس خواهد بود که این اطلاعات به روز، نقش قابل توجهی در تسریع روند درمان بیماران خواهد داشت.

دسترسی لحظه ای به سوابق درمانی، یکپارچه سازی سیستم های داخلی، ارتباط با سایر بیمارستان ها و سیستم های سطح حاکمیت درمان از جمله مزایای سامانه مدیریت هوشمند بیمارستان بانک ملی ایران است.

پروفسور ماندگار: بیمارستان بانک ملی ایران به یک مرکزپیشرفته تبدیل شده است

پروفسور محمدحسین ماندگار فوق تخصص جراحی قلب و عروق در مراسم افتتاح بخش سی تی آنژیوگرافی و بهره برداری از سامانه مدیریت هوشمند بیمارستان بانک ملی ایران، این بیمارستان را یکی از روزآمدترین بیمارستان های کشور عنوان کرد و گفت: بیمارستان بانک ملی ایران طی چند سال اخیر به یک مرکز پیشرفته تبدیل شده است.

پروفسور ماندگار از پزشکان صاحب نام در جراحی های قلبی و عروقی ایران و جهان که بیماران صعب العلاج بسیاری با عمل های موفقیت آمیز وی به زندگی بازگشته اند، با تاکید بر اینکه دستگاه سی تی آنژیوگرافی بیمارستان بانک ملی ایران در هیچ بیمارستان دیگری در کشور وجود ندارد، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات ما در بیماران قلبی و عروقی بحث اسکن است که این دستگاه سی تی آنژیوگرافی، در کسری از ثانیه اسکن را انجام می دهد و این امر بسیاری از دغدغه های ما در بیماران بخش مراقب های ویژه و… را رفع می کند.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان بانک ملی ایران یکی از مجهزترین بیمارستان ها در زمینه قلب در کشور است،  افزود: طی یکی دو سال اخیر تحولات جامع و اصولی در بیمارستان بانک ملی ایران رخ داده و این بیمارستان را به یک مرکز مجهز و پیشرفته تبدیل کرده است.

پروفسور ماندگار علاوه بر کیفیت مطلوب خدمات دهی، تجهیزات بالای این بیمارستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیمارستان بانک ملی ایران بسیار بزرگ است و نسبت به وسعت و میزان بالای پذیرش بیماران نیز تجهیزات بسیار مناسبی دارد.

این استاد جراحی قلب و عروق و سرپرست تیم جراحی قلب بیمارستان بانک با بیان اینکه امروز تمام امور مربوط به کاردیوگرافی، قلب و… در این مرکز انجام می شود، تاکید کرد: به زودی اقدامات خوبی برای درمان بیماران قلبی در بیمارستان بانک ملی ایران در دست اقدام داریم.

گفتنی است، سال گذشته برای نخستین بار در بیمارستان بانک ملی ایران عمل جراحی قلب باز بر روی یک فرد ۷۳ ساله به روش برداشتن و پیوند رگ از قسمت های بدن با حضور پروفسور ماندگار با موفقیت کامل انجام شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران: در جنگ اقتصادی باید به خودماندر داخل کشور متکی باشیم

مدیرعامل و فرمانده حوزه مقاومت بسیج بانک ملی ایران در همایش شورای فرماندهی و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های تابعه مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی در کشور گفت: امروز ضمن تلاش برای حفظ ارتباطات بین المللی و مبادلات در دنیا باید به فرمایشات مقام معظم رهبری که همان اتکای به خود در داخل کشور است، توجه ویژه داشته باشیم.

دکتر محمدرضا حسین زاده در این همایش که به میزبانی حوزه مقاومت بسیج بانک ملی ایران و با حضور  دکتر علیرضا زمانی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد، نادر اکبری وند جانشین حوزه مقاومت بسیج بانک ملی ایران، فرماندهان حوزه ها و اعضای شورای مرکز برگزار شد، با تاکید بر اینکه اقدامات بسیج سخت و گمنامانه است، افزود: امروز دشمن هرچه در چنته داشته رو کرده و حتی سردار عزیز ما حاج قاسم سلیمانی را نیز ترور کرده است. به عبارتی آستین را برای یک جنگ تمام عیار بالا زده اما ما باید سعی کنیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری پیش رویم.

