×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به جوان بودن اتحادیه اوراسیا و این که سهم ایران از تجارت در این اتحادیه به سطح مورد انتظار نرسیده، اظهار داشت: با توجه به مزیت نسبی ایران در بخش انرژی، هلدینگ خلیج فارس بنا دارد در آینده نقش فعال‌تری در بازار تجاری اتحادیه اوراسیا بازی کند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی‌عسکری، در حاشیه نخستین روز از برگزاری دومین نمایشگاه اوراسیا، درگفت‌وگو با راشا تودی، گفت: اگرچه ایران هم‌اکنون سهم عمده‌ای از بازار کشورهای اوراسیا را در اختیار ندارد، اما ما تلاش می‌کنیم سهم تجاری خود را در این بازار افزایش دهیم.
وی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه، افزود: با توجه به موقعیتی که ایران در منطقه دارد، فکر می‌کنم در بخش انرژی و پتروشیمی می‌تواند نقش صادرکننده را در میان اعضای اتحادیه اوراسیا بازی کند.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: طی مذاکراتی که با تعدادی از مدیران اتحادیه اوراسیا داشتم، امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم یک نقشه راه در این زمینه تدوین کنیم تا مبادلات تجاری‌مان را گسترش دهیم.
علی عسکری، با اشاره مذاکراتی که میان اعضای این اتحادیه برای ارائه تسهیلات انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم مذاکرات انجام شده میان اعضا به زودی عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس بنا دارد همکاری‌های خود را با شرکت‌های کشورهای اوراسیا گسترش دهد، گفت: فکر می‌کنیم در آینده بازارهای تعاملات ما افزایش یابد.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس درباره امکان مبادله کالاها میان اعضا با ارزهای ملی خاطر نشان کرد: اگرچه ایران تحریم است، اما با هوشمندی تمام تحریم‌ها را دور زده‌ایم و آزادانه تجارت می‌کنیم؛ درباره اوراسیا نیز چه با ارزهای رایج و چه با ارزهای ملی، مشکلی برای صادرات نخواهیم داشت.
دومین نمایشگاه اوراسیا ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.
غرفه هلدینگ خلیج فارس در سالن خلیج فارس (۴۴B) پذیرای بازدیدکنندگان در مدت برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.