×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عبداله شیرکوند، مدیر کل تامین اجتماعی بوشهر

شهادت تحفه قدسى است؛ میراث مقدس اولیاء و ابرار است؛ باب خاص بهشت است. این تحفه را به هدایت هر کس نبرند و این ارث را ارزانى سفلگان نمى کنند و این در را جز به روى خاصان و خالصان نمى گشایند.
تاریخ شهادت، از هابیل تا امام حسین (ع) و از حسین (ع) تا امروز، مکرر بر این حقیقت مهر تایید زده است که در مسلخ عشق جز نکو را نکشند.

در تاریخ هر ملتى فراز و نشیب های تلخ و شیرینى وجود دارند که بعضاً تعیین کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت مى باشند. تحقق نظام جمهوری اسلامى در ایران به رهبرى امام خمینى (ره)، بزرگمردى که جهان، مانند او را کمتر به خود دیده است و جان فشانى هاى فرزندان فداکار این مرز و بوم، بزرگترین و عظیم ترین فراز تاریخ ماست، که داراى خاطرات تلخ و شیرین زیادى است.

یکی از بارزترین این فراز ها شهادت دولتمردان است. رجائى و باهنر دو شهیدى که همواره در سنگرهاى مختلف فکرى، آموزشى و سیاسى، همکار و همرزم بودند، تا آنجا که در کنار یکدیگر به آتش کین منافقان سوختند و فصلى از شهادت را به نام هفته دولت در تاریخ انقلاب گشودند.

هفته اول شهریورماه که مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر و به نامه هفته دولت نامگذاری شده است، همواره بهانه خوبی برای زنده نگه داشتن یاد این شهدا و ارائه دستاوردها و عملکرد مجموعه دولت به مردم بوده است. این هفته زمان مناسبی برای معرفی عملکرد دستگاه های اجرایی به منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی اینگونه فعالیت هاست.

این هفته روزهای تجلیل از شهدایی است که در اوج اقتدار سیاسی و اقبال اجتماعی، صفات بارز انسانی خود شامل تواضع ،عشق به مردم و کار و خدمت برای آنان ،پرهیز از فرادستی و نخوت، کسوت خدمتگزاری را از دست ندادند و لحظه لحظه عمر نه چندان طولانی ولی عریض خود را در راه اسلام و انقلاب به زیباترین وجه به کار گرفته و مورد استفاده قرار دادند.
رجایی و باهنر، دو شهید ارزنده و بزرگوار عرصه دولت، نمونه های بارز خادمین امین مردم و مسئولین وفادار به ملت و دولت هستند که خالصانه خود را وقف مردم نمودند.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره هفته دولت می فرمایند: «هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر گردد.» ایشان هفته دولت را به تعبیری، «هفته مجموعه حاکمیت نظام» می داند و می فرمایند: هفته دولت، یک فرصت مغتنم دیگری هم هست برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح.»
خوشبختانه رهبر بصیر و فرزانه انقلاب با اتکا به تجربه های ارزشمند اجرایی و تیزبینی خاص خویش، کوشیده اند با نظارت دقیق بر عملکرد دولت مردان و نمایاندن نقاط قوّت و ضعف آنها، با بیان هشدارها، رهنمودها و راهکارها، دولت را برای رسیدن به اهداف چشم اندازی روشن و امیدبخش یاری رساند.

بایسته است در هفته دولت ابعاد زندگی این شهدای عزیز برای مردم بیشتر شناخته شود و از خدمات آنان تجلیل به عمل آید. بی شک ترسیم نمایی دقیق از زندگی و دولت شهیدان رجایی و باهنر، می تواند الگوی خدمتگزاران مردم باشد تا در زندگی فردی و سیاسی خود به آنان، تأسی نمایند.
گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت و قدردانی از زحمات دولتمردان در این هفته فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‏های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر گردد.
همین رفتار و عمل اسلامی و انسانی باعث گردید که دشمنان انقلاب وجود آن دو را تاب نیاورندو طومار عشقشان را در خون بپیچند.
وظیفه مردم و بخصوص تعاونگران تجلیل و قدردانی از زحمات دولتمردان وظیفه شناس و خدمتگزار می باشد و بدانید این قدردانی هر چند کوچک باعث انبساط خاطر عزیزان و رفع خستگی دولتمردان خواهد شد زیرا همانطور که گفته اند «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» پس قدرشناس باشیم تا خداوند برکات خود را بر ما نازل نماید و نیز با تمام توان در جهت حمایت و کمک به دولت تدبیر و امید و کارگزاران آن همت گماریم که باعث تعالی و پیشرفت کشور و رفع محرومیت و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه خواهد شد.
یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در کشورهای پیشرفته، شاخص رفاه اجتماعی بوده که اساسی‌ترین مطلب آن پوشش بیمه‌ای اعم از درمانی و دیگر پوشش‌های مورد نیاز است.
تامین اجتماعی یک نهاد اجتماعی، خدماتی، تولیدی و اثرگذار در کشور است و جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی متنوع و گسترده بوده و این سازمان نقش بسیار مهمی در توسعه و رفاه اجتماعی جامعه برعهده دارد. این سازمان وظیفه خدمت به قشر مولد جامعه را برعهده دارد و خدمت به کارگران و نیروهای مولد که قلب اقتصاد جامعه با دستان توانای آنها می‌چرخد، توفیق بسیار بزرگی است.»

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر و تمامی شهدا و ایثارگرانی که با خدمت خالصانه، ایامی را به نام هفته دولت در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار ثبت نمودند و همچنین تبریک روز کارمند به خدمتگزاران ایران اسلامی، از زحمات و تلاش‌های بی دریغ کارکنان این سازمان بزرگ صمیمانه تقدیر و تشکر نموده، توفیق روز افزون یکایک همکاران ارجمند را در مسیر جلب رضایت شرکای اجتماعی سازمان، از درگاه خداوند رحمان خواستار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.