وی تصریح کرد: زمانی که در عرصه علم و تکنولوژی با اتکا به جوانان برومند کشور پیشتاز هستیم، قطعا می توانیم در سایر عرصه ها نیز چنین باشیم. امروز با تحریم ها بسیاری از واحدهای تولیدی که شاید فعالیت آنها متوقف شده بود، به صورت سه شیفت کار می کنند و در حال تولید هستند بنابراین می توانیم روی پای خودمان بایستیم.

دکترحسین زاده ادامه داد: تصور دشمن از اعمال تحریم ها علیه ایران ایجاد یک قحطی در کشور بود در حالی که ما امروز کشور صادر کننده در بسیاری از زمینه ها هستیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه باید مدیران را در تصمیم گیری ها حمایت کنیم، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های دشمن ایجاد نارضایتی در داخل و بی اعتمادی میان مردم، مدیران و دستگاه هاست که در این زمینه باید برادران بسیجی دقت لازم را داشته و کاری کنند که علاقه مندی مردم به نظام ادامه دار باشد.

همچنین فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با اشاره به نزدیک بودن حماسه انتخابات و بیان اینکه امروز مجاهدت فرماندهان بسیج درست کردن خط کش درست در انتخابات است، گفت: با توجه به قرارگیری در هفته منتهی به انتخابات، مسیر حرکت ما باید کاملا مشخص و با برنامه ریزی اصولی باشد.

دکتر علیرضا زمانی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری انتخابات شامل وظیفه مردم نسبت به انتخاب کاندید اصلح و معیارهای صحیح برای انتخاب کاندید دارای صلاحیت است، افزود: در شرایط جنگ اقتصادی امروز به کاندیدایی نیاز داریم که دارای ویژگی های مورد نظر مقام معظم رهبری از جمله تدین نظری و عملی به اسلام و انقلاب، داشتن صداقت و صمیمت و دلسوزی با مردم، طرفداری از مستضعفین، بهره مندی از درک و فهم سیاسی، بهره مندی از تخصص و تجربه و کارآمدی، برخورداری از روحیه شجاعت و داشتن قصد خدمت به جای قصد کسب قدرت و ثروت باشد.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس باید آیینه تمام نمای مردم باشد، تصریح کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، مجلس آینده باید مجلس نمایندگان مردم باشد و کسانی که وارد انتخابات می شوند تعهداتی داشته باشند و مردم این تعهدات را تفحس کنند.

دکتر زمانی با تاکید بر اینکه باید به وظیفه شرعی خود در انتخابات عمل کنیم، خاطر نشان کرد: همه ما باید بتوانیم در برابر خون حاج قاسم سلیمانی پاسخگو باشیم.

نادر اکبری وند جانشین حوزه مقاومت بسیج بانک ملی ایران نیز در این همایش ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، گزارش عملکردی از اقدامات این حوزه ارایه کرد.

اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با رادیواقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که حضور پررنگ مردم در اقتصاد کشور باعث شکست برنامه های دشمن شده است.

دکتر فرهاد دژپسند در گفتگو با رادیو اقتصاد، اظهار داشت: برنامه های دشمن برای آسیب وارد کردن به اقتصاد کشور با حضور پر رنگ و موثر مردم به شکست انجامیده است.

دژپسند افزود: کشور در دوساله اخیر شرایط بسیار سخت و دشواری را تجربه کرده است.

وی اظهار داشت: دشمن پس از ۴۰ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان به خیال خام خود به دنبال این بود که نظام را دچار چالش جدی کند اما حضور پررنگ مردم در اقتصاد کشور مانع از این شد که دشمن به اهداف خود برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حجم تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه سال جاری مشابه ۱۰ ماهه در سال گذشته بوده و این نشان می دهد برنامه های دشمن در این زمینه به شکست انجامیده است.

دژپسند بیان داشت: دشمن در این شرایط تمام تلاش خود را معطوف کرده که سرمایه گذاران خارجی سرمایه های خود وارد ایران نکنند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی مصوب در کشور به رغم تمامی کارشکنی ها، ایجاد موانع و محدودیت ها از سوی دشمن، طی ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

دژپسند اظهار داشت: همت و مقاومت مردم در کنار مسئولان در مقابله با تحریم ها، فشارها و محدودیت ها، سبب شده است برنامه های دشمن یکی پس از دیگری با ناکامی رو به رو شود.

