×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هلدینگ‌های خلیج فارس و تاپیکو بر سر اقدامات مشترک چهارگانه‌ای تفاهم کردند که در نتیجه آن شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلان و بی‌سابقه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ایران خواهیم بود.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، روز سه‌شنبه نشست مشترک مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس و تاپیکو هلدینگ خلیج فارس با حضور دکتر علی عسکری و دکتر بابک افقهی برگزار شد.
در این نشست سرپرست تاپیکو با اشاره به لزوم هم افزایی برای رسیدن به قله‌های بالاتر و حل مشکلات اظهار داشت: باید در مجموعه تاپیکو در جهت رفع مشکلات و نگرانی‌های موجود در زمینه ناترازی‌های مصارف و منابع تامین اجتماعی و حرکت به سمت کاهش کسری تراز عملیاتی آتی بطور جد اقدامات جهشی در سرلوحه کار قرار گیرد و ما در این زمینه عزم جدی داریم با انتخاب شرکای راهبردی در زنجیره ارزش صنعت خود، اقدامات اساسی را به انجام برسانیم.
در این جلسه طرفین ضمن مرور ظرفیت‌های بسیار خوب موجود و زمینه‌های همکاری‌های مشترک این دو هلدینگ در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، بر سر تدوین دقیق نقشه راه مشترک این دو هلدینگ در حوزه‌های اقتصادی توافق کردند.
از جمله توافقات نقشه راه دو غول پتروشیمی ایران، در راستای راهبرد دولت سیزدهم مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه بخش بالادستی نفت و گاز، درباره سرمایه‌گذاری مشترک در توسعه میادین نفت و گاز بود که به معنای ورود آن‌ها به بخش بالادستی صنعت نفت است.
مورد دیگری که مورد توافق مدیران تاپیکو و خلیج فارس قرار گرفت، ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات و مسائل برخی از واحدهای پتروشیمی که زنجیره ارزش آن‌ها در این دو هلدینگ مشترک است بود. بر مبنای این توافق، از ظرفیت‌های موجود در زنجیره تولید و تامین تاپیکو و خلیج فارس در راستای ساماندهی واحدهای زیرمجموعه دو هلدینگ استفاده خواهد شد.
سومین توافقی که بین تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس انجام شد، مربوط به صنعت لاستیک است. از آنجا که تاپیکو تنها هلدینگ دارای زنجیره نسبتا کاملی از زنجیره تولید لاستیک در ایران است، قرار شد موضوع مشارکت دو هلدینگ در این صنعت استراتژیک بررسی کارشناسی شود.
چهارمین توافق دو قطب پتروشیمی ایران، در مورد کاهش هزینه‌های لجستیک و انبارداری بود. بدین ترتیب هلدینگ‌های تاپیکو و خلیج فارس با توجه به نزدیکی جغرافیایی بسیاری از شرکت‌های آن‌ها، در حوزه بهره‌برداری از توان لجستیک و مخازن ذخیره‌سازی شرکت‌های یکدیگر، راهکارهای مشارکت هرچه بیشتر را بررسی خواهند کرد که سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های لجستیک و انبارداری آن‌ها خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.