×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
هفته وحدت نماد وفاق، تعامل و مشارکت شیعیان و اهل سنت است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش رضا اردلان مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان در این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) هفته وحدت را نماد وفاق، تعامل و مشارکت شیعیان و اهل سنت برشمرد و گفت: طبق روال هر سال برنامه های متنوعی همزمان با سراسر کشور از سوی برادران اهل سنت و شیعه برای تعامل در تمامی برنامه های اجتماعی و دینی برپا می شود.

اردلان با بیان اینکه اجرای برنامه های خاص در هفته وحدت مورد تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد افزود: بر این اساس ما در جزیره کیش برنامه های مطلوبی برای عموم جامعه، خانواده ها، به ویژه بخش کودک و نوجوان در دستور کار قرار داده ایم.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: جشن وحدت برادران اهل سنت و شیعه از شامگاه دوشنبه ۲۶مهر در روستای باغو آغازگر هفته وحدت خواهد بود، این جشن به میزبانی برادران اهل سنت با حضور مسئولان سازمان برپا و برنامه هایی مذهبی، دینی و اجتماعی از جمله سخنرانی ،اجرای تواشیح ومحفل قرآن را شامل می شود.

به گفته رضا اردلان سه شنبه ۲۷ مهر ساعت ۷ و سی دقیقه صبح غبار روبی وعطر افشانی مزار شهدای گمنام مسجد امام حسن(ع) انجام خواهد شد و در ادامه برنامه های هفته وحدت، ساعت ۱۰ صبح استقبال از گردشگران با اهدا گل در فرودگاه از سوی اداره امور زنان سازمان در نظر گرفته شده است.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی برای نخستین بار در جزیره کیش خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با مشارکت و همکاری دانشگاه هنر و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان یکی از ویژه برنامه های هفته وحدت سه شنبه ۲۷ مهر ساعت ۱۴:۰۰ در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی جزیره برپا خواهد شد.

بر اساس این گزارش میهمانانی در سطح ملی، بین المللی و منطقه ای از اندیشمندان و فرهیختگان اهل سنت و شیعه، مقامات و مسئولان کشوری، مسئولان دانشگاه هنر و مسئولان جزیره کیش در این مراسم حضور دارند و سخنرانی هایی به صورت فیزیکی یا مجازی از سوی متخصصان تقریب مذاهب کشور های خاورمیانه و اروپایی صورت می گیرد.

به گفته اردلان افتتاحیه این کنگره در کیش و اختتامیه آن دوم آبان در مشهد برگزار می شود.

رضا اردلان همچنین در تشریح برنامه های هفته وحدت تصریح کرد: از شامگاه ۲۷ مهر تا دوم آبان هر شب ساعت ۲۰:۰۰ اجراهای شاد و متنوع، برنامه های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی نیز برای عموم مردم، ساکنان و گردشگران به ویژه کودکان و نوجوانان به روی صحنه می رود که برای عموم رایگان است.

وی در ادامه افزود: جشن خانواده و کودک با اجرای خاله شادونه ، هفت کوتوله، کنسرت ایوان بند و حرکات آئینی کردی چهارشنبه ۲۸مهر ساعت ۲۰:۰۰ در تالار بزرگ شهر ، پنچ شنبه ۲۹ مهر فستیوال خندوانه با اجرای برنامه های جنگ بزرگ خنده، کنسرت محسن ابراهیم زاده ،حرکات آئینی کردی وهفت کوتوله برنامه ریزی شده است.

همچنین مسابقه نقاشی خیابانی کودکان به مناسبت هفته وحدت ساعت۱۵:۰۰پنچ شنبه۲۹ مهر جنب تالار شهر برگزار خواهد شد.

رضا اردلان برپایی مسابقه ساخت مجسمه ماسه ای جمعه۳۰مهر ساعت ۱۵:۰۰ در محل اسکله قدیم، همچنین فستیوال جنوب با اجرای خالوکریم، امیرعبدالله،نی انبان و هفت کوتوله ساعت در۲۰ تالار شهر را از دیگر برنامه های هفته وحدت عنوان کرد.

وی در ادامه از ایراد سخنرانی وحدت اسلامی با حضور دکتر جعفرمحلاتی نماینده اسبق ایران درسازمان ملل و پس از آن اجرای کنسرت سالارعقیلی در روز شنبه یکم آبان ساعت ۲۰:۰۰ در محل تالار شهر خبر داد.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مسجد خاتم النبیا نیز یکشنبه دوم آبان ساعت ۱۹:۰۰ میزبان مراسم شب وحدت با سخنرانی حضرت آیت الله اعرافی و محفل انس با قرآن خواهد بود.

اردلان همچنین به برگزاری مسابقات متنوع ورزشی از سوی موسسه ورزش و تفریحات سالم در بازه زمانی۲۷مهرتا ۲ آبان اشاره کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تبلیغات و اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان و مدیریت امور هنری در خصوص هفته وحدت، تولید برنامه رادیویی ویژه این مناسبت در برنامه های سراسری رادیو صبا را از جمله موارد مد نظر مدیریت امور فرهنگی و آموزشی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.