×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هر آنچه که باید درباره بیمه مسئولیت بدانید

دنیای مدرن امروزی علاوه‌بر اینکه بسیاری از رنج‌های فیزیکی را کم کرده اما پر از حواشی، ازدحام، پیچیدگی، خطرات و مسائل و اتفاقاتی بوده که پیش‌بینی آن‌ها در بیشتر موارد سخت یا نشدنی است. ما انسان‌ها در خصوص کار‌هایی که انجام می‌دهیم مسئول هستیم؛ تفاوتی در عمدی یا غیرعمدی بودن انجام کار وجود ندارد، در هر صورت مسئولیت آن به عهده ما خواهد بود.

نتیجه فعالیت‌های روزمره ما ممکن است منجر به آسیب دیدن خودمان یا شخص دیگری بشود؛ بخاطر اینکه در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای بتوان سریع‌تر به جریان عادی زندگی برگشت، بیمه‌ای تحت عنوان بیمه مسئولیت مطرح شد. بیمه مسئولیت چیست؟ چه مشاغلی بیمه مسئولیت دارند؟ بهترین شرکت ارائه‌دهنده بیمه مسئولیت کدام است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا بیمه مسئولیت را همراه با موضوعات مرتبط با آن، به‌طور ویژه بررسی کنیم.

بیمه مسئولیت

آینده غیرقابل پیش‌بینی است، با بیمه مسئولیت از بیم حوادث سریع‌تر بگذرید!

هر کس مسئول حوادث و زیان‌های جانی و مالی  در محدوده فعالیت کاری خود است. به همین دلیل چنانچه کسی منجر به آسیب جانی یا مالی به افراد ثالث شود طبق قانون موظف به پرداخت خسارت خواهد بود. بیمه مسئولیت در واقع یک پوشش بیمه‌ای بوده که متعهد به پرداخت خسارت‌های جانی و مالی است که بیمه‌گذار در وقوع آن نقش دارد.

هر کس فارغ از اینکه در کجای جهان زندگی می‌کند ضروری است که برای تامین هزینه‌های پزشکی و درمانی، خود را بیمه کند. خوشبختانه امروزه انواع بیمه مسئولیت، بیمه دندانپزشکی، بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی خانواده توسط شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود که باتوجه به نیاز و شرایط خود می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

انواع بیمه مسئولیت؛ از جزئیات رشته‌های بیمه‌ای مطلع باشید!

ما نسبت به اتفاقات آینده تسلط و اطلاعات کامل و کافی را نداریم؛ به همین دلیل پوششی به نام بیمه به وجود آمده تا در زمان وقوع حوادث سریع‌تر و بهتر بتوانیم زیان‌های مالی و جانی را جبران کنیم. بیمه مسئولیت انواعی مختلفی دارد و شامل بیمه مسئولیت مدنی، بیمه مسولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولید‌کنندگان کالا و ده‌ها نوع دیگر است.

هر شرکت بیمه‌ای باتوجه به قراردادی که با بیمه‌گذار دارد عمل می‌کند. به‌طور مثال عمل زیبایی بینی با بیمه تکمیلی فقط در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای پوشش داده می‌شود. برای اینکه بهتر و دقیق‌تر بتوانید بیمه مسئولیت یا هر نوع بیمه دیگری را انتخاب کنید، قبل از انعقاد قرارداد با شرکت بیمه، مشاوره بگیرید.

بیمه مسئولیت آتش سوزی

بیمه مسئولیت آتش سوزی؛ حادثه خبر نمی‌کند!

بیمه مسئولیت آتش سوزی قراردادی است که طی آن بیمه‌گر موظف است که کلیه زیان‌های ناشی از خطراتی مانند آتش سوزی، انفجار و ترکیدگی لوله که به اشخاص ثالث وارد شده را جبران کند. اما اگر آتش سوزی گسترش یابد یا در نزدیکی محل وقوع حادثه انفجاری صورت بگیرد، بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت مالی و جانی که به اشخاص ثالث وارد شده را نخواهد داشت؛ به همین دلیل اگر می‌خواهید در هر شرایطی متحمل هزینه‌های سنگین پزشکی و درمانی نشوید، بهتر است که برای خود بیمه درمان تکمیلی تهیه کنید.

