×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هدف آمریکا از حذف نام انصارالله از فهرست گروه‌های ترویستی

حسن عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از تصمیم دولت جو بایدن درباره‌ی حذف نام انصارالله از فهرست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: دولت جو بایدن رییس جمهور دموکرات ایالات متحده درصدد است تا علاوه بر نگاهی که به حل معضلات و بحران‌های داخلی دارد به برخی از رخدادهای بین‌المللی که کمتر محل مناقشه است نیز بپردازد و یکی از اینها جنگ ظالمانه‌ای است که رژیم سعودی طی حدود شش سال گذشته ضد مردم یمن تدارک دیده است.
وی تصریح کرد: این موضوع از چند جهت قابل بررسی است نخست این‌که آمریکا در دوران دونالد ترامپ نه تنها هیچ‌گونه دستاوردی در حوزه بین‌المللی نداشته بلکه تصویر آمریکا در نظام بین‌الملل و نزد افکار عمومی بین‌اللمللی خدشه‌دار شده و از این مساله برای تصویرسازی مجدد آمریکا نزد افکار عمومی بهره‌گیری می‌شود.
این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: مساله‌ی دیگر این است که امریکا نمی‌تواند وارد پرونده‌های مهم و چالش‌برانگیز شود چون جو بایدن در داخل آمریکا با پدیده‌ها و بحران‌های اقتصادی کرونا، بحران بیماری، دوقطبی شدن جامعه و بحران تبعیض نژادی و سایر بحران‌هایی از این دست مواجه است.
عابدینی خاطر نشان کرد: پیش از این هم بایدن گفته بود که باید به مسائل داخلی رسیدگی کند این مساله در کنار موضوعات دیگری که چالش‌برانگیز نیست مانند یمن می‌تواند وجهه دولت دموکرات را تامین کند.
وی همچنین بیان کرد: بنابراین پیش از این‌که این مساله به نفع  مردم یمن باشد به راهبرد سیاست داخلی آمریکا بر می‌گردد.
این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه اظهار کرد: دولت دونالد ترامپ در آخرین روزهایی که در حال ترک کاخ سفید بود نام انصارالله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد در حالی که یمنی‌ها و انصارالله از لحاظ زمینی، دریایی و هوایی در محاصره بودند و ارتباطی با خارج نداشتند در واقع انصارالله چیزی در خارج ندارد که اگر در چنین فهرستی  قرار بگیرد امکانات، پول و یا حساب بانکی آن بسته می‌شود.بنابراین چنین موضوعی می‌تواند یک فرصتی برای آمریکا به منظور راهکار سیاسی و دیپلماتیک در یمن باشد.  
عابدینی اظهار کرد: همه دنیا می‌دانند که رژیم سعودی جنگ ظالمانه‌ای را علیه مردم یمن برخلاف حقوق و عرف بین‌الملل به راه انداخت لذا این اقدام آمریکا در واقع تصحیح بخشی از سیاست‌های غلطی است که آنها طی چند سال گذشته داشتند. گرچه در خود دولت اوباما هم متاسفانه آمریکا هم از دولت سعودی در حمله به یمن پشتیبانی می‌کرد.
وی ابراز کرد: بنابراین بخشی از سیاست‌هایی که آمریکا طی سال‌های گذشته انجام داده در جهت تصحیح آنها است در صورتی که باید زمینه‌هایی را برای پرداخت غرامت به مردم یمن هم فراهم کند. طی شش سال گذشته با انواع سلاح‌های مخرب مردم کشته و زخمی شدند، زیرساخت‌ها خراب شده خانه‌ها خراب شده‌ است در نتیجه آمریکا علاوه بر این‌که از سعودی‌ها حمایت نکند باید زمینه ی پرداخت غرامت را هم  فراهم کند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تصریح کرد: به نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند پشتیبانی از رژیم سعودی را کم کند تا از خباثت و تجاوزگری دست بردارد.
انتهای پیام

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.