×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیدفرید میرموسوی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت بیمه دی بار دیگر به عنوان دبیر اول کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران انتخاب شد. کارگروه روابط عمومی به دلیل ماهیت فعالیت این واحد، همیشه کارکردی متفاوت و محوری در سندیکای بیمه‌گران ایران برعهده داشته و درخشش کسانی چون مهدی شمسایی، بهروز میرزایی و داود شکری دبیران سابق این کارگروه، انتظارات ویژه‌ای را در اذهان پدید آورده و بار مسؤلیت میرموسوی را نیز سنگین‌تر ساخته است. در همین رابطه‌ با ایشان گفت‌وگویی داشتیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید:

آقای میرموسوی جنابعالی نقش روابط عمومی‌های صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

_ افزایش ضریب نفوذ بیمه در میان عموم مردم، ناشی از متغیرهایی است که یکی از مهم‌ترین آنها، توسعه‌ی فرهنگ بیمه بوده و بدیهی است متولی این موضوع نیز، روابط عمومی‌های شرکت‌های بیمه‌ای هستند. در این خصوص هر چه روابط عمومی‌ها عملکرد بهتری داشته و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ بیمه نقش مؤثرتری ایفا نمایند، ضریب نفوذ بیمه در جامعه نیز، ارتقاء خواهد یافت.

تعامل روابط عمومی‌ها در ارتباط با شبکه‌‌های اجتماعی چگونه باید باشد؟ آیا شرکت‌‌های بیمه در این زمینه توانسته‌اند موفق عمل کنند؟

_با استقبال جوامع از شبکه‌های اجتماعی، این راه‌های ارتباطی نوظهور توانسته‌اند خود را به عنوان یکی از اجزاء اکوسیستم ارتباطی شناسانده و نقش تعیین کننده‌ای در انتقال پیام و محتوا و همچنین، شکل‌گیری و جهت‌دهی به افکار عمومی داشته باشند. در چنین شرایطی، حضور روابط عمومی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، دیگر نَه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت به نظر می‌رسد تا بتوانند از امکانات موجود در چنین پلتفرم‌هایی در جهت تقویت برند خود بهره‌مند شوند. در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت حضور شرکت‌های بیمه در این رسانه‌ها تاکنون، مطالعه و ارزیابی دقیقی در این خصوص صورت نگرفته است که بتوان در مورد آن قضاوت کرد. از دیگر سو، می‌بایست به این نکته نیز اشاره نمود که روابط عمومی‌های بیمه‌ها، عموما دارای لحن و بیانی رسمی بوده و به طور سنتی، روشی یک سویه و تک صدایی را برای اطلاع‌رسانی یا انتقال پیام و محتوای خود به مخاطبان دنبال می‌کنند. این در حالی است که از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی، لحن صمیمی و غیررسمی جاری در آن‌ها، در کنار رویکرد تعاملی، چند سویه و اغنائی آن‌هاست. این موضوع، چالشی است که روابط عمومی‌های برندهای بیمه‌ای می‌بایست با آن مواجه شده و در راستای نزدیکی و قرابت هرچه بیشتر به زبان موجود در این پلتفرم‌ها کوشش نمایند.

جایگاه روابط عمومی در شرکت‌های بیمه چگونه است؟ آیا تحول سازمانی حوزه‌ی روابط عمومی از«مدیریت» به «معاونت» در شرکت‌های بیمه‌ای امکان‌پذیر است؟

_ مدیریت روابط عمومی در شرکت‌های بیمه‌ای، عموما با مدیریت‌های «بازاریابی و فروش»، «امور مشتریان» و حتی «منابع انسانی و امور نمایندگان» فعالیت‌های مشترکی دارند. این در حالی است که امروزه در ادبیات مدرن مدیریتی از «یکپارچگی ارتباطات سازمانی» به عنوان یک ضرورت برای ساخت هویت برند که لازمه بقا در فضای کسب و کار در جامعه اطلاعاتی است، یاد می‌شود. در این مدل، سازمان‌ها باید، بتوانند به اذهان مخاطبین خود، محتوایی یکپارچه و پیامی منسجم را، مخابره نمایند. در این رویکرد، اقدامات بازاریابی، شرط لازم و فعالیت‌های برند سازی، شرط کافی برای رسیدن به اهداف شرکت قلمداد می‌شود که قطعا یکی از مهم‌ترین نتایج آن، تثبیت و تقویت برند است. با در نظر داشتن چنین رویکردی است که امکان تحول‌یابی مدیریت‌های روابط عمومی به سطح معاونت ارتباطات، قابل طرح خواهد بود.

نقش رسانه‌های تخصصی و روابط عمومی‌ها در توسعه‌ی فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

_ بی‌تردید رسانه‌هایی که به طور تخصصی در حوزه‌های مالی و بیمه‌ای مشغول فعالیت هستند، نقش به‌سزایی در بهبود عملکرد بنگاه‌های اقتصادی و برندهای بیمه‌ای دارند. بدیهی است این بهبوددهی و ارتقاء سطح کیفی در صنعت بیمه، نهایتا منتج به اعتماد و اقبال عمومی خواهد شد. از این رو، رسانه‌های تخصصی دارای نقشی مؤثر در توسعه‌ و ترویج فرهنگ بیمه در میان آحاد جامعه هستند.

برنامه‌های کار گروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران در دوره جدید چیست؟

_ برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده را در سه بخش می‌توان تقسیم بندی کرد که شامل ارتقاء دانش، توسعه و تقویت فرهنگ بیمه و تدوین دستورالعمل‌ها و برنامه‌هاست که این اهداف در راستای هم‌افزایی و همکاری بیشتر اعضای سندیکا و به طبع هم‌راستا شدن تمامی شرکت های بیمه در جهت اهداف کلان صنعت و ترویج فرهنگ بیمه می‌باشد.

منبع: باشگاه بیمه گران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.