×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نمایشگاه دائمی تمبر در اداره پست کیش افتتاح شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حسن عمیدی، مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی تمبر در کیش، با اشاره به قدمت جزیره و سابقه‌ی مراسلات پستی از زمان قاجار گفت: سعی داریم تمام اقلام گران‌بهای پستی مانند تمبرها، اسناد قدیمی و کارت‌پستال‌ها که طی ۱۴۶سال گذشته از کیش، ارسال شده‌ یا به آن وارد شده‌اند به خانه‌ی خود برگردند.

وی تعداد اقلام به نمایش‌گذاشته در این محل را بیست درصد ظرفیت موجود عنوان کرد و تاکید کرد: بنا داریم این نمایشگاه را به موزه پست جزیره کیش تبدیل کنیم.

عمیدی افزود: این موزه باید رویکرد آموزشی داشته باشد و دانش‌آموزان دبستان و دبیرستانی دروس حوزه ارتباطات را در این مکان بیاموزند.

وی با اشاره به ایده‌ی “پست‌، موزه، مدرسه” در کل کشور تصریح کرد: در کیش نیز اداره‌ی پست می‌تواند با ظرفیتی که دارد به کلاس بعد از مدرسه و محلی برای نمایش آثار “فیلاتلیک” تبدیل گردد.

رئیس موزه ارتباطات بر ظرفیت جذب گردشگر به‌موجب این موزه، افزود: سیر تکاملات پست در ایران نیز همراه با اقلام دیگر به این نمایشگاه از خواهد شد.

عقیل نقشبندی، مدیر امور اجتماعی، بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیریت جدید در پست کیش برای ارتقای سطح خدمات در سال جاری اظهار داشت: این سازمان در راستای توسعه خدمات آماده‌ی همکاری با شرکت ملی پست در راه اندازی “پست، مدرسه ، موزه کیش” است.

در حال حاضر ۱۳۷ کشور جهان در اتحادیه جهانی پست عضویت دارند و جمهوری اسلامی به عنوان عضو، سالانه هفت تا هشت تمبر چاپ و اعضای این اتحادیه تمامی این تمبرها را خریداری می‌کنند و در آخرین اقدام، تمبر یادبود مدافعان سلامت از سوی اعضا خریداری شده است.

نمایشگاه دائمی تمبر کیش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ در اداره پست جزیره آماده‌ی استقبال از علاقه‌مندان است.