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان؛ جبران سریع خسارت‌های احتمالی!

در حین کار ممکن است برای کارکنان یک شرکت، سازمان یا هر ارگانی حادثه‌ای روی دهد؛ کارفرما نسبت به حوادثی که در محدوده فعالیت کارکنان برایشان اتفاق میافتد مسئول است. پیشگیری بهتر از درمان است، به همین دلیل تهیه بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ضروری است و چنانچه حادثه‌ای برای پرسنل رخ دهد بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارت‌های جانی و مالی خواهد بود. خبر خوب این است که در بیمه مسئولیت مدنی کارفرما، کلیه پرسنل استخدامی، قراردادی و روزمزدی تحت پوشش بیمه هستند.

بهتر است علاوه‌بر بیمه پایه حتماً کارفرما‌ها بیمه مسئولیت را تهیه کنند؛ چراکه در ادامه ممکن است با حوادثی غیرمترقبه‌ای خسارت‌های سنگینی را متحمل شوند. از طرفی کارکنان نیز باید توجه کنند که مهم‌ترین تفاوت بیمه اختیاری و مشاغل آزاد در داشتن یا نداشتن کارفرما است. اگر کارفرما دارید مشمول بیمه مشاغل آزاد هستید و اگر کارفرمایی ندارید برای خود می‌توانید بیمه اختیاری خریداری کنید.

بیمه مسئولیت پرستاران و پزشکان

بیمه مسئولیت پرستاران و پزشکان؛ کاربردی‌ترین بیمه برای جبران خطا‌ها!

مهم نیست در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنیم، در هر صورت اگر باعث شویم که جان و مال انسان‌ها با زیان و خطراتی روبه‌رو شود در برابر آن مسئول هستیم. بیمه مسئولیت حرفه‌ای شامل مدیران، پزشکان، پرستاران، داروخانه، آزمایشگاه، کلینیک و بیمارستان می‌شود. در بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پرستاران، بیمه‌گر متعهد می‌گردد که چنانچه بر اساس اشتباهی از جانب پزشکان و پیراپزشکان در عمل جراحی، آزمایش‌ها و سایر موارد عنوان شده در قرارداد بیمه، صورت بگیرد، متعهد به پرداخت خسارت است.

کلیه تعهدات قانونی بعداز حادثه به عهده بیمه‌گر است؛ توجه داشته باشید که هزینه‌های پزشکی تحت پوشش بیمه نیست و فقط غرامت فوت و نقص عضو در بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پرستاران توسط بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

بیمه مسئولیت و مهندسی؛ بیمه‌گر متعهد به پراخت خسارت تا میزان مبلغ دیه است!

در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی کوچک‌ترین خطایی ممکن است باعث آسیب دیدن به جان و مال بسیاری از افراد درگیر پروژه شود؛ خسارت‌هایی مهندسی و ساختمانی گاه بسیار سنگین است و به راحتی جبران نمی‌شود. با بیمه مهندسی و ساختمانی کلیه خطرات احتمالی در مراحل ساخت تا تحویل پروژه حتی در زمان بهره‌برداری تحت پوشش بیمه است؛ در ادامه بیمه‌گر موظف نسبت به پرداخت خسارت‌های احتمالی متعهد است.

در بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین، همسایگان، عابران و کارکنان اجرایی تحت پوشش بیمه هستند. چنانچه در فرایند اجرای پروژه شخصی آسیب ببیند بیمه‌گر متعهد به پراخت خسارت تا میزان مبلغ دیه است و چنانچه خسارت مالی باشد پرداخت خسارت مالی بر اساس درخواست مهندس طراح خواهد بود.

بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کالا؛ پوشش بیمه‌ای از تولید تا مصرف!

