×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نگاهی به سیاست‌های کلان سامسونگ در حوزه توسعه پایدار

شرکت سامسونگ الکترونیکس با انتشار گزارشی با عنوان توسعه پایدار ۲۰۲۲ به عملکرد خود در زمینه حفظ محیط زیست و توسعه پایدار پرداخته است. روند تغییرات اقلیمی و نیاز به افزایش اگاهی و ایفای وظایف شهروند شرکتی از جمله اولویت‌هایی است که سامسونگ در تدوین تمامی طرح‌های کوتاه و بلند مدت خود و همچنین در راهبرد کلی شرکت مدنظر دارد.   

کیوسک خبر ـ بر اساس این گزارش انواع محصولات سامسونگ از جمله ۱۱ مدل تلویزیون، ۳ مانیتور و ۲ نمایشگر ساینیج توانستند نشان موسسه Carbon Trust را برای حداقل تاثیر در تولید کربن به دست بیاورند. از سوی دیگر ۱۰ مدل گوشی هوشمند از جمله گلکسی S22 Ultra و چهار مدل تبلت سامسونگ هم این نشان را دریافت کرده‌اند.

در بررسی نهادها و موسسات مختلف جهان در حوزه توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، مانند موسسه ارزیابی‌های زیست محیطی محصولات الکترونیکی در آمریکا، انواع محصولات سامسونگ از جمله تلویزیون‌ها و نمایشگرهای ساینیج توانسته‌اند مهر تایید یا جوایز رعایت استانداردهای مربوطه را دریافت کنند.

سیاست‌های توسعه پایدار سامسونگ صرفا به مسائل زیست محیطی محدود نشده و این شرکت با رعایت استانداردهای حقوقی و اخلاقی و بر اساس رتبه‌بندی نشریه فوربس، توانست برای دومین سال متوالی، به عنوان بهترین کارفرمای جهان انتخاب شود.         

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین برنامه‌های سامسونگ در حوزه توسعه پایدار و حفظ محیط زیست:

گلکسی در خدمت سیاره

در همین راستا و در اقدامی قابل توجه سامسونگ استفاده از مواد بازیافتی را در تولید محصولات خود افزایش داد. به عنوان جدیدترین مثال، سامسونگ از زمان راه‌اندازی سری گلکسی S22 از مواد بازیافتی نه تنها در بسته‌بندی، بلکه در ساخت سخت‌افزارهای محصولات استفاده هم کرده است.

این اولین قدم‌ها در برنامه گلگسی برای سیاره است که شامل استفاده از پلاستیک بازیافتی و تولید مواد جدید با همکاری بهترین شرکای جهانی در حوزه پایداری می‌شود. در این مسیر، سامسونگ ۹۰% تولید گلکسی Buds2 Pro را با مواد بازیافتی انجام داده است. سری جدید گلکسی Z هم با استفاده از پلاستیک‌های جمع‌آوری شده از اقیانوس در بخش‌های داخلی و ۱۰۰% کاغذ بازیافتی در بسته‌بندی، تولید شده است. همچنین حجم بسته‌بندی در مقایسه با نسل اول گوشی‌های تاشو، تا ۵۸% کاهش پیدا کرده است. همین اقدام منجر به عدم تولید حدود ۱۰ هزار تن کربن در یک سال شده است. 

بازمصرف محصولات سامسونگ

اوایل سال ۲۰۲۱، سامسونگ پروژه‌ای را به منظور تغییر کاربری گوشی‌های قدیمی گلکسی خود  و استفاده از این دستگاه‌ها در بخش بهداشت چشم مناطق توسعه نیافته، آغاز کرد. با اجرای این برنامه صدها دستگاه قدیمی گلکسی تغییر کاربری پیدا کرد و برای دسترسی به مراقبت‌های اساسی چشم به بیش از ۳ هزار بیمار در مراکش، هند و پاپوآ گینه‌نو مورد استفاده قرار گرفت.      

در سراسر جهان، ۱٫۱ میلیارد نفر از ضعف بینایی رنج می‌برند که ۹۰ درصد آن‌ها در کشورهایی با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند و به مراقبت‌های بهداشتی بینایی مقرون‌به‌صرفه و با کیفیت دسترسی ندارند. برای رفع این مشکل، سامسونگ طی همکاری با سازمان جهانی پیشگیری از نابینایی (IAPB) و دانشگاه پزشکی یونسی (YUHS) در کره، گوشی‌های قدیمی و بدون استفاده گلکسی را به دوربین‌های تشخیص پزشکی EYELIKE Fundus تبدیل کرد که به متخصصان پزشک و غیر پزشک امکان می‌دهد بیماران را برای شرایطی که ممکن است منجر به نابینایی شود غربالگری کنند. در این برنامه گوشی‌های قدیمی گلکسی به بخش اصلی دوربین دستی EYELIKE تبدیل می‌شود که یک لنز روی آن قرار گرفته و برای عکسبرداری و تشخیص Fundus از آن استفاده می‌شود. این گوشی‌های گلکسی از هوش مصنوعی برای تحلیل و تشخیص بیماری بر اساس تصاویر گرفته شده از چشم استفاده خواهند کرد و با اتصال به یک اپلیکیشن بصورت دقیق داده‌های بیمار را بررسی کرده و با هزینه‌ای بسیار کمتر از ابزارهای درمانی تجاری، یک روند درمانی را پیشنهاد می‌دهد.         

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.