×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دبیر رویداد ‌پتروفن ۱۴۰۲ با از سه برابر شدن نیازهای اعلامی شرکت‌های پتروشیمی به شرکت‌های پتروشیمی در رویداد پتروفن امسال خبر داد و گفت: در حالی‌که سال گذشته صد شرکت دانش بنیان در رویداد پتروفن شرکت کردند، امسال بیش از سیصد شرکت دانش بنیان در این رویداد مشارکت کردند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد خبری رویداد پتروفن ۱۴۰۲، رشید قانعی در آیین افتتاحیه این رویداد که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با تشکر از استقبال پرشور شرکت‌های دانش بنیان و همچنین صنعت پتروشیمی از این رویداد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ده سال گذشته بر رویکرد اقتصاد دانش بنیان تاکید جدی داشتند و نقش بنگاه‌های بزرگ کشور بخصوص صنعت پتروشیمی، نفت و گاز را در این مسیر بسیار مهم می‌دانستند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه هلدینگ خلیج فارس در صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: از زمان آغاز مدیریت دکتر علی عسکری بر هلدینگ خلیج فارس، به دنبال یافتن خلاءهایی بودیم که بتوانیم در اقتصاد دانش بنیان تاثیرگذار باشیم.

مدیرعامل پترول ادامه داد: در این مسیر به ایده رویداد با ارایه معکوس رسیدیم که حاصلش پتروفن شد و امسال شاهد برگزاری دومین دوره آن هستیم.

دستیار مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در توسعه صنایع دانش بنیان و پائین دستی پتروشیمی، تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ نیاز را از سوی شرکت‌های پتروشیمی به شرکت‌های دانش بنیان اعلام کردیم که این رقم امسال تقریبا سه برابر شده و ۲۳۰ نیاز در این رویداد به شرکت‌های دانش بنیان اعلام و ارائه می‌شود.

وی همچنین ویژگی مهم دیگر پتروفن ۱۴۰۲ را ارتقای این رویداد از رویدادی منحصر به هلدینگ خلیج فارس به رویدادی ملی عنوان کرد و گفت: امسال با مشارکت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پژوهشگاه صنعت نفت در شورای سیاستگذاری، شاهد حضور نهادها و شرکت‌های بزرگ دیگر در این رویداد هستیم.

وی ادامه داد : امسال افزون بر ۱۹ شرکت زیرمجموعه هلدینگ، ۱۳ شرکت پتروشیمی نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند.

قانعی یادآور شد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت و دیگر نهادها در شورای سیاست‌گذاری دومین رویداد پتروفن حضور داشتند.

وی به دوجهت‌گیری اساسی ارائه معکوس نیازهای فناورانه و تقدیر از شرکت‌های پتروشیمی فعال در این مسیر در این رویداد اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان علاقمند برای حضور در رویداد امسال نسبت به پارسال سه برابر شده و از ۱۰۰ شرکت به بیش از ۳۰۰ شرکت در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

دبیر رویداد پتروفن ۱۴۰۲ تأکید کرد: ۴۸ درصد از تفاهم‌های انجام شده بین شرکت‌ها در نخستین دوره رویداد پتروفن به قرارداد منتج شده و مابقی نیز در حال مذاکره است.

رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با شعار «مسیر نوآوری پتروشیمی» با تأکید بر رفع نیازهای فناورانه با توانمندسازی بازیگران زیست‌بوم صنعت پتروشیمی در هفت حوزه تخصصی ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.