تولید‌کننده نسبت به محصولی که ارائه می‌کند مسئول است. چنانچه محصولی تولیدی منجر به خسارت جانی و مالی به مصرف‌کننده شود، تولید‌کننده مسئول و موظف به پرداخت خسارت خواهد بود. چنانچه تولید‌کننده بیمه مسئولیت مدنی داشته باشد بیمه‌گر بر اساس آنچه که در قرارداد متعهد شده زیان مالی و جانی وارد شده را پرداخت می‌کند. بهتر است که بدانید بیمه مسئولیت مدنی تولید‌کنندگان برای توزیع‌کنندگان و فروشندگان نیز استفاده می‌شود.

پوشش‌های بیمه مسئولیت؛ از قوانین بیمه آگاه باشید!

هر شرکتی بیمه‌ای با توجه به قراردادی که با بیمه‌گذار منعقد می‌کند موظف است که طبق آن عمل کند و خسارت‌های جانی و مالی را بپردازد. بیمه مسئولیت انواع مختلفی دارد و در هر کدام پوشش‌های مختلفی را شامل می‌شود که ضروری است قبل از اینکه با شرکت بیمه قراردادی منعقد کنید از کلیه پوشش‌های بیمه‌ای که ارائه می‌کند مطلع شوید.

غرامت نقص عضو و فوت یکی از پوشش‌های مهم بیمه مسئولیت است. چنانچه پزشک یا پیراپزشکان بر اثر خطا یا قصوری منجر به نقص عضو یا فوت بیمار شوند، بیمه‌گر موظف به جبران خسارت خواهد بود. درصورتی‌که پزشک یا پیراپزشکان بر اثر مصرف مواد مخدر و مصرف داروی خواب‌آور تمرکز کافی را برای مداوای بیمار نداشته باشند یا هر نوع اقدامی که خارج از حدود و وظایف کاری‌شان را انجام دهند بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت نخواهد داشت. همچنین اگر پزشکان اقداماتی که خارج از ضوابط و قوانین پزشکی انجام دهند شرکت بیمه مورد نظر خسارتی در خصوص حوادث پیش آمده پرداخت نمی‌کند.

پرداخت خسارت در بیمه مسئولیت

نحوه پرداخت خسارت در بیمه مسئولیت؛ ۵ روز برای تشکیل پرونده فرصت دارید!

درصورتی‌که حوادث جانی یا مالی را منجر شده‌اید و نوع حادثه شامل پوشش بیمه می‌شود، حداکثر ۵ روز برای تشکیل پرونده در شرکت بیمه فرصت دارید. توجه کنید که بعد از حادثه امکان تهیه بیمه مسئولیت و استفاده از آن را ندارید؛ به همین دلیل الزامی است که خود را نسبت به اتفاقات و حوادث آینده بیمه کنید. برای تشکیل پرونده باید کلیه مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشید. مدارک مورد نیاز باتوجه به نوع حادثه مانند غرامت نقض عضو، غرامت فوت و هزینه‌های پزشکی متفاوت است.

بیمه مسئولیت و مهندسی را از کجا تهیه کنیم؟

در این مقاله بیمه مسئولیت و برخی از انواع آن را به‌طور کامل بررسی کردیم. تهیه بیمه مسئولیت برای هر شخص، ارگان، سازمان و شرکتی ضروری است، چراکه ما انسان‌ها نسبت به حوادث آینده اطلاعات و کنترل کافی را نداریم. شرکت بیمه نسبت به حوادثی که تحت پوشش خود قرار داده موظف است کلیه خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حادثه را بپردازد.

بیمه مسئولیت و مهندسی آسماری سطح پوشش بیمه‌ای بالایی دارد؛ اگر می‌خواهید از تحمیل هزینه‌های غیرقابل پیش بینی جلوگیری شود، همین امروز نسبت به تهیه بیمه مسئولیت و مهندسی خود اقدام کنید. چنانچه در خصوص تهیه بیمه مسئولیت و مهندسی سوال یا نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان بیمه آسماری به شماره ۴۳۴۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید.