×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هفتمین حضور پیاپی ژاپن در جام جهانی

به گزارش ایسنا،  سامورایی‌ها برای هفتمین بار پیاپی جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند. فوتبال در ژاپن در سال ۱۹۹۱ با جی لیگ محبوب شد. با این حال تا سال ۱۹۹۳ لیگ حرفه‌ای شروع نشد. سامورایی‌ها بر پایه فوتبال منظم، منسجم و سریع در جام جهانی حاضر خواهند بود. این تیم در آسیا یک قدرت محسوب می‌شود و توانسته در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ قهرمان جام ملت‌ها شود.

ژاپن شاید در رنکینگ فیفا، فوتبال نخست آسیا را نداشته باشد اما با ثبات‌ترین تیم بیست سال اخیر قاره آسیا است که در هر تورنمنتی بهترین نمایش را بین تیم‌های آسیایی دارد. این تیم با چهار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و هفت صعود پی در پی به جام جهانی بهترین تیم آسیا است. سامورایی‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری در فوتبال داشتند و در آستانه جدا شدن از سطح فنی فوتبال قاره کهن هستند و در بازی‌های تدارکاتی با تیم‌هایی مانند آرژانتین و برزیل دیدار می‌کنند و خبری از شکست‌های تحقیرآمیز نیست. آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۴ مطابق انتظارات عمل نکردند و نتوانستند مانند سال ۲۰۱۰ به دور بعد صعود کنند اما در سال ۲۰۱۸ بار دیگر موفق به صعود از گروه خود شدند و حتی در یک هشتم نهایی از بلژیک با دو گل پیش افتادند و در آستانه رسیدن به جمع هشت تیم برتر بودند ولی در نهایت شکست خوردند و حذف شدند. در واقع ژاپن تنها تیم آسیایی بود که در دوره قبل از گروه خود صعود کرد.

ستاره

تاکومی مینامینو

مهاجم تیم لیورپول انگلیس در تیم ملی کشورش عملکرد خوبی ایفا کرده است و در زمره بازیکنان برتر و باتجربه محسوب می شود. این مهاجم ۲۷ ساله تاکنون در ۳۸ بازی ملی توانسته است ۱۷ گل به ثمر برساند و امید اول گلزنی تیمش در جام جهانی قطر خواهد بود.  او تاکنون در ۳ فصل حضورش در لیورپول ۱۳ گل به ثمر رسانده است و به نظر می‌رسد بعد از جام جهانی راهی تیم دیگری شود.

سرمربی

هاجیمه موریاسو

هاجیمه موریاسو بازیکن پیشین تیم ملی ژاپن هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده دارد. نکته جالب این که این مربی هدایت تیم بزرگسالان و تیم امید فوتبال ژاپن را به صورت همزمان بر عهده گرفت. او اولین مربی بعد از فیلیپ تروسیه فرانسوی است که هدایت این دو تیم را بر عهده گرفت . تروسیه در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت ژاپن را بر عهده داشت. او با ژاپن نایب قهرمان جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ شد و اکنون اولین حضور خود را در جام جهانی سپری می کند.

تیم ملی ژاپن در یک نگاه 

افتخارات: ۳ بار صعود به یک هشتم نهایی جام جهانی و چهار بار قهرمانی آسیا

بهترین گلزن: کونیشیگه کاماموتو (۸۰ گل)

بیشترین بازی: یوشیتو اندو (۱۵۲ بازی ملی)

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله یک هشتم نهایی

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.