×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه صنعت پتروشیمی توانست با تدوین سند چشم‌انداز توسعه خود قدمی مهم در راه ملی کردن و داخلی کردن نفت بردارد، گفت: هلدینگ خلیج فارس از جمله بخش‌هایی است که طی سال‌های آتی کشور را استقلال اقتصادی هدایت می‌کند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی ایران‌پتروکم، دکتر علی آقامحمدی، امروز (سه‌شنبه، ۲۴بهمن‌ماه) در آیین گشایش نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲، با گرامی داشت ایام ماه مبارک شعبان، با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس یکی از مجموعه‌هایی است که کشور را به سمت استقلال اقتصادی هدایت کرده است، افزود: مجموعه صنعت پتروشیمی نخستین مجموعه‌ای است که در سال ۱۳۸۴، برنامه چشم‌انداز بیست‌ساله را تدوین کرد و براساس آن پیش رفت.
وی افزود: تدوین این برنامه باعث شد تا صنعت پتروشیمی بتواند قدمی راه ملی کردن و داخلی کردن نفت بردارد، اما در این مسیر مقداری کار از جمله سرمایه‌گذاری در پایین دست و تولید دانش فنی باقی مانده است.
آقامحمدی ادامه داد: بسیار امیدوار هستم که با هدایت آقای علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، به زودی شاهد تشکیل نمایشگاهی باشیم که راه طی شده و راه باقیمانده را نشان دهد تا مشخص شود چه حجم بزرگی از کار پیش روی ما قرار دارد تا ببینیم که رسیدن به آن نیازمند عزم بزرگی است و ایران با رفتن به این سمت می‌تواند حرکت خود را آغاز کند.

رئیس کار گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم اقتصادی هستیم، ادامه داد: در این برنامه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که هفت تا هشت مگاپروژه در این برنامه تدوین شود که معتقدم یکی از این مگاپروژه‌ها بخش پتروشیمی خواهد بود.
آقامحمدی با بیان اینکه در اجرای برنامه هفتم توسعه، تربیت نیروی انسانی برای تشکیل شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: همانطور که صنعت پتروشیمی موفق شد نخستین سند چشم‌انداز توسعه خود را تدوین کند، امیدوارم اولین مجموعه‌ای باشد که به دانش‌بنیان کردن شرکت‌های بزرگ و زنجیره‌ای کردن تولید در تمام ابعاد خود کمک شایان کند.
وی همچنین به موقعیت ایران دریایی در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: سیاست‌های اقتصاد دریامحور یکی از سیاست‌های ابلاغی است که طبق این سیاست رشد اقتصاد محور بایستی دوبرابر از رشد پیش‌بینی شده برای کشور باشد و پتروشیمی‌ها می‌توانند نقش پررنگی در این زمینه ایجاد کنند چرا که هیچ فرصتی پربازده‌تر از توسعه اقتصاد دریامحور در سال‌های آتی نخواهد بود و حرکت به این سمت اجتناب ناپذیر است.
نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲ با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش دایر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.