وی ادامه داد: پیش بینی سازمان های جهانی مثل صندوق بین المللی پول و بانک جهانی این است که شرایط اقتصادی ایران از نظر رشد اقتصادی و نرخ تورم در سال آینده بهتر خواهد بود.

آغاز عرضه اوراق گواهی سپرده بانک ملی ایران

اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) بانک ملی ایران از روز ۲۸ بهمن ماه تا پایان سال جاری در شعب این بانک عرضه می شود.

این اوراق به صورت الکترونیکی، با نام، با سررسید یکساله، قابل انتقال به غیر و نرخ سود ۱۸ درصد سالانه از تاریخ انتشار خواهد بود.

پرداخت سود علی‌الحساب اوراق مذکور به صورت ماهانه و معاف از مالیات است و بازخرید قبل از سر رسید آن در شعب بانک با نرخ ۱۰ درصد سالانه خواهد بود.

سود ۱۸ درصدی اوراق گواهی سپرده بانک ملی ایران، فرصتی مناسب برای آن دسته از هموطنان عزیز است که به دنبال روشی مطمئن برای سرمایه گذاری خود هستند.

لازم به ذکر است، گواهی سپرده بصورت الکترونیکی بوده و برگه سپرده به مشتری تحویل نخواهد گردید لذا اطلاع حفظ و نگهداری رسید صادره گواهی سپرده ضروری است.

اظهارات وزیر اقتصاد در سیزدهمین کنفرانس حسابدارانو مدیران مالی و دهمین جایزه ملی مدیریت مالی ایران

وزیر اقتصاد در سیزدهمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی و دهمین جایزه ملی مدیریت مالی ایران تاکید کرد: تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در جهت رشد پویا و بدون نوسان، در گرو بهره برداری از ظرفیت های موجود و بهره مندی از مدیریت مالی توانمند، پویا و مجهز به دانش روز است.

دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این کنفرانس اظهار داشت: دغدغه من چاره اندیشی برای یک چالش مهم است، و آن این است که آیا از آنچه به عنوان منابع در اختیار داریم، به نحو بهینه استفاده می کنیم؟

وزیر اقتصاد گفت: باید به ارتقای بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بخش دولت و هم در بخش خصوصی توجه جدی کرد و با مولد سازی دارایی های مازاد و منجمد، نرخ بهره برداری از ظرفیت ها را افزایش داد.

وی تصریح کرد: مدیران مالی در معرض سخت ترین تصمیمات همچون مدیریت منابع کمیاب مالی قرار دارند، لذا باید بر اساس الگوی شایستگی، افراد واجد شرایط برای ایفای این مسئولیت خطیر انتخاب شوند.

وزیر اقتصاد گفت: مهمتر از حسابرسی رعایت در مدیریت مالی، مدیریت عملیاتی است، مدیران باید مدیریت وجوه را با دقت تحت نظر داشته باشند، این مهم علاوه بر بخش دولتی، در بنگاه های اقتصادی و همچنین نهاد خانواده نیز موضوعیت دارد.

وی افزود: اگر این چرخه را مد نظر قرار دهیم، یقینا بخش قابل توجهی از دغدغه ها مرتفع خواهد شد.

دژپسند یادآور شد: مدیران مالی صرفا مسئول تراز مالی نیستند، بلکه باید به هزینه های ناشی از راکد بودن منابع نیز توجه داشته باشند.

وزیر اقتصاد گفت: مدیران مالی باید از وجود دارایی های راکد نگران باشند و پیشنهاد مشخص برای تبدیل این دارایی ها به دارایی های مولد ارایه دهند.

پرداخت ۸۲۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک ملی ایرانبه بخش های مختلف اقتصادی

بخش های مختلف اقتصادی کشور در ۹ ماه ابتدای سال جاری بیش از ۸۲۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و … بالغ بر ۸۲۹ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال در یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۳۵ فقره بوده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی طی این مدت، بالغ بر ۶۰ هزار و ۵۸۴ فقره به ارزش ۲۷ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال بوده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۱۶ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال تسهیلات در ۵۹ هزار و ۶۰۹ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، در مدت مذکور بالغ بر ۱۳۸ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال تسهیلات در ۲۴ هزار و ۳۳۶ فقره پرداخت کرده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۱۰۳ هزار و ۹۴۲ فقره تسهیلات به ارزش ۷۸ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند.

