×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نگهداری از گیاهان با نوشابه!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با آمدن بهار و سرسبز شدن طبیعت خریداری گیاهان آپارتمانی و نگهداری از آن‌ها رونق بیشتری پیدا می‌کند. گیاهانی که هرچند سازگاری خوبی با فضای داخل منزل ما دارند، اما لازم است نکاتی را رعایت کنیم تا این گیاهان، سرحال و سرزنده باقی بمانند و بی‌حالی و پژمردگی به سراغشان نیاید.
آقای مجید سبحانی، کارشناس نگهداری گیاهان آپارتمانی است؛ او می‌گوید: «به گلهای‌تان نوشابه بدهید».
دلیل اولی که سبحانی برای اینکار برمی‌شمرد قندی است که در نوشابه وجود دارد. او اضافه می‌کند: «قند نوشابه یک غذای عالی برای باکتری‌هایی است که خاک برگ را تجزیه می‌کنند؛ پس برای خاک و در نتیجه گیاه مفید است». سبحانی همچنین توضیح می‌دهد: «همان طور که می‌دانید آب استان‌های کشورمان به جز سه استان شمالی قلیایی هستند، یعنی PH بالای ۷ دارند؛ در حالی که PH نوشابه ۲ و متناسب با نیاز خاک و گیاه است و با مصرف نوشابه این مشکل هم حل می‌شود».
این کارشناس نگهداری گیاهان آپارتمانی تذکر می‌دهد: «در خاک گیاهان نگهداری شده در منزل ممکن است حشرات، کرم و آفاتی باشند که برای گیاه ما ضرر داشته باشند؛ نوشابه این آفات و حشرات را نابود می‌کند».
آخرین نکته‌ای که در اهمیت استفاده از نوشابه برای گیاهان اضافه می‌کند این است که: «خاک مورد استفاده در کشور ما حاوی مقادیر زیادی کلسیم است؛ درحالی‌که ماده مورد نیاز برای ریشه‌زایی و رشد گیاه است، در خاک کم وجود دارد که با دادن نوشابه توازن بین کلسیم و فسفر رعایت می‌شود و گیاه بهتر رشد می‌کند».
پس یادتان باشد، نوشابه بخرید، اما نخورید! بدهید به گلهای‌تان، چرا که به گفته مجید سبحانی هندی‌ها در باغ‌های خودشان نوشابه محلول پاشی می‌کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.