×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
هشدار بانک ملی ایران به مشتریان بانکی درباره کلاهبرداری های پیامکی

در پی هشدار پلیس فتا نسبت به ارسال پیامک های کلاهبرداری و حاوی لینک های دانلود نرم افزارهای مخرب در تلفن های همراه، بانک ملی ایران از مشتریان خود درخواست کرد نسبت به پیامک های ارسالی مشکوک و جعلی هوشیار باشند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، اخیرا مجرمان برای دسترسی به اطلاعات حساب و کارت عابر بانک اشخاص به منظور سرقت وجوه بانکی آنها اقدام به ارسال پیامک هایی حاوی عباراتی همچون شکواییه علیه شما و لینک دانلود بدافزار و نرم افزارهای مخرب برای مشاهده اصل پیام می کنند تا با ایجاد حس ترس، فرد را به کلیک روی لینک بدافزار ارسالی ترغیب کنند.
این در صورتی است که به محض کلیک روی این لینک ها که قابلیت اجرا روی گوشی های هوشمند را دارا هستند، گوشی فرد آلوده شده و امکان دسترسی به اطلاعات کارت عابر بانک و حساب بانکی با مهندسی اجتماعی فراهم می شود. ضمن اینکه با کلیک روی لینک، پیامک جعلی مذکور از شماره تلفن همراه فرد به سایر افراد نیز ارسال می شود.
لازم به ذکر است، ارگان هایی همچون قوه قضاییه پیامک های اطلاع رسانی خود را با سرشماره Adliran برای افراد دخیل در پرونده های قضایی ارسال می کنند و این پیام ها به هیچ عنوان از سایر سرشماره ها یا شماره های همراه شخصی ارسال نمی شوند.
این بانک ضمن هشدار مجدد در این باره، تاکید می کند با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی و همچنین برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری احتمالی، هموطنان به هیچ عنوان به این گونه تماس ها و پیام ها ترتیب اثر نداده و در هنگام خریدهای اینترنتی نیز هوشیاری لازم را داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.