همچنین سهم بخش خدمات نیز از مجموع این تسهیلات یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۸۰۵ فقره به ارزش ۵۶۵ هزار و ۴۰ میلیارد ریال و سهم بخش صادرات نیز ۳۵۹ فقره به ارزش دو هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال بوده است.

نرخ حق الوکاله بانک ملی ایران در سال آینده، ۳ درصد

نرخ حق الوکاله سال آینده بانک ملی ایران مشخص شد.

هیات مدیره این بانک مصوب کرد که نرخ حق الوکاله به کارگیری سپرده های سرمایه گذاری برای سال مالی ۱۳۹۹ معادل ۳ درصد باشد.

حق الوکاله شامل هزینه های به کارگیری سپرده های سرمایه گذاری مدت دار مشتریان در امور اعطای تسهیلات و سرمایه گذاری های اقتصادی بانک است و اجرای این موضوع با توجه به اصول قانون بانکداری بدون ربا و رابطه حاکم بین وکیل و موکل در این قانون صورت می گیرد.

قدردانی نماینده وزیر اقتصاد از تلاش های بی وقفه بانک ملی ایران در حوزه بازرسی

نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی با بازدید از سامانه های هوشمند نظارتی بانک ملی ایران، از تلاش های بی وقفه و موثر این بانک در حوزه بازرسی و نظارت سیستماتیک قدردانی کرد.

هادی عبداللهی مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات و نماینده وزیر در ماده ۳۴ آیین نامه قانون رسیدگی به تخلفات اداری وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور در مدیریت امور بازرسی و حسابرسی بانک ملی ایران ضمن قدردانی از تلاش های این بانک، بر بروز رسانی سامانه های هوشمند در حوزه بازرسی با توجه به تعداد واحدهای بانک و تنوع خدمات بانکی نیز تاکید کرد.

وی تاثیر سامانه های موجود را در رصد مستمر عملیات واحدها و انجام اقدامات به موقع بسیار قابل توجه دانست و اذعان کرد: به کارگیری سامانه های هوشمند می تواند در کاهش تخلفات بیش از پیش تاثیرگذار باشد.

همچنین حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی و حسابرسی به تشریح قابلیت ها و مزایای سامانه های سماب (مانیتورینگ آنی بازرسی)، سامانه های بازرسی و روسای حوزه و زیر سیستم های مصوبات اعتباری و بخشنامه ها و تاثیر آنها در کاهش اشتباهات و تخلفات پرداخت.

گفتنی است، سامانه های نظارتی بانک ماحصل بیش از یک دهه فعالیت بوده و با نمایش آنی عملیات شعب بر روی حساب های مشتریان و حساب های داخلی بانک و همچنین ایجاد امکان انجام بازرسی های روزانه، غیر حضوری و حضوری و استفاده از سیستم های هشدار و فعالیت می توانند در کاهش اشتباهات و تخلفات نقش قابل ملاحظه ای داشته باشند.

تقدیر از نفرات برتر دومین آزمون علمی کارکنان بانکها

نفرات برتر دومین آزمون علمی کارکنان بانک ها طی مراسمی در اداره کل آموزش بانک ملی ایران و با حضور جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی تقدیر شدند.

رئیس اداره کل آموزش بانک ملی ایران در این مراسم با اشاره به این که ایجاد تحرک و نشاط در میان کارکنان و نیز محک زدن میزان دانش آنها از اهداف برگزاری این آزمون است، گفت: نتایج برنامه های آموزشی در کوتاه مدت مشخص نمی شود، اما در بلند مدت آثار این گونه اقدامات بسیار مطلوب خواهد بود.

رضا مظفری با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز دو دوره آزمون علمی کارکنان بانک ها، خاطرنشان کرد: آموزش می تواند نقایص موجود در سازمان ها را برطرف کرده و آنها را به هدف نهایی یعنی خدمت رسانی بهتر به مشتریان برساند.

مدیرعامل بانک مسکن نیز در این جلسه با بیان این که صرفه جویی در هزینه کردن برای آموزش، پذیرفته نیست، گفت: آموزش زیربنای همه فعالیت هاست و بانک ها نیز در این زمینه محدودیتی ندارند.

ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: سازمان یک موجود پویاست و این آموزش است که اجازه نمی دهد منابع انسانی دچار رکود شوند.

عضو هیات مدیره بانک رفاه کارگران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از کمیسیون آموزشی شورای هماهنگی بانک ها برای برگزاری این آزمون علمی گفت: تعهد و سلامت کاری به همراه تخصص، از ضروریات کار سازمانی است و منابع انسانی مجهز به این دو بال می تواند بانک را به اوج برساند.

فرشید فرخ نژاد سرمایه گذاری بر روی آموزش کارکنان را از اولویت های اساسی نظام بانکی دانست و ادامه داد: همه کارکنان سازمان باید از قوانین و مقررات اطلاع داشته و دانش خود را به روزرسانی کنند.

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک ها نیز در این جلسه با مروری بر تاریخچه این شورا، تمرکز این نهاد بر موضوع آموزش را جدی خواند و گفت: خوشبختانه از آزمون علمی کارکنان طی دو دوره گذشته به خوبی استقبال شد و امیدواریم روند برگزاری آن ادامه یابد.

به گفته فقیهان عضو کمیسیون آموزشی شورای هماهنگی بانک ها نیز در این دوره از آزمون علمی، بیش از دو هزار نفر از کارکنان بانک ها شرکت کردند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از روسای ادارات کل آموزش بانک ها، از برگزیدگان دومین آزمون علمی کارکنان بانک ها نیز تجلیل شد.

بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک سپه، بانک ملت، بانک رفاه کارگران، بانک کشاورزی، پست بانک، بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک توسعه صادرات، بانک صنعت و معدن، بانک توسعه تعاون و بانک صادرات در این دوره آزمون مشارکت داشته اند.

درخشش تیم های بانک ملی ایران در مسابقات جام خدماتانفورماتیک گرامیداشت دهه مبارک فجر

تیم های بانک ملی ایران در مسابقات جام خدمات انفورماتیک گرامیداشت دهه مبارک فجر سه عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

این مسابقات با حضور تیم های منتخب بانک ها، شرکت خدمات انفورماتیک و شرکت های وابسته در باشگاه مرکزی بانک مرکزی برگزار شد که تیم های تنیس روی میز و بدمینتون بانوان و تیم های شطرنج، فوتسال و والیبال آقایان بانک ملی ایران در آن حضور داشتند.

در بخش بانوان تیم تنیس روی میز بانک متشکل از پروانه فرخنده خو، مژگان رحمتی، زهرا کبیری و فاطمه بیگلری موفق به کسب مقام اول و تیم بدمینتون نیز متشکل از افسانه بهزادپور، زهرا عزیزی، نسرین مهدوی و سکینه حاجتی نائب قهرمان شدند.

در بخش آقایان نیز مسابقات شطرنج با حضور ۱۵ تیم برگزار شد که تیم بانک ملی ایران متشکل از عبدالناصر علی نسب (سرپرست تیم)، شهرام منوچهری، میرشجاع حسینی، وحید آذروند، کاوه صبـری و حامد منوچهری موفق به کسب مقام نخست شدند که از سوی رییس فدراسیون بین المللی شطرنج مورد تقدیر قرار گرفتند.

تیم فوتسال بانک نیز با ترکیب محمد رضایی (سرپرست تیم)، سید محسن اسلامی، سید مهدی نجفی، حمید ابراهیمی، سید حسن موسوی، موسی نصیری، علی زارعی، احمد فضلی، محمدرضا نورمحمدی، نادر علمی، محمد زهره وند، علی صادقی و سید امیر بهرام دریاباری حائز کسب مقام اول شد.

بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از شعبه اسکان

محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از شعبه اسکان بازدید نمود.

در این بازدید محمود شایان با همکاران و مشتریان صمیمانه به گفت و گو نشست و از همکاران خواست تا در فرصت باقی مانده پایان سال، توجه بیشتری در راستای تحقق اهداف بانک داشته باشند.

عضو هیات مدیره بانک در پایان بر توجه لازم به درخواست مشتریان و جذب سپرده ها به ویژه سپرده های ارزان قیمت تاکید کرد.

رمز دوم یکبار مصرف پیامکی بانک ملی ایران فعال شد

مشتریان بانک ملی ایران از این پس می توانند رمز دوم یکبار مصرف کارت های خود را از طریق پیامک نیز دریافت کنند.

با پیوستن این بانک به سامانه «هریم» اکنون امکان ارسال رمز دوم یکبار مصرف پیامکی نیز برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم شده است.

بر روی درگاه های اینترنتی پرداخت، کلیدی تعبیه شده که کاربر می تواند با فشردن آن، رمز دوم یکبار مصرف را بر روی تلفن همراه خود دریافت کند.

این پیامک به شماره تلفنی ارسال می شود که در سامانه «ساپتا» بانک ملی ایران ثبت شده است. رمز دوم پیامکی هفت رقمی و تنها یک بار قابل استفاده است.

«همراه بانک» بانک ملی ایران به روزرسانی شد

«همراه بانک» بانک ملی ایران با قابلیت های جدید بر روی سایت این بانک بارگذاری شد.

نسخه اندروید و IOS این نرم افزار به ورژن ۱.۶ به روزرسانی شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

در این نسخه، ضمن رفع ایرادهای نسخ قبلی، امکان به روزرسانی خودکار حساب ها و کارت های مشتری فراهم شده است.

همچنین امکان نمایش لیست تسهیلات مشتری اعم از وام گیرنده و ضامن، نمایش لیست دسته چک ها و مشاهده وضعیت آنها، امکان ذخیره شماره های پرکاربرد، سهولت در فریاندهای موجود و به روزرسانی خودکار نرم افزار در این نسخه وجود دارد.

امروزه بسیاری از خدمات بانکی بر روی تلفن همراه قابل ارائه است. همراه بانک ملی ایران، نرم افزاری است که این امکان را برای مشتریان فراهم کرده، به طوری که آنها را تا حد قابل قبولی از حضور در شعبه بی نیاز می کند.

تقدیر مشاور وزیر اقتصاد از بانک ملی ایران در اجرایقانون خدمات رسانی به ایثارگران

نماینده و مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران در همایش تجلیل از ایثارگران و فرزندان شهدای شاغل در شبکه بانکی استان البرز از بانک ملی ایران به جهت رسیدگی به امور ایثارگران و فرزندان شهدا، حفظ ارزش های اسلامی، روشن نگه داشتن چراغ راه و بهره برداری از الگوی به جای مانده از شهدا و ایثارگران تقدیر کرد.

این همایش پس از برگزاری یازدهمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان به منظور تجلیل از رشادت ها و جانبازی های ایثارگران و یادبود شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد که حجت الاسلام والسلمین ثقفی نماینده و مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران، ابوالفضل فلاح نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز و مدیران عالی رتبه شبکه بانکی استان در آن حضور داشتند. 

حجت السلام والمسلمین ثقفی در این مراسم با بیان اینکه در شرایط تحریم بانک ها باید برای حل مشکلات جامعه حداکثر مشارکت را داشته باشند؛ گفت: بحث سرمایه انسانی و مسئولان مسئولیت‌پذیر در بدنه دولت بسیار مهم بوده تا در خط مقدم حضور داشته باشند و مشکلات زیر مجموعه و جامعه را در این جنگ تحریمی، ایثارگرانه حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثارگری و جهادی در همه دنیا محترم بوده و نیاز به ترویج دارد، افزود: بانک ملی ایران از جمله بانک هایی بوده که اجرای ماده ۵۱ قانون خدمات رسانی به ایثارگران را اولویت قرار داده است.

همچنین مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز نیز ضمن تقدیر از عملکرد شبکه بانکی به ویژه بانک ملی ایران به عنوان دبیر کمیسیون هماهنگی بانک ها، به تحول ساختار نظام بانکی اشاره و اظهار امیدواری کرد؛ بانک ها همچون گذشته بتوانند در اقتصاد میهن اسلامی تاثیر مثبت داشته باشند.

فلاح اظهار کرد: بانک های استان باید برای اشتغال، صنعت و معیشت مردم نقشه راه هوشمند داشته و با جذب سپرده های خرد و تامین مالی بنگاه های تولیدی، اقتصاد مردم بنیاد را تقویت کنند.

موسی اسلامیان رییس اداره امور شعب استان البرز نیز گزارشی از عملکرد شبکه بانکی استان در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده در بیاینه گام دوم رهبری با محوریت اقتصاد مقاومتی ارایه کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.